Nemecko hlási rekordný prírastok nakazených
24. 11. 2021
Nemecko zaznamenalo za posledný deň 66 884 nových nákaz koronavírusom, čo je najviac od začiatku pandémie. Sedemdňová incidencia tam k dnešnému dňu tiež po prvýkrát presiahla hranicu 400 infekcií na 100-tisíc obyvateľov.
Vyplýva to z nových údajov, ktoré zverejnil Inštitút Roberta Kocha (RKI). Kvôli rozmachu nákazy oddnes niektoré spolkové krajiny sprísňujú reštrikcie.
V krajine zomrelo po nákaze koronavírusom ďalších 335 ľudí, Nemecko tak zrejme už čoskoro prekoná hranicu 100-tisíc zomrelých od začiatku pandémie. Po novo oznámených úmrtiach ich eviduje 99 768.
Šírenie koronavírusu v krajine naďalej zrýchľuje, pred týždňom RKI ohlásil bezmála 53-tisíc nových nákaz a sedemdňová incidencia predstavovala necelých 320 nových infekcií na 100-tisíc obyvateľov. Zvyšujú sa aj počty ľudí v nemocniciach.
Na úrovni jednotlivých spolkových krajín i celého Nemecka sa odteraz sprísňujú niektoré obmedzenia. Ľudia, ktorí nie sú očkovaní proti chorobe covid-19, nesmú oddnes v Durínsku a Brandenbursku s výnimkou nákupu potravín a liekov vstupovať do obchodov a v noci ani vychádzať z domova.
Skončiť musia aj adventné trhy v týchto regiónoch. K podobným krokom vrátane zákazu vianočných trhov prikročili už skôr Sasko s Bavorskom.
Pre cestovanie verejnou dopravou v Nemecku je odteraz nevyhnutný doklad o očkovaní, prekonaní choroby alebo teste.
V
(Zdroj: hnonline.sk)
Europarlament bude hlasovať o nových pravidlách pre vodičov kamiónov
4. 7. 2018
Európski poslanci dnes budú hlasovať o tom, či majú byť vodiči kamiónov vyňatí zo všeobecných unijných pravidiel pre vysielanie pracovníkov, teda o tom, či sa na nich má alebo nemá vzťahovať princíp rovnakého platu za rovnakú prácu na rovnakom mieste.
Téma odmeňovania vodičov Európsku úniu rozdeľuje. Západné štáty sa bránia lacnej pracovnej sile z krajín strednej a východnej Európy, tie naopak kritizujú údajný západnej protekcionizmus. Dopravný výbor Európskeho parlamentu v júni odhlasoval kompromis. Stanovil okrem iného výnimku pre medzinárodnú cestnú dopravu, ktorá mala byť z pravidiel pre vysielanie pracovníkov do zahraničia vyňatá. Túto dohodu však europoslanci odmietli na júnovej plenárnej schôdzi. Potom prišli s množstvom pozmeňovacích návrhov. Dnes budú hlasovať o stanovisku parlamentu pred ďalším rokovaniam s členskými štátmi a Európskou komisiou. Vyjadria sa aj k ďalším súvisiacim témam, akou je napríklad doba odpočinku vodičov.
Gazprom chce do Európy vyviezť tento rok rekordný objem plynu
2. 7. 2018
Ruský plynárenský koncern Gazprom očakáva, že tento rok vyvezie do Európy nové rekordné množstvo plynu. Uviedol to v závere týždňa šéf spoločnosti Alexej Miller, ktorý zároveň dal najavo, že dovoz skvapalneného zemného plynu (LNG) z USA nepredstavuje pre Gazprom veľkú konkurenciu.
Miller uviedol, že vývoz ruského plynu do Európy a Turecka by mohol tento rok presiahnuť 205 miliárd kubických metrov (m3). V minulom roku vyviezol Gazprom do Európy a Turecka 194,4 miliardy m3, čo bol vtedajší rekord. Očakávaný rekord potvrdil aj zástupca šéfa Gazpromu Alexander Medvedev. "Túto perspektívu nám dáva klesajúca produkcia plynu v európskych krajinách, v ktorých zároveň stúpa dopyt po plyne," povedal Medvedev. Ako dodal, Gazprom má potrebnú kapacitu na zabezpečenie dodávok do Európy v takom objeme, v akom ich Európa potrebuje. Podľa niektorých analytikov by pozíciu Gazpromu na európskom trhu mohli narušiť dodávky LNG zo Spojených štátov, ktoré prvý náklad LNG dodali do Európy v minulom roku. Niektoré krajiny, medzi nimi Litva a Poľsko, začali v poslednom období znižovať svoju závislosť od ruského plynu práve prostredníctvom dovozu LNG zo Spojených štátov.
Lídri Únie dosiahli významnú dohodu o migrácii
29. 6. 2018
Lídri EÚ dosiahli v piatok na summite v Bruseli dôležitú dohodu o migrácii. Informovala o tom agentúra DPA s odvolaním sa na vyhlásenie predsedu Európskej rady (ER) Donalda Tuska zverejnené na Twitteri.
Na základe návrhu dohody, ku ktorému lídri EÚ po celonočnom rokovaní dospeli, umožnia jednotlivé členské štáty Únie na dobrovoľnej báze zriaďovať na svojom území centrá pre prijímanie migrantov. Francúzsky prezident Emmanuel Macron označil podľa spravodajskej televízie Sky News dohodu za "dobrú správu". V podobnom duchu komentovala dosiahnutie dohody aj nemecká kancelárka Angela Merkelová, ktorá však zároveň pripomenula, že medzi členskými štátmi EÚ stále vládnu v otázke migrácie veľké názorové rozdiely. "Po intenzívnej diskusii na nanajvýš náročnú tému, ktorou je pre EÚ migrácia, je dobrým signálom, že sme sa zhodli na spoločnom znení (dohody)," povedala po 12 hodín trvajúcich rokovaniach Merkelová. "Sme spokojní," povedal taliansky premiér Conte novinárom po skončení deväťhodinových rokovaní v Bruseli. "Bolo to dlhé vyjednávanie, ale oddnes Taliansko už nie je osamotené," dodal. Taliansky premiér spomenul body dohody vrátane možnosti zriadenia centier pre migrantov v krajinách EÚ, zameraných na rozhodovanie o žiadostiach o azyl. Zároveň však vyhlásil, že sa Taliansko doposiaľ nerozhodlo, či bude mať takéto zariadenia na svojom území.
Investície automobiliek v Británii klesli
27. 6. 2018
Kvôli neistote spojenej s odchodom Británie z Európskej únie sa investície automobilového priemyslu v Británii v tohtoročnom prvom polroku znížili na polovicu. Uviedol to dnes britský Zväz výrobcov a predajcov automobilov (SMMT).
Kým vlani automobilky za prvých šesť mesiacov investovali 647,4 milióna libier, tento rok len 347,3 milióna libier. Brexitové plány premiérky Mayovovej týkajúce sa obchodu pritom zväz označil za nereálne. Šéf zväzu Mike Hawes stanici BBC povedal, že sektor potrebuje mať jasno. Žiada tiež, aby Británia zostala v colnej únii. Scenár, keď krajina colnú úniu opustí bez toho, aby mala uzatvorenú preferenčnú obchodnú dohodu, je tou horšou z predpokladaných možností. Na otázku, čo by sa stalo, keby Británia s EÚ neuzavrela dohodu do konca roka, Hawes odpovedal, že by to nebol okamžitý koniec, ale že by išlo skôr o smrť kvôli "tisíckam menších uhryznutí". "Konkurencieschopnosť Británie sa postupne zhoršuje, takže je oveľa ťažšie prilákať investície. A investície sú tým, vďaka čomu sektor takú konkurenčnú schopnosť má," povedal. V stávke je budúcnosť jedného z mála britských úspechov v oblasti výroby od 80. rokov: automobilový priemysel zamestnáva vyše 800 tisíc ľudí a vytvára obrat okolo 83 miliárd libier ročne.