Škoda dodala takmer o pätinu vozidiel menej
13. 1. 2021
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v minulom roku kvôli pandémii koronavírusu medziročne skoro o pätinu áut menej. Svojim zákazníkom po celom svete dodala 1 004 800 vozidiel, čo je o 19,1 percenta menej ako v roku 2019, kedy dodala 1 242 800 vozidiel. Automobilka to dnes uviedla v tlačovej správe. Najväčší prepad medzi modelmi nastal u Fabie. Za poklesom dodávok stojí napríklad 39 dní trvajúce zatvorenie prevádzky a dočasné prerušenie predajných kanálov v druhom štvrťroku kvôli pandémii.
Najvyšší medziročný prepad medzi modelmi zaznamenala Fabia, ktorej dodávky klesli o 39 percent na 105 500 vozidiel. Vzrástli naopak dodávky modelov Scala a Kamiq, a to o 61,7 percenta na 63 200 vozidiel, respektíve o 99 percent na 128 500 vozidiel.
"Viac ako jeden milión dodaných vozidiel zákazníkom na celom svete je pre Škoda Auto veľký úspech. Najmä potom v súvislosti s pandémiou koronavírusu as tým spojeným päťtýždňovým prerušením výroby počas prvej vlny na jar uplynulého roka. Rád by som poďakoval celému predajnému tímu, našim importérom a dílerom za toto spoločne vynaložené úsilie. Rovnaká vďaka patrí aj našim kolegyniam a kolegom z výroby, riadenia kvality a všetkým ďalším škodovákom, ktorí bojovali o každý vyrobený automobil," povedal predseda predstavenstva Thomas Schäfer.
V západnej Európe zaznamenala automobilka v roku 2020 celkom 434 500 dodávok zákazníkom, medziročne o 16,5 percenta menej. V Nemecku, na druhom najväčšom trhu značky, bolo zákazníkom za minulý rok dodaných celkovo 161 800 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 15,4 percenta.
V strednej Európe dodala Škoda Auto od januára do decembra roku 2020 zákazníkom celkovo 181 900 vozidiel, teda o 15,7 percenta menej.
Vo východnej Európe bez Ruska zaznamenala Škoda prepad o 20,8 percenta na 39 800 vozidiel, v Rusku naopak automobilka posilnila o 6,8 percenta na 94 600 vozidiel.
Najpredávanejším modelom bola tradične Octavia, ktorých firma dodala 257 400, čo predstavuje medziročný pokles o 29,2 percenta. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili SUV Karoq a KodiaQ.
Väčšieho modelu KodiaQ dodala Škoda 131 600, medziročne o 23,4 percenta menej. Menšieho SUV Karoq dodala Škoda zákazníkom 137 200 kusov, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2019 pokles o 10,1 percenta.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
Schengenskú hranicu bude strážiť 300 slovenských policajtov
3. 11. 2015
Slovensko v súvislosti s aktuálnym vývojom migračných tokov v Európe personálne posilní Policajný zbor a ministerstvo vnútra. Návrhom na zvýšenie počtu miest sa dnes bude zaoberať vláda SR na mimoriadnom rokovaní.
So žiadosťou prichádza minister vnútra Robert Kaliňák. Odôvodnil ju naliehavou potrebou. Posilu si podľa neho vyžiadala migračná kríza, plnenie medzinárodných záväzkov Slovenska v uplatňovaní migračnej politiky a koordinované prijímanie bezpečnostných opatrení.
zdroj: hnonline.sk
Česi by utečencom pomohli. Ponúkali nocľah aj peniaze
26. 10. 2015
Do českých miest a dedín vyslala iniciatíva HateFree sýrsku rodinu, ktorá budila dojem, že patrí k súčasnej utečenecké vlne. Ľudí sa pýtala na informácie aj na pomoc. Cieľom experimentu bolo zistiť, ako sa Česi zachovajú tvárou v tvár utečencom. Časť ľudí Sýrčanov ignorovala, nikto ich však nenapadal. Mnoho Čechov naopak ochotne radilo či ponúkalo pomoc.
Sýrsky rodák Navdar Mohamed žije so svojou ženou v Tepliciach už desať rokov, momentálne študuje medzinárodné vzťahy v Plzni. V sociálnom experimente iniciatívy HateFree Culture však zohral úlohu aktuálneho vojnového utečenca.
So svojou ženou a malým dieťaťom sa potulovali najmä po Kolíne a okolitých dedinkách. Zachytávali ich pri tom skryté kamery. Navdar sa desiatok okoloidúcich pýtal na možnosti bývania či práce. Keďže z rôznych prieskumov verejnej mienky sa zdá, že Česi majú voči utečencom jasne odmietavé postoje, výsledok experimentu bol prekvapivý.
Niektorí rodinu odbili s tým, že sami nevedia, alebo s radou, nech sa vráti do Sýrie. Nikto na Sýrčanov však fyzicky ani slovne neútočil. Naopak, väčšina ľudí sa snažila poradiť. Niektorí rodine darovali jedlo, v jednom prípade aj peniaze.
zdroj: hnonline.sk
Brusel zaplatí Turecku tri miliardy, aby zadržiavalo utečencov
16. 10. 2015
Európska komisia (EK) dnes po skončení summitu EÚ v Bruseli oznámila, že sa podarilo uzatvoriť "spoločný akčný plán" s Tureckom zameraný na zastavenie migračných tokov na územie EÚ.
Európska komisia v zásade dosiahla dohodu s Tureckom o zastavení migračného prílevu, keď sa Ankara zaviazala posilniť ochranu tureckých hraníc výmenou za uvoľnenie vízového režimu pre tureckých občanov a európsku finančnú pomoc vo výške troch miliárd eur. Pôvodný plán EK, predstavený 23. septembra na neformálnom summite EÚ, hovoril o finančnej pomoci pre Turecko na lepšie zvládanie situácie utečencov v tureckých táboroch vo výške jednej miliardy eur.
zdroj: hnonline.sk
Brusel je najväčší sponzor turizmu na Slovensku
7. 10. 2015
Prvý ošiaľ zvaný eurofondy prebudil hoteliera v dušiach mnohých podnikateľoch. Vďaka peniazom z Bruselu si splnili sen o výstavbe vlastného ubytovacieho zariadenia. A postarali sa tiež o to, že eurofondom prischla negatívna konotácia. Takéto hotely totiž často dumpovali ceny ubytovania, keďže neboli zaťažené bankovými úvermi. Dnes sa však karta obracia
Podporu z výzvy Konkurencieschopnosť a hospodársky rast k aprílu tohto roka získali väčšinou projekty cestovného ruchu, ktoré chceli rekonštruovať alebo rozšíriť existujúce strediská. Odborníci sa zhodujú, že dobré využívanie eurofondov môže prispieť k rozvoju cestovného ruchu u nás. Na druhej strane však pripomínajú, že pravidlá hry musia byť rovnaké pre všetkých.
zdroj: hnonline.sk