Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy a byrokrati

Aby argument mohol byť akceptovaný, musí byť vyjadrený holou vetou a už na prvý pohľad musí byť jasné, že je nevyvrátiteľný.

Základný zákon byrokracie hovorí, že: Čo nie je na papieri, to neexistuje.

Prázdny stôl prináša pocit úľavy a tušenie, že sa blíži katastrofa.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho vynálezy

Predtým, ako si začnete strihať nechty, natrite ich na červeno – ľahšie ich potom nájdete na koberci.

Ak sa niekto dusí kockou ľadu, najľahšie mu pomôžete tak, že mu do hrdla nalejete vriacu vodu – ľad sa roztopí takmer okamžite.

Nehlučný budík neničí nervy vyzváňaním o šiestej ráno, keď sa človeku chce najviac spať.

(Murphyho zrnká II)
Rady podnikateľom

Nemať veľké oči. Karkulka učí vlka marketingové triky.

Kto nič nemá, nič nestratí.

Pes dvoch dvorov zdochne hladom.

(Myšlienky bez cla)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

V každej organizácii sa vždy nájde niekto, kto dobre pozná pozadie jej fungovania.

Snažte sa čo najviac ukazovať v spoločnosti významných ľudí - budú si myslieť, že patríte k nim.

Ak sa vám nechce pracovať, snažte sa vzbudiť dojem, že ste sa už dostali na funkciu, na ktorú ste nevyhodný. Získate tým hneď dve výhody. Nikto sa nebude čudovať, ak niečo zbabrete. Nikto od vás nebude očakávať serióznu prácu.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Na čo má človek rozum

Byť chudobným nie je žiadna hanba, ale to je jediná pozitívna vec, ktorá sa dá o tom povedať. (Židovské príslovie)

Rozum a skúsenosť nemôžu byť natrvalo v opozícii. (Wilde)

Nikto ti neporadí tak dobre ako ty sám. (Cicero)

(Zrnká úsmevu)

Predaj osobných áut v Európskej únii minulý mesiac klesol

20. 12. 2021 Predaj nových osobných áut v Európskej únii v novembri medziročne klesol o 20,5 percenta na 713 346 áut. Vo svojej správe to dnes uviedlo Európske združenie výrobcov automobilov. Predaj sa znížil piaty mesiac po sebe a tohtoročný november je najhorším novembrom v histórii záznamov, ktoré siahajú do roku 1993. V Českej republike bol pokles v novembri oveľa miernejší a od januára do konca novembra už predaj vykazuje medziročný nárast. Netýka sa to ale predaja vozidiel Škoda.
Za prvých 11 mesiacov tohto roku sa predaj nových automobilov v Európskej únii medziročne znížil o 0,04 percenta zhruba na 8,9 milióna.
Do minulého mesiaca silný rast zo začiatku roka vyrovnával pokles predaja spôsobený nedostatkom polovodičov a predaj áut sa do októbra úhrnom zvyšoval.
Tri z najväčších automobilových trhov Európskej únie do novembra stále vykazujú rast – Taliansko o 8,6 percenta, Španielsko o 3,8 percenta a Francúzsko o 2,5 percenta.
Tri z najväčších európskych automobilových trhov zaznamenali v novembri dvojciferné straty, rovnako ako mnoho ostatných trhov.
V Nemecku sa predalo o 31,7 percenta menej vozidiel, v Taliansku o 24,6 percenta a v Španielsku o 12,3 percenta. Viac áut sa v novembri medziročne predalo iba v Bulharsku, Írsku a v Slovinsku.
V Českej republike sa v novembri podľa Európskeho združenia výrobcov automobilov. predalo medziročne o 7,5 percenta menej nových áut, celkom 16 174. Od januára do konca novembra ale počet registrácií vykazuje rast o 4,4 percenta na 190 668 áut.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Bezplatné semináre o čerpaní eurofondov

29. 12. 2009 Sociálna implementačná agentúra (SIA) organizuje tri bezplatné informačné semináre o čerpaní prostriedkov na projekty určené na podporu zamestnanosti zvyšovaním adaptability pracovníkov. Zúčastniť sa môžu potenciálni žiadatelia, odborníci, ale aj laici.
V polovici decembra SIA vyhlásila výzvu zameranú na podporu zamestnanosti zvyšovaním adaptability pracovníkov (kód DOP-SIA-2009/1.2.1/02). Podniky môžu využiť až 30 miliónov eur. Projekty by sa mali zameriavať na všeobecné a špecifické vzdelávanie, ktorého výsledkom nemá byť zvýšenie stupňa vzdelania.
Cieľovou skupinou projektov sú osoby, ktoré na základe pracovnej zmluvy so žiadateľom vykonávajú svoju prácu na území Slovenskej republiky, okrem územia Bratislavského samosprávneho kraja. Termín uzávierky prijímania žiadostí o nenávratný finančný príspevok je do 30. apríla 2009 alebo do vyčerpania alokovaných prostriedkov. Nielen potenciálni žiadatelia, ale aj odborná a laická verejnosť sa môžu zúčastniť na troch informačných seminároch súvisiacich s výzvou DOP-SIA-2009/1.2.1/02. Semináre sa uskutočnia sa v Prešove (11. 1. 2010), v Banskej Bystrici (12. 1. 2010) a v Trnave (13. 1. 2010). Účasť na seminároch je bezplatná a potrebné informácie o nich možno nájsť na stránke SIA.
(Zdroj: EURACTIV)

Teroristický útok sprísni kontroly na letiskách

29. 12. 2009 Váhy v spore - bezpečnosť lietania versus ochrana súkromia a pohodlie cestovateľa - sa po vianočnom pokuse o útok na transatlantický let opäť vychýlili na stranu prísnejších kontrol. Hlasy volajúce po uvoľnení letiskových kontrol, ktoré zneli napríklad z Európskeho parlamentu, pravdepodobne aspoň na chvíľu utíchnu.
Každý pokus o teroristický útok na civilné lietadlá doteraz viedol k prehodnoteniu spôsobu, akým sa vykonávali letištné bezpečnostné kontroly pasažierov a batožiny. Napriek osobným kontrolám, zákazu tekutín a obmedzeniam pri palubnej batožine sa na transatlantický let podarilo útočníkovi z Nigérie prepašovať výbušniny. Obmedzenia v lietadlách, ktoré sa týkali objemu tekutín na palube boli navrhnuté tak, aby tekutina nestačila na zhotovenie výbušného zariadenia, ktoré vážnejšie poškodí lietadlo. Posledný pokus o útok na lete Amsterdam-Detroit však ukazuje, že všetky mechanické kontroly majú svoje medzery. Je preto pravdepodobné, že na pretras prídu aj iné formy bezpečnostných opatrení, napríklad také, kde sa väčší dôraz kladie na osobný kontakt a pomerne spoľahlivý psychologický odhad pasažierov. Takáto prax je napríklad na letisku v izraelskom Tel Avive, ktoré na rozdiel od európskych neobmedzuje tekutiny, ktoré si môže zobrať cestujúci na palubu lietadla. Americký Wall Street Journal napríklad cituje bezpečnostného konzultanta z Veľkej Británie Normana Shanksa: „Neexistuje žiadna nepriestrelná technológia, takže potrebujeme používať behaviorálnu analýzu, aby sme vytypovali ľudí pre podrobnejší skríning“. Na starosti by to mali tzv. „Behavior Detecion Offcicers“. V Amerike trénovaný personál imigračných úradníkov aplikuje podobnú metódu. Má právomoc komukoľvek odmietnuť vstup do krajiny bez udania dôvodu. Niečo podobné by sa mohlo teda uplatňovať pri nástupe pasažierov, píše WSJ. Podľa dostupných informácií, atentátnik na lete Amsterdam-Detroit mal časti potrebné na výrobu výbušniny pripevnené na tele. Keďže boli bez kovových častí, na ich odhalenie by bol potrebný špecializovaný detektor. Ukázal by ich ale takzvaný telesný skener. Jeho použitie na európskych letiskách jednoznačne odmietol Európsky parlament. Hlavným argumentom proti použitiu bolo, že ide o prílišný a ponižujúci zásah do telesnej integrity, keďže prístroj vyhotovuje elektromagnetickú 3D snímku „nahého tela“ pasažiera. Prístroj mal pomôcť odhaliť nebezpečné predmety pripevnené na tele, ktoré klasický detektor nemusí odhaliť. Európska komisia zahrnula minulý rok digitálny telesný skener do nového nariadenia o bezpečnostných opatreniach na letiskách v EÚ. Táto technológia mala byť zavedená samostatne alebo v kombinácii s inými technológiami kontroly cestujúcich a za vopred definovaných podmienok. Európsky parlament však zavádzanie tejto technológie na európskych letiskách v hlasovaní v októbri 2008 veľkou väčšinou (361 k 16) stopol. Vyžaduje, aby boli k dispozícii podrobnejšie štúdie o použití digitálneho telesného skenera. Paradoxne túto technológiu testovalo práve amsterdamské letisko Shiropol. Podľa Wall Street Journal incident povedie aj k zvýšenému dôrazu na bezpečnosť na afrických letiskách. Útočník, pôvodom z Nigérie, letel na trase Lagos - Amsterdam - Detroit. Posledný pokus o atentát na transatlantickom lete zavedenie nových ad hoc opatrení už vyvolal. Americké bezpečnostné úrady upozornili, že tieto nebudú na všetkých miestach rovnaké práve preto, aby sa nestali predvídateľnými. Medzi opatrenia budú patriť podrobnejšie osobné kontroly, obmedzenia pre príručnú batožinu vrátane duty-free nákupov, zákaz pohybu po lietadle počas poslednej hodiny letu, neposkytovanie informácií o polohe lietadla a podobne.
(Zdroj: EURACTIV)

Nabucco je synonymom dôležitosti Turecka pre EÚ

24. 12. 2009 Podľa niekdajšieho nemeckého ministra zahraničia k energetickej bezpečnosti EÚ a k diverzifikácii jej dodávok dokáže reálne prispieť projekt Nabucco. Aj tento projekt je dôvodom, pre ktorý je Turecko dôležitou krajinou pre Európsku úniu.
Zásadným bodom obratu pre európske plynárenstvo je minuloročný spor o cenu za plyn medzi Moskvou a Kyjevom a následné prerušenie ruských dodávok v januári 2009. Projekt Nabucco je jednou z významných odpovedí na plynárenské dilemy. Plynovod bude mať po dokončení dĺžku približne 3.300 km a náklady na budovanie sa vyšplhajú na 8 mld. €. Podľa bývalého ministra Fischera bude mať Nabucco reálne dôsledky na zahraničnú politiku EÚ. EÚ plynovod Nabucco označuje za jednu zo svojich priorít v snahách o diverzifikáciu energetických zdrojov a transportných trás. Nad jeho existenciou však stále visí otáznik. Na úspechu plynovodu záleží i Turecku, ktoré ho označuje ako plynovod snov.
(Zdroj: EURACTIV)

Slovenské médiá a EÚ

23. 12. 2009 Portál EurActiv zorganizoval v spolupráci Friedrich Ebert Stiftung a SFPA diskusiu o obraze EÚ v slovenských médiách. V diskusii sa hľadala odpoveď na otázku, či obraz EÚ v slovenských médiách je odrazom ignoranstva, reality jej malého vplyvu na nás alebo prejavom provinčnosti a nepochopenia európskeho projektu.
Od zástupcov médií zazneli názory, že slovenské médiá sú najmenej zastúpené pri európskych inštitúciách. Veľké slovenské denníky preferujú zdieľanie nákladov s českými denníkmi, ktoré tam majú svojich ľudí. Slovenské tlačené médiá píšu o EÚ málo, píšu nezaujímavo a aj dosť nekompetentne. Problém je jednak na strane médií, ale aj v špecifickosti európskej politiky. Zo strany novinárov je to napríklad aj ich nedostatočná jazyková vybavenosť.
(Zdroj: EURACTIV)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Margaréta
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner