Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ja nič, to Murphy

Najlepšie je nerobiť nič a pripravovať sa na to, že bude ešte horšie.

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Kde končí pozemská púť

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

(Zrnká úsmevu)
Život je obchod

Podnikanie bez obrazotvornosti je nádenníčenie. Alebo inými slovami, trocha fantázie nikoho nezabije. A navyše, fantázia prospieva obchodu.

Kto veľa pracuje, nemá kedy zbohatnúť. (Židovské príslovie)

Dobrý nápad je hodný groš. Za zlý nápad sa, bohužiaľ, platí oveľa viac To vie každý. Čo však vie málokto, je rozpoznať dobrý nápad od zlého. Na to existujú len dve metódy: metóda dobrého nosa a metód pokusov a omylov. Tá prvá je výsadou pár vyvolených, no a druhá zostala pre všetkých ostatných.

(Zrnká úsmevu)
O márnom hľadaní - III. večer

Nikdy sa nepýtaj predavača, či sa tovar vyplatí kúpiť!

Ak veci opatruješ, vieš kde sú, ale nikdy ich nebudeš naozaj potrebovať. Ak veci neopatruješ, budeš ich určite potrebovať, ale nebudeš vedieť kde sú.

Odložená vec sa nenájde dovtedy, pokiaľ sa nezoženie nová.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Investorov východnej Európy už neláka lacná pracovná sila. Lákadlom je výška štátnej pomoci

25. 9. 2023 Firmy si zostavujú zoznam faktorov, na základe ktorých si robia užší zoznam krajín vhodných na investovanie. Kritériá sa líšia podnik od podniku a odvetvie od odvetvia. Krajiny strednej a východnej Európy stále lákajú nových investorov, pričom hlavným faktorom pri ich rozhodovaní už nie je doterajšia výhoda lacnejšej pracovnej sily. Investorov zaujíma najmä výška štátnej investičnej pomoci alebo pokrok pri prechode na využívanie zelenej energie. Vyplýva to z najnovšieho vydania príručky „Investície na zelenej lúke v strednej a východnej Európe“, ktorú vydala právnická spoločnosť CMS.
„Z našich skúseností pri poradenstve pre investorov vyplýva, že berú do úvahy nielen ekonomické faktory, ale napríklad aj bezpečnosť a stabilitu krajiny, jej právny systém alebo členstvo v medzinárodných organizáciách. Slovensko má oproti okolitým štátom výhodu v tom, že už je členom eurozóny,“ uviedol partner CMS Slovensko Juraj Fuska.
O tom, či investor príde do danej krajiny, rozhoduje podľa CMS taktiež výška investičnej pomoci a jej načasovanie. Svoje požiadavky však majú aj vlády, napríklad žiadajú prísľuby pre budúce investície a ďalší rozvoj. „Okrem toho máme skúsenosť aj s tým, že vlády najmä na Slovensku žiadajú od investorov, aby do svojich projektov zabudovali aj prvok výskumu a vývoja alebo sa osobitne zamerali na vytvorenie technologických centier ako súčasť investičného projektu,“ objasnil Fuska...
B
(Zdroj: aktuality.sk)

Výnimka v účtovných požiadavkách pre malé a stredné podniky

22. 9. 2009 Ministri zodpovední za oblasť podnikania budú diskutovať o udelení výnimky v účtovných požiadavkách malým a stredným podnikom (MSP). Očakáva sa, členské štáty budú k tejto otázke zaujímať rôzny postoj. Aj keď vo všeobecnosti platí konsenzus, že administratívne zaťaženie MSP je potrebné znížiť, pretrvávajú praktické rozdiely v otázke účtovných požiadaviek.
Jednou z námietok je, že udelenie výnimky od účtovných povinností podľa účtovných smerníc by znamenalo prepad späť k národným zákonom upravujúcim podnikanie. To je však proti širším európskym cieľom snažiacim sa o väčšie využitie vnútorného trhu zo strany MSP. Na druhej strane je to v súlade s cieľom znížiť byrokraciu. Nájdenie východiska komplikuje aj fakt, že mnohé štáty znižovanie administratívnej záťaže spochybňujú, pretože potom bude ťažšie zbierať štatistické údaje. Zrušenie účtovných požiadaviek by znamenalo obmedzenie transparentnosti a to sa ministrom zdá privysoká cena za obmedzenie byrokracie. Ročné zúčtovania dávajú vládam jasný obraz o aktivite podnikov v mikrosektore a rovnako sú dôležité aj pre daňové orgány. Preto sa vo štvrtok sa bude hovoriť aj o možných alternatívnych metódach, ako by sa tieto údaje dali získavať, byrokracii sa však bude dať vyhnúť len s ťažkosťami. Mnohé členské štáty chcú iniciatívu na európskej úrovni podporiť, a to aj napriek tomu, že doma ich neimplementujú. Majú však obavy, že aby dobehli susedov, nakoniec aj tak výnimky budú musieť udeliť. Komisár zodpovedný za vnútorný trh naznačil, že je nutné zreformovať a aktualizovať aj samotné smernice, čo celú implementáciu návrhov Komisie môže ešte spomaliť.
(Zdroj: EURACTIV)

Administratívna záťaž v EÚ sa zníži o 25 %

21. 9. 2009 Predseda Komisie José Manuel Barroso preberie kontrolu nad implementáciou záväzkov, ktorých cieľom je zjednodušiť a rozvíjať európske regulačné prostredie.
Zníženie administratívnej záťaže je jednou z priorít Barrosovej prvej Komisie a je kľúčovou súčasťou Lisabonskej stratégie a Small Business Actu (Zákona o malých a stredných podnikoch). Zníženie nákladov pre malé a stredné podniky chce európska exekutíva dosiahnuť najmä redukovaním administratívnych prekážok. Vďaka tejto redukcii by sa byrokracia do roku 2012 mala znížiť o 25 %. Iniciatíva má názov „Lepšia regulácia“, a aj keď zodpovednosť za ňu nesie komisár pre oblasť podnikania, predseda Barroso vyhlásil, že kontrolu preberie do vlastných rúk. Zamerať sa chce najmä na oblasť verejného obstarávania, podnikových účtov a finančných služieb. Revíziu lepšej regulácie by Európska komisia mala prezentovať koncom októbra.
(Zdroj: EURACTIV)

Twitter hľadá inovatívne formy reklamy

15. 9. 2009 Twitter, najrýchlejšie rastúca mikro-blogová služba, hľadá spôsob, ako začať zarábať peniaze. V súlade so zámerom predávať reklamný priestor upravila minulý týždeň vo štvrtok podmienky poskytovania služby. Klasické bannery však predávať nechce, ale hľadá inovatívne formy reklamy. Nové podmienky používania služby Twitter okrem reklamy prinášajú i zmeny v definovaní vlastníctva, API - aplikácie a SPAMu.
Po dvoch rokoch od svojho založenia teda Twitter vstupuje do fázy, kedy by mal začať prinášať zisk. Služba, ktorá svojim používateľom ponúka možnosť zdieľať neobmedzené množstvo správ v rozsahu 140 znakov, začne predávať reklamný priestor. Pod otvorenými dverami zakladateľ Twitter myslel zavrhnutie klasického konceptu bannerovej reklamy a skúmanie možností, ako vytvárať relevantné prepojenia medzi užívateľmi Twitteru s obchodnou pridanou hodnotou. Ak má zostať služba i naďalej bezplatnou pre jej používateľov, prechod k reklame je nevyhnutný. Twitter podľa comScore dosiahol v júni 2009 návštevnosť 44,5 mil. unikátnych prístupov. Niektorí analytici sú však skeptickí a tvrdia, že reklama na sociálnych sieťach neprináša takú pridanú hodnotu ako v prípade tradičných portálov a webových stránok. Problémom je najmä postoj objednávateľov reklamy, z ktorých mnohí majú k myšlienke, že by sa ich logo alebo značka mali objavovať síce pri kontextovo relevantnom, ale predsa užívateľsky tvorenom obsahu, ktorý je nepredvídateľný a niekedy voči značke i potenciálne ofenzívny, rezervný postoj. Iná skupina analytikov na druhej strane zdôrazňuje, že používatelia sociálnych médií na nich trávia veľkú časť svojho voľného času, čo vytvára príležitosť pre reklamu.
(Zdroj: EURACTIV)

Hedge fondy sa chcú vyhnúť regulácii EÚ

11. 9. 2009 V snahe vyhnúť sa regulácii správcovia hedge fondov zakladajú vlastné investičné fondy. Začínajú vytvárať nový typ fondov, ktorý nespadá pod nové pravidlá prijaté Európskou úniou.
Európske hedge fondy, ktoré zhodnocujú peniaze odvážnych a bonitných investorov aj prostredníctvom radu rizikových operácií, sa snažia vyhnúť regulácii Európskej únie. Prišli na to, že ak vytvoria iný druh fondov, obmedzenia sa ich nedotknú. Londýnska spoločnosť Cheyne Capital a spoločnosť Man Group sa rozhodli vytvoriť vlastné investičné fondy, ktoré budú podľa európskych pravidiel spadať pod Podniky kolektívneho investovania cenných papierov (PKIPCP). Investičné fondy PKIPCP boli vytvorené pre drobných investorov. Fondu Správcovskej spoločnosti stačí zaregistrovať sa v jednej krajine a následne ho môže ponúkať vo všetkých štátoch únie. Tohto typu fondov sa pripravovaná regulácia netýka. Na rozdiel od hedge fondov sa budú nové fondy musieť viac otvoriť aj menším investorom. Brusel od hedge fondov žiada predovšetkým viac transparentnosti. Predstavitelia fondov sa tomu bránia a tvrdia, že ak budú musieť pravidelne zverejňovať, kam investujú a aké riziko je s tým spojené, prídu o svoje know-how, ktoré ich odlišuje od konkurentov. Po zverejnení prvých návrhov regulácie uvažovali viaceré fondy, že sa presťahujú z krajín Európskej únie do nečlenských štátov, napríklad do Švajčiarska. Sťahovanie fondov by najviac postihlo Veľkú Britániu. Londýnske firmy spravujú asi 80 % všetkých peňazí, ktoré v hedge fondoch majú Európania. Predstavitelia kráľovstva i mesta preto v Bruseli viackrát lobovali za zmiernenie nových pravidiel. Celkovo spravujú európske hedge fondy asi 300 miliárd eur.
(Zdroj: ETREND)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Laura
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner