Malé britské firmy s obavami očakávajú výsledky kľúčovej vianočnej sezóny
16. 12. 2019
Malé britské firmy s obavami očakávajú výsledky kľúčovej vianočnej sezóny. Najnovší prieskum totiž ukázal, že viac ako jedna z piatich menších firiem v Spojenom kráľovstve, teda vyše 20 percent, sa obáva, že do 12 mesiacov bude musieť skončiť s podnikaním, ak budú jej vianočné tržby podpriemerné.
Malé britské firmy s obavami očakávajú výsledky kľúčovej vianočnej sezóny. Najnovší prieskum totiž ukázal, že viac ako jedna z piatich menších firiem v Spojenom kráľovstve, teda vyše 20 percent, sa obáva, že do 12 mesiacov bude musieť skončiť s podnikaním, ak budú jej vianočné tržby podpriemerné. A hoci 85 percent zákazníkov v Spojenom kráľovstve tvrdí, že podporuje menšie firmy, prieskum odhalil, že zhruba tretina si od nich nekúpila nič za ostatných šesť mesiacov. Ekonómovia odhadujú, že približne štvrtina z výdavkov britských domácností na Vianoce by mala skončiť v pokladniciach malých firiem a zvyšok si rozdelia väčšie korporácie a reťazce. Podľa Claire Davenportovej, riaditeľky Notonthehighstreet, tieto čísla naznačujú, že zákazníci nemusia „míňať svoje peniaze za produkty miestnych firiem“. „Je zrejmé, že veľa menších firiem sa do veľkej miery spolieha na vianočné obdobie a podpriemerné Vianoce by ich mohli dostať do neistej situácie, pokiaľ ide o ich životaschopnosť z dlhodobého hľadiska,“ dodala.
(Zdroj: hnonline.sk)