Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je obchod

Kto veľa pracuje, nemá kedy zbohatnúť. (Židovské príslovie)

Podnikanie bez obrazotvornosti je nádenníčenie. Alebo inými slovami, trocha fantázie nikoho nezabije. A navyše, fantázia prospieva obchodu.

V živote si človek svoju budúcnosť musí vybrať sám – a je to výber so zaviazanými očami z deravého klobúka. Napriek tomu, čas od času to vyjde...

(Zrnká úsmevu)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Čas sa nedá skladovať - včerajší čas je nenávratne za horami a už nikdy sa nevráti. Najhoršie však je, že všetko chce svoj čas.

Transformovať krízu na rutinu sa dá tak, že krok za krokom zaznamenáme činnosť šéfa pri prekonávaní pôvodnej krízy a spracujeme ho do pracovného postupu.

Opakujúca sa kríza je dôkazom nedbalosti a lenivosti šéfa.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho zákony a komentáre

Vo všetkom treba poznať mieru. To ale neplatí, ak ide o druhých.

Kedysi platilo: Dajte cisárovi, čo je cisárovo a Bohu, čo je božie. Dnes platí: Nebabri sa s tým a navaľ to všetko mne!

Vždy chýba tá vec, ktorú práve najviac potrebuješ.

(Murphyho zrnká II)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Ak si nevieš pomôcť sám, sotva ti pomôžu iní. Len blázni sa uchádzajú o pomoc u tých, ktorí dokážu len škodiť.

Ľahšie je zmeniť výzor sto ľudí ako povahu jedného z nich.

Len somár sa snaží o to, na čo nemá, bežať ako kôň.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphy optimista

Ak sa celý život driapete po rebríčku kariéry a na konci života ste stále len na prvom šteblíku, nemajte komplexy – aspoň nedostanete závrat.

Ak ste klopali a nebolo vám otvorené, skúste ešte ukázať tisícku.

Ak nemáte na to, aby ste v tíme hrali prím, určite máte na to, aby ste ich deprimovali.

(Murphyho zákonník)

Európsky automobilový priemysel pravdepodobne stratí podiel na globálnom trhu

28. 6. 2023 Poukázala na to analýza konzultačnej spoločnosti Boston Consulting Group (BCG). Európsky automobilový priemysel pravdepodobne stratí podiel na globálnom trhu, z čoho budú profitovať konkurenti z Číny a USA. Pokles podielu na svetovom trhu z 26 % na 24 % do roku 2040 by pre Európu znamenal stratu 300 000 pracovných miest a zníženie hospodárskeho výkonu o 37 miliárd eur, uviedla v piatok BCG. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Noví konkurenti, ktorí dokážu lacno vyrábať elektrické autá, by mohli získať pozíciu inovatívnych značiek na úkor európskych automobiliek. Tie podľa štúdie zápasia s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily a rastúcimi nákladmi na energie. Okrem základného scenára BCG posudzovala aj najlepšie a najhoršie varianty možného vývoja. Nové technológie a zelená energia sú pre európsky automobilový priemysel obrovskou príležitosťou, uviedol expert BCG na automobilový priemysel Albert Waas. „Do roku 2040 je možné vytvoriť 800.000 nových pracovných miest a dosiahnuť daňové príjmy vo výške 25 miliárd eur," povedal. V najhoršom prípade by sa trhový podiel európskych výrobcov mohol do roku 2040 znížiť na polovicu a ročný hospodársky výkon by mohol klesnúť o tretinu, teda o 145 miliárd eur. To by bolo podľa BCG sprevádzané stratou 1,5 milióna pracovných miest.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

S kvalitou potravín sú Slováci na chvoste

24. 9. 2014 Slováci jedia najhoršie potraviny v stredoeurópskom regióne. V kvalite potravinárských výrobkov v rámci krajín Európskej únie sme takmer na chvoste – za nami skončili už len Rumuni a Bulhari. Slovenskí výrobcovia potravín vidia jeden z hlavných problémov nižšej kvality v tlaku predajcov na čo najnižšie ceny. Tvrdia, že sú tak prinútení vyrábať napríklad údeniny s nižším podielom mäsa. Mnohí slovenskí kupujúci nemajú problém ani tak s kvalitou slovenských výrobkov, ako s ich cenou. Tie sú totiž častokrát drahšie, než produkty zo zahraničia, ktoré ponúkajú predovšetkým maloobchodné reťazce. Mnoho Slovákov tak v obchode siahne radšej po lacnejších produktoch, ktoré sú však menej kvalitné.

Štáty plnia zásobníky plynu

19. 9. 2014 Krajiny strednej a východnej Európy od Poľska po Srbsko zvyšujú zásoby plynu. Podzemné zásobníky v Česku a Poľsku sú plné a slovenské zásobníky by mali byť plné v priebehu niekoľkých dní, uviedli plynárenské spoločnosti z týchto krajín. Dovoz plynu na Slovensko a do Poľska, odkiaľ prostredníctvom reverzného toku tečie plyn na Ukrajinu, zaznamenal v posledných dňoch pokles. Slovenský plynárenský priemysel napríklad zaznamenáva pokles o 10 percent.

Dlh Slovákov enormne rastie

17. 9. 2014 Slováci sa zadlžujú najrýchlejšie v eurozóne. Obrovské množstvo pôžičiek, úverov či hypoték – to sa podpísalo pod fakt, že dlhy ľudí smerom k finančným inštitúciám za jún výrazne stúpli. Dôvod? Všetky formy pôžičiek sú dnes pre ľudí oveľa výhodnejšie ako v minulosti. Úroková sadzba nastavená Európskou centrálnou bankou je na historických minimách – konkrétne 0,05 percenta. Ľudia na pôžičkách prerobia výrazne menej. To ich veľmi motivuje zadlžovať sa. Celkovo majú Slováci požičaných viac ako 21 miliárd eur.

Česi chcú monopol na železnici

12. 9. 2014 Súkromné vlaky namiesto štátnych. Tak takto by to mohlo vyzerať na našej najlukratívnejšej železničnej trati. Český súkromný železničný dopravca RegioJet totiž chce na trase Bratislava – Žilina – Košice získať absolútny monopol. Už niekoľko týždňov je totiž známe, že český súkromník bude na tejto trati od decembra jazdiť svojimi IC vlakmi, najnovšie tu však chce okrem nich prebrať aj všetky štátne rýchliky. Tie tu dnes prevádzkuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko. Podľa neho by takto mohol štát výrazne ušetrit, no zároveň by sa zvýšila kvalita cestovania pre ľudí. Nadol by pritom mohli ísť aj ceny.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Želmíra
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner