Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Deti naše poklady

Katechéta na hodine náboženstva vysvetľuje deťom, že Boh je prítomný všade. Tu sa prihlási Móric: A naozaj všade? Áno všade – prízvukuje katechéta. Aj v našej pivnici? Pochopiteľne, že aj tam. Tak to klamete, my pivnicu totiž nemáme!

Učiteľka sa pýta v škole malého Móricka: - Móricko, vraj sa vám narodili dvojčatá. Je to pravda? Áno prosím, A už vieš, ako sa budú volať? Ocko povedal, že Himl a Hergot

Prvú polovicu nášho života nás ruinujú naši rodičia, druhú naše deti. (Darrow)

(Zrnká úsmevu)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

O čo bezpečnejšie miesto, o to rýchlejšie vás oberú.

Lož má ešte kratšie nohy ako krtko.

Porcia v cudzom tanieri vždy vyzerá väčšia a lepšia ako v tanieri vlastnom.

(Murphyho zákony v bájkach)
Život je obchod

Dobrý nápad je hodný groš. Za zlý nápad sa, bohužiaľ, platí oveľa viac To vie každý. Čo však vie málokto, je rozpoznať dobrý nápad od zlého. Na to existujú len dve metódy: metóda dobrého nosa a metód pokusov a omylov. Tá prvá je výsadou pár vyvolených, no a druhá zostala pre všetkých ostatných.

Podnikanie a súdne spory sú ako siamské dvojčatá – jedno by bez druhého nemohlo plnohodnotne existovať. Problém je len v tom, že sa nedá súčasne aj podnikať, aj súdiť sa. Na tomto je postavený advokátsky chlebíček. A treba povedať, že je to chlebíček dosť mastný...

Podnikanie bez obrazotvornosti je nádenníčenie. Alebo inými slovami, trocha fantázie nikoho nezabije. A navyše, fantázia prospieva obchodu.

(Zrnká úsmevu)
Život je žart...

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

(Myšlienky bez cla)

Euroskupina má nového šéfa

10. 7. 2020 Írsky minister financií Pascal Donohoe bol dnes zvolený za predsedu Euroskupiny, vplyvného orgánu zloženého z 19 ministrov financií krajín platiacich eurom. Štyridsaťpäťročný konzervatívny politik nahradí odstupujúceho portugalského ministra financií Mária Centena v čase, keď ministrov čaká rozhodovanie o podrobnostiach balíka na pomoc úniovým ekonomikám, ktorý navrhla Európska komisia.
​Za favoritku hlasovania bola označovaná španielska ministerka hospodárstva Nadia Calviňová. Donhoe však dokázal získať na svoju stranu väčšinu z 19 ministrov, ktorí ho zvolili v tajnom hlasovaní. Donohoe uspel v konkurencii Calviňovej a svojho luxemburského kolegu Pierra Gramegna. Podporu mu pred tajným hlasovaním sľúbila Európska ľudová strana, ktorej členom je viac ako tretina ministrov financií eurozóny.
(Zdroj: hnonline.sk)

Klimatický a energetický legislatívny balík

7. 4. 2009 Ministri krajín EÚ sa dohodli na definitívnom znení klimatického a energetického balíka.

Balík stanovuje niekoľko hlavných cieľov:
- zníženie  tvorby emisií CO2 o 20 % v porovnaní s úrovňou v roku 1990,
- podporu obnoviteľných zdrojov  energie a zvýšenie  ich podielu na energetickej skladbe EÚ na 20 %,
- emisný limit pre tvorbu CO2 na kilometer jazdy osobného automobilu,
- podporu biopalív (obnoviteľných zdrojov energie).


 
(Zdroj: EURACTIV)

Skupina G20 ukázala jednotu

5. 4. 2009 Skupina G20, zložená z rozvinutých a rozvojových krajín ukázala na práve skončenom summite jednotu a dohodla sa, že 1,1 bilióna USD bude použité na boj proti hospodárskej kríze a vytvorenie prísnejších pravidiel pre finančný trh, aby sa podobná situácia už nezopakovala.
Prezident Barack Obama odmietol, že by medzi predstaviteľmi G20 boli rozdielne názory.
Okrem prijatia série bezprecedentných krokov na podporu rastu a zamedzeniu tomu, aby k podobnej kríze už nedošlo, bol odsúdený protekcionizmus, ktorý by krízu mohol ešte zhoršiť.
Podľa analytikov summit presiahol všetky očakávania a politici sa na ňom vydali smerom k tvorbe nového svetového poriadku.

Svetové hospodárstvo by prostredníctvom Medzinárodného menového fondu a ostatných inštitúcií malo získať podporu vo výške 1,1 bilióna USD.
Schválenie prísnejšej regulácie a dozoru a tiež vytvorenie kontrolnej organizácie - Rady finančnej stability uvítali Nemecko a Francúzsko. USA naopak potešilo rozhodnutie skoncovať s érou bankového tajomstva a prísneho postupu voči nespolupracujúcim jurisdikciám a daňovým rajom.

(Zdroj: EURACTIV)

Cezhraničné poplatky MasterCard sa znížia

3. 4. 2009 Mnohostranné cezhraničné medzibankové poplatky (multilateral interchange fees - MIF) sa účtujú za každú transakciu, ktorú urobí spotrebiteľ so svojou kartou. Poplatky vplývajú aj na ceny produktov, bez ohľadu na to, či boli alebo neboli zakúpené kartou.
V EÚ sa každý rok priemerne uskutoční 23 miliárd platieb prostredníctvom kariet. Podľa asociácie EuroCommerce to znamená celkový objem poplatkov vo výške 12 miliárd eur. Európska komisia doteraz mohla zasiahnuť len v prípade cezhraničných transakcií – napríklad, keď francúzsky turista použije kartu v Amsterdame.  Podľa exekutívy však tieto poplatky predstavujú len 5 % z celkového objemu. Tieto poplatky sú podľa komisie užitočné len pokiaľ majú primeranú výšku. Komisárka pre hospodársku súťaž dlhodobo kritizuje dvoch hlavných platobných operátorov – Visa a MasterCard – za výšku ich poplatkov.
MasterCard dostala ultimátum v decembri 2007 – buď zníži poplatky, alebo zaplatí pokutu. Spoločnosť Visa vyšetrujú od marca 2008.
(Zdroj: EURACTIV)

Európsku komisiu zaujíma ochrana súkromia na internete

1. 4. 2009 Preto upzorňuje spoločnosti ako Google či Yahoo, aby svojim užívateľom vo väčšej miere garantovali ochranu súkromia pred cielenou reklamou, inak Brusel pristúpi k ďalším reguláciám.
Podľa komisárky zodpovednej za ochranu spotrebiteľa nie je súčasný stav ochrany súkromia užívateľov internetu uspokojivý.
Komisárka skratku www premenovala z „world wide web“ na „world wild west“.
Vidí  tri zásadné príčiny, pre ktoré sa medzinárodná sieť mení na „divoký západ“:
- možné porušenia pravidiel pre ochranu súkromia,
- využívanie „nátlakovej“ reklamy,
- komerčná diskriminácia.
Kontextová reklama
Komisárka poukázala najmä na známu prax IT spoločností, ktoré  prevádzkujú interaktívne online služby a poskytujú kontextovú reklamu, zbierať a dlhodobo uchovávať nielen identifikačné informácie o užívateľoch, ale aj údaje o ich návykoch a zvyčajnom správaní sa vo virtuálnom svete.
V sofistikovanosti technológií pre zbieranie informácií o uživateľoch  je lídrom americký gigant Google. Návštevníkov dnes už neidentifikuje len podľa toho, čo vyhľadávajú, ale aj podľa toho, aké stránky navštevujú.  Zvyky spotrebiteľov umožňuje monitorovať nástroj AdSense pre poskytovanie kontextovej reklamy, ktorý je rozšírený na mnohých stránkach a portáloch.  S ohľadom na užívateľské zvyky jednotlivcov sa výber cieľovej skupiny stáva čoraz viac všadeprítomným a spotrebitelia sú preto pochopiteľne znepokojení.
Schyľuje sa k ďalšej regulácii?
Komisárka jasne vyjadrila svoj postoj k prijatiu  tvrdého prístupu k poskytovateľom online reklamy. Jej názor v rámci Európskej komisie nie je však jediný. Komisár,  zodpovedný okrem iného i za uplatňovanie smernice e-Commerce, by zase radšej online reklamu podporil, aby sa tak zvýšil záujem o nakupovanie cez internet.
Vynútenie pravidiel pre ochranu súkromia na internete je v pôsobnosti členských krajín.
Ak však Brusel bude chcieť ovplyvniť trh s kontextou reklamou, musí tak urobiť prostredníctvom komisárky, zodpovednej za oblasť konkurencie. 
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner