Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Prečo máme radi informáciu?

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Porcia v cudzom tanieri vždy vyzerá väčšia a lepšia ako v tanieri vlastnom.

Čím je krajší obal, tým bezcennejšie je vnútro.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphyho zákony a komentáre

Keď dvaja robia to isté, výsledok je vždy iný.

Pokazí sa vždy to, čo práve najviac potrebuješ.

Všade dobre, vo väzení najpohodlnejšie.

(Murphyho zrnká II)
Politika a politici

Politika je umenie vyvolávať problémy, vidieť ich všade, chybne ich hodnotiť a na ich odstránenie použiť najhoršie riešenia.

Demokracia je zriadenie zabezpečujúce, aby sme nemali lepšiu vládu, ako si zasluhujeme.

Na tom, aby z prachu vesmíru vznikla Zem, pracoval celý vesmír tisícky rokov. Na to, aby sa Zem zmenila na vesmírny prach, stačí jeden hlúpy politik a pár sekúnd.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Ako bojovať s klebetou

Žiadna klebeta nie je natoľko malá, aby nedokázala zničiť veľkú lásku.

Sedem osmín každej klebety je logickými argumentami nevyvrátiteľných.

Ak ste sa už dostali do rečí, tak najlepšie je nerobiť nič a chystať sa na najhoršie.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Nemecký zväz čaká s plynom bezproblémovú zimu

18. 11. 2022 Zásobovanie Nemecka plynom bude bezproblémové, ak nenastanú extrémne nízke teploty, čo je však podľa dlhodobých predpovedí nepravdepodobné. Dnes to vo svojom výhľade pre začínajúcu zimu uviedol nemecký zväz prevádzkovateľov zásobníkov plynu a vodíka INES. Aktuálne scenáre podľa INES tiež ukazujú, že Nemecko dokáže opätovne rozsiahlo naplniť svoje plynové zásobníky aj pred ďalšou zimou na prelome rokov 2023 a 2024. Nemecko tento týždeň oznámilo, že zásobníky naplnilo na 100 percent.
"To, že zásobníky plynu sú úplne naplnené, znamená, že nastávajúcu zimu dobre prečkáme," povedal dnes šéf INES Sebastian Bleschke. Poukázal síce na to, že nedostatok plynu v zime nemožno vylúčiť, ale vzhľadom na priaznivé dlhodobé predpovede počasia považuje zväz takýto vývoj za krajne nepravdepodobný.
Zväz INES vypracoval tri scenáre pre súčasnú aj nadchádzajúcu zimu. Jeden scenár vychádza z chladnej zimy v roku 2010, druhý z teplej v roku 2020 a tretí pracuje s údajmi z roku 2016 ako bežnými teplotami. Len pri predpovedi s veľmi chladnou zimou by Nemecko mohlo zaznamenať nedostatok plynu a už ku koncu januára by hrozilo vyprázdnenie zásobníkov. Aj tento pesimistický variant však očakáva opätovné rýchle plnenie zásobníkov pre zimu na prelome rokov 2023 a 2024. Obe priaznivejšie prognózy počítajú s tým, že nemecké zásobníky budú v júli, respektíve v auguste opäť plné.
Plnenie zásobníkov plynu pre ďalšiu sezónu bude podľa INES závisieť predovšetkým od dovozu skvapalneného zemného plynu. Nemecko tento týždeň vo Wilhelmshavene sprevádzkovalo svoje prvé prístavisko pre plávajúci terminál na LNG, ktorý by mal priplávať v decembri. Nemecko tiež plánuje rýchle sprevádzkovanie troch ďalších takýchto terminálov a na jeseň budúceho roka chce uviesť do prevádzky ešte piaty krát.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Daňové raje spôsobujú peklo v švajčiarskych bankách

25. 8. 2009 Švajčiarski bankári sa odteraz budú musieť spoliehať na stabilitu krajiny a svoju odbornú kvalifikáciu, keďže po sprístupnení údajov o účtoch banky UBS americkým orgánom je časom daňového raja pravdepodobne koniec.


(Zdroj: EURACTIV)

Slovenské diaľničné odpočívadlá patria k najhorším v Európe

25. 8. 2009 Šofér, ktorý zastaví na diaľničnom odpočívadle, väčšinou dúfa, že aspoň niekoľko pohodových minút tu strávi v príjemnom prostredí. To by sa však nesmel pohybovať po diaľniciach v Európe.
(Zdroj: AKTUALNE)

Takmer štyrom tisíckam aerolínií hrozí zákaz lietať do EÚ

24. 8. 2009 EÚ vo svojom Úradnom vestníku zverejnila v sobotu zoznam skoro štyroch tisícok aerolínií, ktoré budú čeliť zákazu lietať do Európy v prípade, že neobmedzia svoj negatívny vplyv na životné prostredie.
(Zdroj: EURACTIV)

Ďalšie emisné kladivo na automobilky

12. 8. 2009 Malé nákladné autá, ktoré sa budú vyrábať po roku 2013, by na jeden kilometer jazdy nemali produkovať viac ako 175 gramov emisií CO2. Tak si to aspoň predstavuje Európska komisia, ktorá vypracúva nové emisné limity. Výrobcovia automobilov však tvrdia, že ak sa návrh prijme, priemerná cena malého nákladného auta sa zvýši o 6 tisíc €.


V súčasnosti je v platnosti limit, ktorý stanovuje  maximálnu hranicu nad 200 g CO2 na kilometer jazdy. Ak by do platnosti vstúpil nový návrh, výrobcovia malých nákladných áut by museli znížiť produkciu skleníkových plynov vo svojich autách približne o 13 %.  Európska komisia  v dlhodobej perspektíve okrem toho  uvažuje o postupnom znižovaní limitu na úroveň 135 g CO2 na kilometer, čo by sa priblížilo limitu, aký v súčasnosti platí pre prevádzku osobných automobilov.
Výrobcovia tvrdia, že nemajú nič proti rozumnej regulácii, ale tieto  návrhy podľa nich môžu ohroziť konkurencieschopnosť priemyslu.  Peniaze na naplnenie nových štandardov dnes vraj výrobcovia jednoducho nemajú. Čas medzi dizajnovaním a produkciou malého nákladného automobilu sa pohybuje od 7 do 10 rokov. Navrhnutý termín pre rok  2013 je úplne a  totálne nedosiahnuteľný. Pre britský FT to uviedol generálny tajomník ACEA - Asociácie európskych výrobcov automobilov.
Takýto veľký nárast ceny (predpokladá sa zvýšenie v priemere o 6 000 €) je niečo, čo si výroba vo svojej podstate nezaslúži.
Denník FT uzatvára, že najmä automobilky v Nemecku a v Taliansku sa voči novým návrhom  bránia.  Britskí  výrobcovia už EÚ predbehli a v rámci svojej výroby uplatňujú vlastné dobrovoľné emisné štandardy.
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Bonifác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner