Európski výrobcovia elektromobilov sú príliš závislí od surovín z Číny
10. 7. 2023
Čínske vývozné obmedzenia znamenajú stupňovanie technologickej vojny s USA, čo môže spôsobiť ďalšie narušenie globálnych dodávateľských reťazcov.
Nad rastúcim európskym sektorom výroby elektromobilov sa vznáša „čínska búrka", varoval predseda rady riaditeľov Renaultu Jean-Dominique Senard. Čína totiž ovláda kľúčové suroviny na výrobu batérií.
Nedávne rozhodnutie Číny obmedziť vývoz dvoch kovov gália a germánia, ktoré sa používajú v polovodičoch a elektromobiloch, by malo byť pre európskych lídrov varovaním. Signalizuje totiž, že Európa je príliš závislá od Číny a potrebuje vybudovať nákladný dodávateľský reťazec...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Vzdelávací internetový nástroj pre spotrebiteľov DOLCETA
9. 12. 2008
Program Dolceta sa rozšíril aj pre spotrebiteľov v Bulharsku a Rumunsku. Tento vzdelávací internetový nástroj doteraz existoval vo viacerých jazykoch EÚ vrátane slovenčiny.
Jeho úlohou je zvýšiť
spotrebiteľskú a finančnú gramotnosť Európanov a naučiť ich aké majú základné
spotrebiteľské práva. Okrem ochrany
spotrebiteľa je zameraný aj na osvetu a ukazuje, ako postupovať a čoho sa
vyvarovať pri získavaní finančných pôžičiek.
Program Dolceta je jednou z iniciatív Komisie na podporu a
ochranu práv spotrebiteľov. Prebieha v štyroch moduloch, ktoré zahŕňajú okruhy
– základné spotrebiteľské práva, finančné služby, bezpečnosť produktov a
služieb a špeciálny modul určený pre lektorov a pedagógov. Užívatelia sa
jednoducho a na praktických príkladoch dozvedajú ako podávať sťažnosti na
tovary a služby, čo majú urobiť ak chcú zrušiť zmluvu o poskytovaní služieb či
na čo si majú dávať pozor pri podpisovaní predajných a iných zmlúv.
Ceny benzínu a nafty na Slovensku
8. 12. 2008
Pri porovnávaní cien benzínov bez daní v rámci krajín EÚ sa Slovensko posunulo o štyri miesta nadol na 18. priečku. V rebríčku cien nafty bez daní Slovensko kleslo o dve miesta na 19. pozíciu.
Pri porovnávaní cien bez daní s ostatnými štátmi Visegrádskej štvorky a Rakúska má Slovensko najdrahší benzín a druhú najdrahšiu naftu.
Benzín a nafta na Slovensku
Pri porovnávaní cien benzínov bez daní v rámci krajín EÚ sa
Slovensko posunulo o štyri miesta nadol na 18. priečku. V porovnaní s prvým
Nemeckom je cena benzínu vyššia o 2,62 Sk (0,087 €) za liter. V rebríčku cien
nafty bez daní Slovensko s priemernou cenou 16,33 Sk (0,5421 €) kleslo o dve
miesta na 19. pozíciu. Švédsko na prvom mieste má v priemere liter nafty bez
daní lacnejší o 2,42 Sk (0,0803 €).
Pri porovnávaní cien bez daní s ostatnými štátmi Visegrádskej štvorky a Rakúska
má Slovensko najdrahší benzín a druhú najdrahšiu naftu.
Nová emisná dohoda Európskej komisie
4. 12. 2008
Európska komisia schválila záchranný plán pre hospodárstvo únie, na základe ktorého môžu automobilky dostať na vývoj vozidiel šetrných k životnému prostrediu päť miliárd eur. Výrobcovia sa budú môcť uchádzať aj o pôžičky od Európskej investičnej banky.
Do roku 2015 by všetky nové autá mali spĺňať sprísnené emisné limity.
3. 12. 2008
Zamestnanci bánk sú obeťami finančnej krízy
4. 12. 2008
Zoštíhľovanie zamestnaneckých radov v peňažných ústavoch vo svete i v Európskej únii pokračuje. Pokojnejší spánok môžu mať zamestnanci v slovenskom bankovníctve.
Zoštíhľovanie zamestnaneckých radov v peňažných ústavoch vo
svete pokračuje. Z veľkej časti sa o to
pričinila aj americká finančná skupina
Citigroup. Či sa prepúšťanie zamestnancov dotkne aj jej slovenskej pobočky
Citibank, zatiaľ nie je jasné.
Obeťami finačnej
krízy budú aj zamestnanci britského bankovníctva. Prepúšťať bude aj švajčiarska Credit Suisse a UBS. Pracovné miesta škrtá aj talianska UniCredit
a nemecká Commerzbank a Bayern LB.
Pokojnejší spánok môžu mať zamestnanci v slovenskom
bankovníctve. Najmä ak sa bude zvyšovať produktivita a efektivita práce.