Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je žart...

Absolútny Škót je ten, kto pri ceste vlakom odloží do puzdra okuliare, ak za oknom práve nie je pekná krajina.

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

(Myšlienky bez cla)
Oheň a voda

Stretli sa dvaja židia v zákopoch a začali si rozprávať, ako sa dostali na vojnu. Vyšlo najavo, že sa obaja dali na vojnu dobrovoľne. Ja som slobodný, nikoho nemám, vojna sa mi páči... A tak som teda tu. A čo ty? – Čo ti budem rozprávať? Ja som ženatý a mám rád svätý pokoj, tak som tu.

Poznanie je poklad, ale kľúčom k nemu je prax. (Fuller)

Prebieha zákopová vojna. Priateľský vojak Kohn každé ráno vystrčí zo zákopu na palici svoju prilbu a nepriateľský vojak zo zákopu naproti do nej celý deň strieľa. Aj dnes Kohn vystrčí prilbu – a nič – streľba žiadna. – Hej, prečo nestrieľaš – kričí na nepriateľa vojak Kohn. – Minuli sa mi náboje, - kričí naspäť nepriateľský vojak. – Predám za dolár kus. Ak vezmeš celú tisícku, dám ti päť percent zľavu, - ponúka vojak Kohn.

(Zrnká úsmevu)
Murphy a šťastie

Hlúposť sa nedá eliminovať peniazmi, vzdelaním alebo zákonom.

V každej organizácii je vyhradené aspoň jedno miesto pre hlupáka. Len sa nevie, ktoré to je.

Múdrym sa nepodarí vytvoriť nič, na čo by boli hlupáci krátki, lebo múdri neustále podceňujú genialitu hlupákov.

(Murphyho Zbierka zákonov)

Investorov východnej Európy už neláka lacná pracovná sila. Lákadlom je výška štátnej pomoci

25. 9. 2023 Firmy si zostavujú zoznam faktorov, na základe ktorých si robia užší zoznam krajín vhodných na investovanie. Kritériá sa líšia podnik od podniku a odvetvie od odvetvia. Krajiny strednej a východnej Európy stále lákajú nových investorov, pričom hlavným faktorom pri ich rozhodovaní už nie je doterajšia výhoda lacnejšej pracovnej sily. Investorov zaujíma najmä výška štátnej investičnej pomoci alebo pokrok pri prechode na využívanie zelenej energie. Vyplýva to z najnovšieho vydania príručky „Investície na zelenej lúke v strednej a východnej Európe“, ktorú vydala právnická spoločnosť CMS.
„Z našich skúseností pri poradenstve pre investorov vyplýva, že berú do úvahy nielen ekonomické faktory, ale napríklad aj bezpečnosť a stabilitu krajiny, jej právny systém alebo členstvo v medzinárodných organizáciách. Slovensko má oproti okolitým štátom výhodu v tom, že už je členom eurozóny,“ uviedol partner CMS Slovensko Juraj Fuska.
O tom, či investor príde do danej krajiny, rozhoduje podľa CMS taktiež výška investičnej pomoci a jej načasovanie. Svoje požiadavky však majú aj vlády, napríklad žiadajú prísľuby pre budúce investície a ďalší rozvoj. „Okrem toho máme skúsenosť aj s tým, že vlády najmä na Slovensku žiadajú od investorov, aby do svojich projektov zabudovali aj prvok výskumu a vývoja alebo sa osobitne zamerali na vytvorenie technologických centier ako súčasť investičného projektu,“ objasnil Fuska...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Cezhraničné poplatky MasterCard sa znížia

3. 4. 2009 Mnohostranné cezhraničné medzibankové poplatky (multilateral interchange fees - MIF) sa účtujú za každú transakciu, ktorú urobí spotrebiteľ so svojou kartou. Poplatky vplývajú aj na ceny produktov, bez ohľadu na to, či boli alebo neboli zakúpené kartou.
V EÚ sa každý rok priemerne uskutoční 23 miliárd platieb prostredníctvom kariet. Podľa asociácie EuroCommerce to znamená celkový objem poplatkov vo výške 12 miliárd eur. Európska komisia doteraz mohla zasiahnuť len v prípade cezhraničných transakcií – napríklad, keď francúzsky turista použije kartu v Amsterdame.  Podľa exekutívy však tieto poplatky predstavujú len 5 % z celkového objemu. Tieto poplatky sú podľa komisie užitočné len pokiaľ majú primeranú výšku. Komisárka pre hospodársku súťaž dlhodobo kritizuje dvoch hlavných platobných operátorov – Visa a MasterCard – za výšku ich poplatkov.
MasterCard dostala ultimátum v decembri 2007 – buď zníži poplatky, alebo zaplatí pokutu. Spoločnosť Visa vyšetrujú od marca 2008.
(Zdroj: EURACTIV)

Európsku komisiu zaujíma ochrana súkromia na internete

1. 4. 2009 Preto upzorňuje spoločnosti ako Google či Yahoo, aby svojim užívateľom vo väčšej miere garantovali ochranu súkromia pred cielenou reklamou, inak Brusel pristúpi k ďalším reguláciám.
Podľa komisárky zodpovednej za ochranu spotrebiteľa nie je súčasný stav ochrany súkromia užívateľov internetu uspokojivý.
Komisárka skratku www premenovala z „world wide web“ na „world wild west“.
Vidí  tri zásadné príčiny, pre ktoré sa medzinárodná sieť mení na „divoký západ“:
- možné porušenia pravidiel pre ochranu súkromia,
- využívanie „nátlakovej“ reklamy,
- komerčná diskriminácia.
Kontextová reklama
Komisárka poukázala najmä na známu prax IT spoločností, ktoré  prevádzkujú interaktívne online služby a poskytujú kontextovú reklamu, zbierať a dlhodobo uchovávať nielen identifikačné informácie o užívateľoch, ale aj údaje o ich návykoch a zvyčajnom správaní sa vo virtuálnom svete.
V sofistikovanosti technológií pre zbieranie informácií o uživateľoch  je lídrom americký gigant Google. Návštevníkov dnes už neidentifikuje len podľa toho, čo vyhľadávajú, ale aj podľa toho, aké stránky navštevujú.  Zvyky spotrebiteľov umožňuje monitorovať nástroj AdSense pre poskytovanie kontextovej reklamy, ktorý je rozšírený na mnohých stránkach a portáloch.  S ohľadom na užívateľské zvyky jednotlivcov sa výber cieľovej skupiny stáva čoraz viac všadeprítomným a spotrebitelia sú preto pochopiteľne znepokojení.
Schyľuje sa k ďalšej regulácii?
Komisárka jasne vyjadrila svoj postoj k prijatiu  tvrdého prístupu k poskytovateľom online reklamy. Jej názor v rámci Európskej komisie nie je však jediný. Komisár,  zodpovedný okrem iného i za uplatňovanie smernice e-Commerce, by zase radšej online reklamu podporil, aby sa tak zvýšil záujem o nakupovanie cez internet.
Vynútenie pravidiel pre ochranu súkromia na internete je v pôsobnosti členských krajín.
Ak však Brusel bude chcieť ovplyvniť trh s kontextou reklamou, musí tak urobiť prostredníctvom komisárky, zodpovednej za oblasť konkurencie. 
(Zdroj: EURACTIV)

Hospodárska kríza vyžaduje zásadné reformy svetového finančného systému

31. 3. 2009 Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky BBC World Service, ktorý sa uskutočnil pred summitom G20 v Londýne. Prieskum uskutočnila spoločnosť Globescan.
Prieskum mapoval verejnú mienku pred stretnutím lídrov veľkých rozvinutých a rozvojových ekonomík skupiny G20. Stretnutie sa uskutoční v Londýne vo štvrtok. Zástupcovia skupiny G20 by sa mali dohodnúť na koordinovanej politickej odpovedi na súčasný stav svetového hospodárstva.
Z prieskumu vyplynulo, že sedem z desiatich ľudí zdôraznilo potrebu zásadných zmien                v svetovom ekonomickom systéme. Šesť z desiatich opýtaných vidí potrebu zásadných zmien      v ekonomike vlastnej krajiny. S reformami na pomoc hospodárstvu súhlasí tri štvrtiny Američanov.  So zmenou svetového ekonomického systému súhlasí aj  drvivá väčšina Európanov.  Potrebu  zmeny svetového finančného systému pociťuje menej ako polovica Rusov.

(Zdroj: EURACTIV)

Daňové raje sú pod medzinárodným tlakom

30. 3. 2009 Daňové raje počnúc strednou Európou a končiac ostrovami v Karibiku sú pod medzinárodným tlakom, aby uvoľnili pravidlá o bankovom tajomstve a zväčšili transparentnosť. V daňových rajoch sa podľa odhadov ukrýva 7,3 bilióna USD, ktoré sa vyhli daňovým odvodom v domácej krajine.
Boj proti nim sa stal hlavnou témou aj pred nadchádzajúcim summitom skupiny G20, ktorý bude koncom tohto týždňa v Londýne.
Vlády celého sveta prijímajú záchranné plány, ktorými chcú ozdraviť a opäť naštartovať hospodárstvo.  Daňové úniky a raje sa stredobodom pozornosti stali práve pre vysoké fiškálne stimuly.  Pomyslenú  "čiernu listinu" nespolupracujúcich jurisdikcií vytvorila OECD a  na svojom londýnskom summite ju chce ešte  rozšíriť.
(Zdroj: EURACTIV)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Žaneta
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner