Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho postrehy

Práca nie je nákazlivá choroba. To, že pracujú iní, ešte neznamená, že musíš pracovať aj ty.

Najlepšie, čo človek môže urobiť, je čakať, kým to zaňho neurobia iní.

Život má aj svoje dobré stránky – len sa k nim dá ťažko prelistovať.

(Murphyho zrnká II)
O manželstve a veciach s tým súvisiacich

Aj keď pochopíte princíp fungovania vesmíru, princíp fungovania ženskej logiky pre vás naďalej zostane španielskou dedinou.

Sex je jedným z deviatich dôvodov pre reinkarnáciu. Ostatných osem nestojí za reč.

Ženatý muž nemôže mať všetko – aj teplú večeru, aj vernú manželku.

(Murphyho zákonník)
Čo bolo na počiatku?

Na počiatku bola chyba a potom začal vývoj.

Ak sa veci môžu pokaziť, tak sa aj pokazia.

Na počiatku som bol Nič, ale teraz som poslancom!

(Murphyho zákonník)
Ako bojovať s klebetou

Klebety sú podobné ohnivkám reťaze. Keď ich okolo obete správne pospájate, nemá šancu uniknúť.

Úspešný človek je ten, kto dokáže o ostatných vymyslieť viac klebiet ako oni o ňom.

O klebetení platí dvojnásobne, že zručnosť sa získava cvičením.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Úvod k Murphyho večerom

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Murphológia uči zdravému skeptimiczmu, pravda s dodatkom, že človeku aj zdravý skepticizmus bude "figu" platný - niektorý z nespočetných Murphyho zákonov ho aj tak dobehne.

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Kraje vyzvali Českú vládu na zastropovanie cien energií

26. 8. 2022 Nárast cien energií je tak skokový, že už nejde o krízu, ale o kolaps trhu. Povedal to v piatok predseda Asociácie krajov Českej republiky a hajtman Juhočeského kraja Martin Kuba. Za kraje vyzval vládu k regulácii cien energií.
"Teraz tu nehráme o to, kto vyhrá budúce voľby," zdôraznil Kuba s tým, že je potrebné sústrediť sa na to, ako prevedú Česko cez zložité obdobie. Aktuálna situácia je podľa neho dôsledkom vojny na Ukrajine. "Rusko využíva plyn ako zbraň," povedal šéf AKČR.
Česká vláda by preto mala stanoviť, že nikto nebude platiť za megawatthodinu viac než určitú konkrétnu čiastku. Mohlo by ísť o 75 percent obvyklej spotreby domácnosti. Opatrenie by sa vzťahovalo len na obývané domy a byty, nie na rekreačné objekty.
Kuba upozornil, že takmer žiadny český kraj ešte nemá vysúťažené ceny energií na budúci rok. Vláda by mala podľa neho určiť štátneho obchodníka s energiami, ktorému by firmy museli predať konkrétne percento svojej produkcie. Malo by to pomôcť kritickej verejnej infraštruktúre, akou sú podľa neho školy, škôlky, domovy pre seniorov či nemocnice.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Klimatický a energetický legislatívny balík

7. 4. 2009 Ministri krajín EÚ sa dohodli na definitívnom znení klimatického a energetického balíka.

Balík stanovuje niekoľko hlavných cieľov:
- zníženie  tvorby emisií CO2 o 20 % v porovnaní s úrovňou v roku 1990,
- podporu obnoviteľných zdrojov  energie a zvýšenie  ich podielu na energetickej skladbe EÚ na 20 %,
- emisný limit pre tvorbu CO2 na kilometer jazdy osobného automobilu,
- podporu biopalív (obnoviteľných zdrojov energie).


 
(Zdroj: EURACTIV)

Skupina G20 ukázala jednotu

5. 4. 2009 Skupina G20, zložená z rozvinutých a rozvojových krajín ukázala na práve skončenom summite jednotu a dohodla sa, že 1,1 bilióna USD bude použité na boj proti hospodárskej kríze a vytvorenie prísnejších pravidiel pre finančný trh, aby sa podobná situácia už nezopakovala.
Prezident Barack Obama odmietol, že by medzi predstaviteľmi G20 boli rozdielne názory.
Okrem prijatia série bezprecedentných krokov na podporu rastu a zamedzeniu tomu, aby k podobnej kríze už nedošlo, bol odsúdený protekcionizmus, ktorý by krízu mohol ešte zhoršiť.
Podľa analytikov summit presiahol všetky očakávania a politici sa na ňom vydali smerom k tvorbe nového svetového poriadku.

Svetové hospodárstvo by prostredníctvom Medzinárodného menového fondu a ostatných inštitúcií malo získať podporu vo výške 1,1 bilióna USD.
Schválenie prísnejšej regulácie a dozoru a tiež vytvorenie kontrolnej organizácie - Rady finančnej stability uvítali Nemecko a Francúzsko. USA naopak potešilo rozhodnutie skoncovať s érou bankového tajomstva a prísneho postupu voči nespolupracujúcim jurisdikciám a daňovým rajom.

(Zdroj: EURACTIV)

Cezhraničné poplatky MasterCard sa znížia

3. 4. 2009 Mnohostranné cezhraničné medzibankové poplatky (multilateral interchange fees - MIF) sa účtujú za každú transakciu, ktorú urobí spotrebiteľ so svojou kartou. Poplatky vplývajú aj na ceny produktov, bez ohľadu na to, či boli alebo neboli zakúpené kartou.
V EÚ sa každý rok priemerne uskutoční 23 miliárd platieb prostredníctvom kariet. Podľa asociácie EuroCommerce to znamená celkový objem poplatkov vo výške 12 miliárd eur. Európska komisia doteraz mohla zasiahnuť len v prípade cezhraničných transakcií – napríklad, keď francúzsky turista použije kartu v Amsterdame.  Podľa exekutívy však tieto poplatky predstavujú len 5 % z celkového objemu. Tieto poplatky sú podľa komisie užitočné len pokiaľ majú primeranú výšku. Komisárka pre hospodársku súťaž dlhodobo kritizuje dvoch hlavných platobných operátorov – Visa a MasterCard – za výšku ich poplatkov.
MasterCard dostala ultimátum v decembri 2007 – buď zníži poplatky, alebo zaplatí pokutu. Spoločnosť Visa vyšetrujú od marca 2008.
(Zdroj: EURACTIV)

Európsku komisiu zaujíma ochrana súkromia na internete

1. 4. 2009 Preto upzorňuje spoločnosti ako Google či Yahoo, aby svojim užívateľom vo väčšej miere garantovali ochranu súkromia pred cielenou reklamou, inak Brusel pristúpi k ďalším reguláciám.
Podľa komisárky zodpovednej za ochranu spotrebiteľa nie je súčasný stav ochrany súkromia užívateľov internetu uspokojivý.
Komisárka skratku www premenovala z „world wide web“ na „world wild west“.
Vidí  tri zásadné príčiny, pre ktoré sa medzinárodná sieť mení na „divoký západ“:
- možné porušenia pravidiel pre ochranu súkromia,
- využívanie „nátlakovej“ reklamy,
- komerčná diskriminácia.
Kontextová reklama
Komisárka poukázala najmä na známu prax IT spoločností, ktoré  prevádzkujú interaktívne online služby a poskytujú kontextovú reklamu, zbierať a dlhodobo uchovávať nielen identifikačné informácie o užívateľoch, ale aj údaje o ich návykoch a zvyčajnom správaní sa vo virtuálnom svete.
V sofistikovanosti technológií pre zbieranie informácií o uživateľoch  je lídrom americký gigant Google. Návštevníkov dnes už neidentifikuje len podľa toho, čo vyhľadávajú, ale aj podľa toho, aké stránky navštevujú.  Zvyky spotrebiteľov umožňuje monitorovať nástroj AdSense pre poskytovanie kontextovej reklamy, ktorý je rozšírený na mnohých stránkach a portáloch.  S ohľadom na užívateľské zvyky jednotlivcov sa výber cieľovej skupiny stáva čoraz viac všadeprítomným a spotrebitelia sú preto pochopiteľne znepokojení.
Schyľuje sa k ďalšej regulácii?
Komisárka jasne vyjadrila svoj postoj k prijatiu  tvrdého prístupu k poskytovateľom online reklamy. Jej názor v rámci Európskej komisie nie je však jediný. Komisár,  zodpovedný okrem iného i za uplatňovanie smernice e-Commerce, by zase radšej online reklamu podporil, aby sa tak zvýšil záujem o nakupovanie cez internet.
Vynútenie pravidiel pre ochranu súkromia na internete je v pôsobnosti členských krajín.
Ak však Brusel bude chcieť ovplyvniť trh s kontextou reklamou, musí tak urobiť prostredníctvom komisárky, zodpovednej za oblasť konkurencie. 
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner