Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho zákony po slovensky

Najhoršie veci najčastejšie postihujú najlepších ľudí.

Nešťastie čaká na teba za rohom.

Nešťastie nechodí po horách ale medzi ľuďmi.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Človek a veci

Množstvo získaných skúseností je v tom najlepšom prípade priamo úmerné množstvu pokazených vecí.

Ak má prísť niečo dobré, tak toho bude málo.

Ak sa veci nezmenia, prehráte. Ak sa veci zmenia, nachytajú vás nepripraveného.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Život je smiešny

Sudca sa celý červený v tvári vráti po dlhom obede do pojednávacej siene a nechá predviesť ďalšieho obžalovaného. Je ním muž, ktorý šoféroval opitý. Na otázku, či sa cíti vinný, odpovedá: „Nie, pán sudca. Ja som bol vtedy taký triezvy ako vy teraz.“ „Vinný v plnom rozsahu žaloby!“ vyriekne sudca.

Potenciálny klient sa v kancelárii pýta advokáta: „Koľko u vás stojí konzultácia?“ „Tisícku za tri otázky.“ „A nemáte pocit, že je to trochu drahé?“ „Áno, to je. A aká je vša tretia otázka?“

„Pán advokát, rozprávali ste sa mojou manželkou?“ „Áno. Všetky vaše návrhy však odmieta. Odkazuje, že ak dohodnutú čiastku do týždňa nepošlete, vráti sa späť.

(Myšlienky bez cla)
Deti naše poklady

Ak sa človek chce dožiť vysokého veku, musí sa v mladosti šetriť a nesmie sa umývať. Prečo sa nesmie umývať? Preto, lebo ľudová múdrosť hovorí, že čistota je pol života. Kto teda chce život celý, nesmie byť čistý, ergo – nesmie sa umývať...

Prvú polovicu nášho života nás ruinujú naši rodičia, druhú naše deti. (Darrow)

Móric sa vráti zo školy a chváli sa matke, že bude hrať divadlo. A akú úlohu ti pridelili? - pýta sa matka. – Budem manželom, hovorí hrdo Móric. Matke sa to však vôbec nepáči a prikazuje Móricovi: - Zajtra povedz učiteľke, aby ti dala úlohu, kde budeš aj hovoriť!

(Zrnká úsmevu)

Slovensko využilo z peňazí Európskej únie 11,08 miliardy eur z celkovej alokácie 14,50 miliardy eur.

24. 8. 2023 Vyplýva to zo schváleného informatívneho materiálu o stave implementácie európskych štrukturálnych a investičných fondov k 18. augustu tohto roka a implementácie Plánu obnovy a odolnosti SR a Programu Slovensko 2021 – 2027, ktorý v stredu schválila vláda.
Do marca 2024 zostáva vyčerpať 3,42 miliardy eur, z čoho pôjde 1,07 miliardy eur na podporu riešenia energokrízy, 107 miliónov eur na podporu ukrajinských utečencov a 2,24 miliardy eur na realizáciu zazmluvnených projektov. Jedným z kľúčových opatrení na vyčerpanie eurofondov je okrem alokácií jednotlivých programov ukončenie implementácie projektov zo strany prijímateľov do 31. decembra tohto roka. Čerpanie eurofondov narástlo od 15. mája do 18. augusta tohto roka zo 70,03 % na 76,40 %.
Z dostupnej alokácie európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF) v objeme 315,26 milióna eur bolo vo výzvach a vyzvaniach FAST-CARE sprístupnených 330,79 milióna eur, zazmluvnených 302,68 milióna eur a vyplatených 208,40 milióna eur. Od 31. mája tohto roka sa zvýšilo kontrahovanie o 288,45 milióna eur a čerpanie o 208,21 milióna eur. Slovensko plánuje využiť disponibilné zdroje EŠIF v rámci operačných programov Integrovaný regionálny operačný program (IROP), Ľudské zdroje a Integrovaná infraštruktúra...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Daňové raje spôsobujú peklo v švajčiarskych bankách

25. 8. 2009 Švajčiarski bankári sa odteraz budú musieť spoliehať na stabilitu krajiny a svoju odbornú kvalifikáciu, keďže po sprístupnení údajov o účtoch banky UBS americkým orgánom je časom daňového raja pravdepodobne koniec.


(Zdroj: EURACTIV)

Slovenské diaľničné odpočívadlá patria k najhorším v Európe

25. 8. 2009 Šofér, ktorý zastaví na diaľničnom odpočívadle, väčšinou dúfa, že aspoň niekoľko pohodových minút tu strávi v príjemnom prostredí. To by sa však nesmel pohybovať po diaľniciach v Európe.
(Zdroj: AKTUALNE)

Takmer štyrom tisíckam aerolínií hrozí zákaz lietať do EÚ

24. 8. 2009 EÚ vo svojom Úradnom vestníku zverejnila v sobotu zoznam skoro štyroch tisícok aerolínií, ktoré budú čeliť zákazu lietať do Európy v prípade, že neobmedzia svoj negatívny vplyv na životné prostredie.
(Zdroj: EURACTIV)

Ďalšie emisné kladivo na automobilky

12. 8. 2009 Malé nákladné autá, ktoré sa budú vyrábať po roku 2013, by na jeden kilometer jazdy nemali produkovať viac ako 175 gramov emisií CO2. Tak si to aspoň predstavuje Európska komisia, ktorá vypracúva nové emisné limity. Výrobcovia automobilov však tvrdia, že ak sa návrh prijme, priemerná cena malého nákladného auta sa zvýši o 6 tisíc €.


V súčasnosti je v platnosti limit, ktorý stanovuje  maximálnu hranicu nad 200 g CO2 na kilometer jazdy. Ak by do platnosti vstúpil nový návrh, výrobcovia malých nákladných áut by museli znížiť produkciu skleníkových plynov vo svojich autách približne o 13 %.  Európska komisia  v dlhodobej perspektíve okrem toho  uvažuje o postupnom znižovaní limitu na úroveň 135 g CO2 na kilometer, čo by sa priblížilo limitu, aký v súčasnosti platí pre prevádzku osobných automobilov.
Výrobcovia tvrdia, že nemajú nič proti rozumnej regulácii, ale tieto  návrhy podľa nich môžu ohroziť konkurencieschopnosť priemyslu.  Peniaze na naplnenie nových štandardov dnes vraj výrobcovia jednoducho nemajú. Čas medzi dizajnovaním a produkciou malého nákladného automobilu sa pohybuje od 7 do 10 rokov. Navrhnutý termín pre rok  2013 je úplne a  totálne nedosiahnuteľný. Pre britský FT to uviedol generálny tajomník ACEA - Asociácie európskych výrobcov automobilov.
Takýto veľký nárast ceny (predpokladá sa zvýšenie v priemere o 6 000 €) je niečo, čo si výroba vo svojej podstate nezaslúži.
Denník FT uzatvára, že najmä automobilky v Nemecku a v Taliansku sa voči novým návrhom  bránia.  Britskí  výrobcovia už EÚ predbehli a v rámci svojej výroby uplatňujú vlastné dobrovoľné emisné štandardy.
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Zina
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner