Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy v parlamente

Zákon neexistujúcej súvislosti: Pravdivosť výrokov politikov nemá nič spoločné s tým, ako vierohodne znejú, a naopak.

Zákon rotácie špiny: Aby sa jeden politik očistil, musí iného pošpiniť.

Zákon ľudovej školy: Aj politik, ktorý stále niečo ráta, sa raz preráta.

(Murphyho zákonník)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Každý v organizácii stúpa dovtedy po rebríčku hierarchie, kým sa nevyškriabe na post, na ktorý sa nehodí.

Každá organizácia si udržuje určitý počet miest pre neschopných.

Snažte sa dvere svojej kancelárie mať vždy zamknuté! Návštevníkom to naháňa strach a pôsobí to dojmom akoby ste stále boli na dôležitej porade.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Úvod k Murphyho večerom

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Z času na čas sa človek potkne o pravdu, ale najčastejšie vstane a ide bez obzretia ďalej.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek a život

Buďte opatrný pri výbere životného cieľa - mohli by ste sa trafiť.

Ani tým, že sa budete brániť každej zmene, nezabránite zmene k najhoršiemu.

Ak pravdepodobnosť úspechu nie je práve blízka jednej, potom je čertovsky blízko k nule.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Na čo má človek rozum

Z každého pravidla existuje aspoň jedna výnimka. Platí to aj pre Kohnovo pravidlo zdravého rozumu: „Nad všetkým rozmýšľať!“ Niekedy totiž prílišné rozumovanie môže človeka pripraviť o rozum.

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

Jedným z paradoxov našej doby je skutočnosť, že najviac sa dá zarobiť a biede iných. Pravda, nie vždy sa možnosť zmení na skutočnosť.

(Zrnká úsmevu)

Únia ustúpila automobilkám, emisné normy nie sú také prísne

13. 3. 2024 Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Europoslanci schválili novú emisnú normu Euro 7. Emisné limity pre osobné aj nákladné autá už však nie sú také prísne ako v pôvodnom návrhu a rovnako sa podarilo dojednať dlhší časový rámec zavedenia normy; okrem iného aj slovenské automobilky teda budú mať viac času pripraviť sa na nové pravidlá.nNariadenie nanovo zavádza opatrenia zamerané na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd a na zvýšenie životnosti batérií. Cieľom nariadenia je podporiť prechod Európskej únie k emisne čistej mobilite a zlepšiť kvalitu ovzdušia. Za normu hlasovalo 297 europoslancov, proti ich bolo 190 a 37 sa zdržalo. Aby predpis začal platiť, musí ho ešte formálne schváliť Rada Únie zložená z členských štátov.
Pri rokovaní o norme v takzvaných trialónoch sa podarilo dosiahnuť kompromis, v niektorých pozíciách ustúpila Rada Európskej únie, v iných zase Európsky parlament. Emisné limity výfukových plynov zostanú na úrovni, ktorú dnes obsahuje platná emisná norma Euro 6, a to vrátane limitov testovania, vyplýva z konečnej verzie predpisu.
Proti pôvodnému návrhu Európskej komisie, aj podľa zástupcov automobilového priemyslu nerealistickej varianty Euro 7, sa postavilo hneď na začiatku rokovaní osem krajín. Česko viedlo koalíciu rovnako zmýšľajúcich štátov, v ktorej boli ešte Francúzsko, Taliansko, Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.
Platnosť emisného nariadenia Euro 7 mala podľa pôvodného návrhu Európskej komisie prísť pri osobných automobiloch už v polovici roka 2025, pre nákladné vozidlá o dva roky neskôr. To viaceré krajiny únie považovali za nereálne. Automobilky sa tiež sťažovali, že nebudú mať na prípravu zmien dostatok času.
Kompromis preto pôvodný harmonogram predĺžil. Teraz počíta so zavedením opatrenia 2,5 roka od nadobudnutia účinnosti normy pri nových modeloch osobných vozidiel a 3,5 roka pri existujúcich modeloch. Pri nákladných autách to má byť štyri roky, respektíve päť rokov. Tieto lehoty umožnia automobilkám pripraviť sa na nové požiadavky.
"Pokiaľ ide o spaľovacie motory, tam sa v rovine emisií v zásade nič meniť nebude oproti Euru 6. S jednou malinkou výnimkou, a to je filter pevných častíc, ale ten stojí desať eur, čo nie je dráma, "uviedol k osobným a úžitkovým vozidlám už skôr spravodajca normy v Európskom parlamente Alexander Vondra.
Emisné limity pre nákladné automobily sú síce mierne prísnejšie (najmä pokiaľ ide o dusíkaté emisie), no pre výrobcov stále technologicky dosiahnuteľné. Euro 7 nahradí nariadenia Euro 6 (pre osobné autá, dodávky a ľahké vozidlá) a Euro VI (pre nákladné automobily a ťažké nákladné vozidlá), a to jediným právnym aktom, ktorý sa vzťahuje na oba typy vozidiel.
Novo potom norma zavádza opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd. Emisie tuhých častíc, ktoré vznikajú oterom pneumatík o vozovku a brzdových doštičiek o kotúče, zatiaľ neboli upravované. Nová norma stanovuje limit troch mg/km pre čisto elektrické vozidlá, sedem mg/km pre väčšinu spaľovacích motorov a hybridné elektrické vozidlá a jedenásť mg/km pre veľké dodávky.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Recesia poškodila hospodárstvo ČR

9. 12. 2008 Oslabenie európskych trhov poškodilo hospodárstvo Českej republiky ťahané exportom. Poklesli spotrebiteľské ceny, znížil sa export, zahraničný obchod je v deficite a zvyšuje sa nezamestnanosť.
Spotrebiteľské ceny klesli, export sa znížil Recesia a oslabenie európskych trhov poškodilo hospodárstvo Českej republiky ťahané exportom. 
(Zdroj: WEBNOVINY)

Vzdelávací internetový nástroj pre spotrebiteľov DOLCETA

9. 12. 2008 Program Dolceta sa rozšíril aj pre spotrebiteľov v Bulharsku a Rumunsku. Tento vzdelávací internetový nástroj doteraz existoval vo viacerých jazykoch EÚ vrátane slovenčiny.
Jeho úlohou  je zvýšiť spotrebiteľskú a finančnú gramotnosť Európanov a naučiť ich aké majú základné spotrebiteľské práva.  Okrem ochrany spotrebiteľa je zameraný aj na osvetu a ukazuje, ako postupovať a čoho sa vyvarovať pri získavaní finančných pôžičiek.   Program Dolceta je jednou z iniciatív Komisie na podporu a ochranu práv spotrebiteľov. Prebieha v štyroch moduloch, ktoré zahŕňajú okruhy – základné spotrebiteľské práva, finančné služby, bezpečnosť produktov a služieb a špeciálny modul určený pre lektorov a pedagógov. Užívatelia sa jednoducho a na praktických príkladoch dozvedajú ako podávať sťažnosti na tovary a služby, čo majú urobiť ak chcú zrušiť zmluvu o poskytovaní služieb či na čo si majú dávať pozor pri podpisovaní predajných a iných zmlúv.
(Zdroj: EURACTIV)

Ceny benzínu a nafty na Slovensku

8. 12. 2008 Pri porovnávaní cien benzínov bez daní v rámci krajín EÚ sa Slovensko posunulo o štyri miesta nadol na 18. priečku. V rebríčku cien nafty bez daní Slovensko kleslo o dve miesta na 19. pozíciu. Pri porovnávaní cien bez daní s ostatnými štátmi Visegrádskej štvorky a Rakúska má Slovensko najdrahší benzín a druhú najdrahšiu naftu.
Benzín a nafta na Slovensku
Pri porovnávaní cien benzínov bez daní v rámci krajín EÚ sa Slovensko posunulo o štyri miesta nadol na 18. priečku. V porovnaní s prvým Nemeckom je cena benzínu vyššia o 2,62 Sk (0,087 €) za liter. V rebríčku cien nafty bez daní Slovensko s priemernou cenou 16,33 Sk (0,5421 €) kleslo o dve miesta na 19. pozíciu. Švédsko na prvom mieste má v priemere liter nafty bez daní lacnejší o 2,42 Sk (0,0803 €).
Pri porovnávaní cien bez daní s ostatnými štátmi Visegrádskej štvorky a Rakúska má Slovensko najdrahší benzín a druhú najdrahšiu naftu.
(Zdroj: WEBNOVINY)

Nová emisná dohoda Európskej komisie

4. 12. 2008 Európska komisia schválila záchranný plán pre hospodárstvo únie, na základe ktorého môžu automobilky dostať na vývoj vozidiel šetrných k životnému prostrediu päť miliárd eur. Výrobcovia sa budú môcť uchádzať aj o pôžičky od Európskej investičnej banky. Do roku 2015 by všetky nové autá mali spĺňať sprísnené emisné limity.
3. 12. 2008
(Zdroj: TREND)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Alfréd
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner