Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O podnikaní a vede - VII. večer

Keď konečne pochopíš všetky výnimky, nebudeš mať ani poňatia o tom, o akom pravidle bola pôvodne reč.

Nikdy neskúšaj niekoho upokojovať na vrchole jeho zlosti.

Ak máš iba kladivo, vo všetkom vidíš klinec.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Ako sa správajú veci - VIII. večer

Ak nechcete žiť vo včerajšku, tak sa musíte vedieť rozlúčiť nielen so včerajšími neúspechmi, ale aj so včerajšími úspechmi.

Ak vrtochy pomáhajú pracovníkovi dosahovať špičkové výkony, tak sa šéf musí vedieť s nimi vyrovnať.

Ak poobede zistíte, že ste v polovici "prvoradých" úloh, tak si pripomeňte čo vás učili v prvej ľudovej: prvé je len jedno, to čo je vedľa neho je druhé, tretie,... vaším problémom nie je veľký počet úloh, ale zle postavené priority.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Pravda a blufovanie

Čím neuveriteľnejšie niečo znie, tým vyššia je pravdepodobnosť, že tomu uveria.

Sliepka je spôsob, ako z jedného vajca urobiť viac vajec.

Cesta k úplnej pravde vedie cez nekonečné množstvo približných právd.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Človek a život

Život je veľký vtip, ibaže málokto mu rozumie.

Ak niečo dvakrát za sebou zlyhalo, na tretí raz príde katastrofa.

Ani tým, že sa budete brániť každej zmene, nezabránite zmene k najhoršiemu.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
O márnom hľadaní - III. večer

Nikdy nekupuj od bohatého obchodníka!

Nikdy sa nepýtaj holiča, či ti treba skrátiť vlasy!

Odložená vec sa nenájde dovtedy, pokiaľ sa nezoženie nová.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Lagardeová: EÚ potrebuje ambicióznu dohodu, nie však za každú cenu

20. 7. 2020 Pre lídrov Európskej únie bude lepšie, keď sa dohodnú na ambicióznej finančnej pomoci, než aby uzavreli rýchlu dohodu za každú cenu. Povedala to dnes prezidentka Európskej centrálnej banky (ECB) Christine Lagardeová.
Lídri už tretí deň rokujú v Bruseli o fonde obnovy, ktorý je navrhnutý v bezprecedentnom objeme 750 miliárd eur a ktorý má pomôcť ekonomikám dostať sa z krízy, v ktorej sa ocitli v dôsledku šírenia koronavírusu. ​"Dohoda lídrov by v ideálnom prípade mala byť ambiciózna čo do rozsahu a zloženia toho balíka, zhruba podľa toho, čo už navrhla Európska komisia (EK)," povedala šéfka ECB agentúre Reuters. "Z môjho pohľadu je lepšie dohodnúť sa na ambicióznom fonde podľa toho návrhu, aj keby to zabralo o trochu viac času. Bola by som rada, keby sa lídri dohodli na niečom, čo bude ambiciózne, než aby to bolo rýchlo," dodala. Návrh na schválenie fondu obnovy, ktorý by mal európskej ekonomike pomôcť dostať sa z najhlbšej recesie od druhej svetovej vojny, medzi lídrami stále nenašiel dosť zástancov. Predstavitelia jednotlivých krajín EÚ sa sporia najmä o tú časť fondu, ktorá počíta s priamymi platbami, pretože to je nevratná časť pomoci.
(Zdroj: hnonline.sk)

Klimatický a energetický legislatívny balík

7. 4. 2009 Ministri krajín EÚ sa dohodli na definitívnom znení klimatického a energetického balíka.

Balík stanovuje niekoľko hlavných cieľov:
- zníženie  tvorby emisií CO2 o 20 % v porovnaní s úrovňou v roku 1990,
- podporu obnoviteľných zdrojov  energie a zvýšenie  ich podielu na energetickej skladbe EÚ na 20 %,
- emisný limit pre tvorbu CO2 na kilometer jazdy osobného automobilu,
- podporu biopalív (obnoviteľných zdrojov energie).


 
(Zdroj: EURACTIV)

Skupina G20 ukázala jednotu

5. 4. 2009 Skupina G20, zložená z rozvinutých a rozvojových krajín ukázala na práve skončenom summite jednotu a dohodla sa, že 1,1 bilióna USD bude použité na boj proti hospodárskej kríze a vytvorenie prísnejších pravidiel pre finančný trh, aby sa podobná situácia už nezopakovala.
Prezident Barack Obama odmietol, že by medzi predstaviteľmi G20 boli rozdielne názory.
Okrem prijatia série bezprecedentných krokov na podporu rastu a zamedzeniu tomu, aby k podobnej kríze už nedošlo, bol odsúdený protekcionizmus, ktorý by krízu mohol ešte zhoršiť.
Podľa analytikov summit presiahol všetky očakávania a politici sa na ňom vydali smerom k tvorbe nového svetového poriadku.

Svetové hospodárstvo by prostredníctvom Medzinárodného menového fondu a ostatných inštitúcií malo získať podporu vo výške 1,1 bilióna USD.
Schválenie prísnejšej regulácie a dozoru a tiež vytvorenie kontrolnej organizácie - Rady finančnej stability uvítali Nemecko a Francúzsko. USA naopak potešilo rozhodnutie skoncovať s érou bankového tajomstva a prísneho postupu voči nespolupracujúcim jurisdikciám a daňovým rajom.

(Zdroj: EURACTIV)

Cezhraničné poplatky MasterCard sa znížia

3. 4. 2009 Mnohostranné cezhraničné medzibankové poplatky (multilateral interchange fees - MIF) sa účtujú za každú transakciu, ktorú urobí spotrebiteľ so svojou kartou. Poplatky vplývajú aj na ceny produktov, bez ohľadu na to, či boli alebo neboli zakúpené kartou.
V EÚ sa každý rok priemerne uskutoční 23 miliárd platieb prostredníctvom kariet. Podľa asociácie EuroCommerce to znamená celkový objem poplatkov vo výške 12 miliárd eur. Európska komisia doteraz mohla zasiahnuť len v prípade cezhraničných transakcií – napríklad, keď francúzsky turista použije kartu v Amsterdame.  Podľa exekutívy však tieto poplatky predstavujú len 5 % z celkového objemu. Tieto poplatky sú podľa komisie užitočné len pokiaľ majú primeranú výšku. Komisárka pre hospodársku súťaž dlhodobo kritizuje dvoch hlavných platobných operátorov – Visa a MasterCard – za výšku ich poplatkov.
MasterCard dostala ultimátum v decembri 2007 – buď zníži poplatky, alebo zaplatí pokutu. Spoločnosť Visa vyšetrujú od marca 2008.
(Zdroj: EURACTIV)

Európsku komisiu zaujíma ochrana súkromia na internete

1. 4. 2009 Preto upzorňuje spoločnosti ako Google či Yahoo, aby svojim užívateľom vo väčšej miere garantovali ochranu súkromia pred cielenou reklamou, inak Brusel pristúpi k ďalším reguláciám.
Podľa komisárky zodpovednej za ochranu spotrebiteľa nie je súčasný stav ochrany súkromia užívateľov internetu uspokojivý.
Komisárka skratku www premenovala z „world wide web“ na „world wild west“.
Vidí  tri zásadné príčiny, pre ktoré sa medzinárodná sieť mení na „divoký západ“:
- možné porušenia pravidiel pre ochranu súkromia,
- využívanie „nátlakovej“ reklamy,
- komerčná diskriminácia.
Kontextová reklama
Komisárka poukázala najmä na známu prax IT spoločností, ktoré  prevádzkujú interaktívne online služby a poskytujú kontextovú reklamu, zbierať a dlhodobo uchovávať nielen identifikačné informácie o užívateľoch, ale aj údaje o ich návykoch a zvyčajnom správaní sa vo virtuálnom svete.
V sofistikovanosti technológií pre zbieranie informácií o uživateľoch  je lídrom americký gigant Google. Návštevníkov dnes už neidentifikuje len podľa toho, čo vyhľadávajú, ale aj podľa toho, aké stránky navštevujú.  Zvyky spotrebiteľov umožňuje monitorovať nástroj AdSense pre poskytovanie kontextovej reklamy, ktorý je rozšírený na mnohých stránkach a portáloch.  S ohľadom na užívateľské zvyky jednotlivcov sa výber cieľovej skupiny stáva čoraz viac všadeprítomným a spotrebitelia sú preto pochopiteľne znepokojení.
Schyľuje sa k ďalšej regulácii?
Komisárka jasne vyjadrila svoj postoj k prijatiu  tvrdého prístupu k poskytovateľom online reklamy. Jej názor v rámci Európskej komisie nie je však jediný. Komisár,  zodpovedný okrem iného i za uplatňovanie smernice e-Commerce, by zase radšej online reklamu podporil, aby sa tak zvýšil záujem o nakupovanie cez internet.
Vynútenie pravidiel pre ochranu súkromia na internete je v pôsobnosti členských krajín.
Ak však Brusel bude chcieť ovplyvniť trh s kontextou reklamou, musí tak urobiť prostredníctvom komisárky, zodpovednej za oblasť konkurencie. 
(Zdroj: EURACTIV)
júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Olga
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner