Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je obchod

Život obchodníka je jedným veľkým dobrodružstvom. Ak jeho tovar nejde na odbyt, je zle. Ak jeho tovar ide na odbyt, tiež to nemusí byť dobre.

Vďačnosť je to, čomu sa kedysi hovorilo úzkoprofilový tovar. Napriek tomu by si človek mal pripomínať toho, komu vďačí za svoje bohatstvo. Hlavne vtedy, keď dotyčný už nie je medzi nami...

Kto veľa pracuje, nemá kedy zbohatnúť. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)
Murphyho postrehy

Muži na ženách nájdu veľa chýb, ženy na mužoch len dve. Všetko, čo hovoria, je zlé. Všetko čo robia je zlé.

Kde pijú, pi. Kde jedia, jedz. Kde pracujú, radšej nezavadzaj.

Svadba je cena, ktorú zaplatia muži za sex. Sex je cena, ktorou zaplatia ženy za svadbu.

(Murphyho zrnká II)
Ja nič, to Murphy

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

Každý má toľko, koľko si zaslúži.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Nebo je v nebi

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

(Zrnká úsmevu)
Hlúposti sa medze nekladú

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

Ak sa človek prestane mať na pozore, môže prísť nielen o živobytie, ale i o život.

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

(Murphyho zákony v bájkach)

Európske prístavy sa bránia voči dlhším kontajnerovým lodiam

4. 8. 2019 Európske prístavy zaujali spoločný postoj proti čoraz väčším kontajnerovým lodiam a ako nástroj použili kartelovú dohodu. „Väčšie lode potrebujú vysoké dodatočné náklady na infraštruktúru prístavov," uviedol Gunther Bonz, prezident podnikateľského združenia Prístavy Hamburg (UVHH). Tieto investície by sa museli financovať z prostriedkov daňových poplatníkov. Súčasné prehlbovanie koryta rieky Labe bude stáť približne 780 miliónov eur.
Terajšie kontajnerové lode sú dlhé do 400 metrov, široké 68 metrov a s ponorom 16,50 metra. Zmestí sa na ne 23-tisíc kontajnerov štandardných rozmerov (TMU). Na týchto rozmeroch kontajnerových lodí by sa nemalo podľa kartelovej dohody nič meniť ani v budúcnosti. Vedenia prístavov sa obávajú, že prevádzkovatelia námorných dopravných spoločností pripravujú výrobu kontajnerových lodí, ktorých dĺžka by mala dosiahnuť 460 metrov a šírka 68 metrov. Mali by odviezť 30-tisíc kontajnerov TMU. Štúdie na takéto plavidlá sú už známe. „A keď takáto štúdie existuje, potom sa lode začnú onedlho aj stavať," povedal Bonz. Na svete sú tri veľké združenia námorných prepravcov. Spolupracujú pri využití svojich prepravných kapacít. Na to potrebujú súhlas hlavných protikartelových úradov v Spojených štátoch, Európe a v Číne. Súčasné povolenia pre námorné dopravné spoločnosti v EÚ skončia platnosť v marci 2020. Bonz je aj šéfom združenia európskych prístavov Feport. Prevádzkovatelia takmer 400 európskych prístavných terminálov v tejto súvislosti vypracovali pre EÚ viaceré požiadavky. Najdôležitejšou je, že v budúcnosti nesmie do európskeho prístavu vplávať nijaká loď, ktorá bude dlhšia, než uvádzajú súčasné predpisy. Spojené štáty na túto cestu už nastúpili. Stanovili dĺžku lodí, ktoré vpustia do svojich prístavov.
(Zdroj: hnonline.sk)

Znárodňovanie bánk má podporu v USA aj EÚ

25. 2. 2009 Podpora úplného znárodnenia slabých bánk a poisťovacích firiem v USA rastie. Podnet na to, aby vlády mohli prebrať kontrolu nad bankami v snahe zabrániť kolapsu kľúčových finančných inštitúcií má dnes dať aj Európska komisia. Avšak len v prípade, keď nebude iná možnosť.
Brusel  dal možnosť znárodnenia bánk na zváženie v tých prípadoch, keď je ich reštrukturalizácia nemožná. Ide o veľkú zmenu v postoji predsedu Komisie José Manuela Barrosu a jeho tímu.  Doteraz vystupovali ako neoblomní  zástancovia  slobodnej trhovej ekonomiky.
Komisia však prízvukuje, že znárodnenie  považuje za poslednú možnosť. Bolo vytvorených   niekoľko požiadaviek, ktoré musí spĺňať banka vhodná pre štátnu pomoc. Od zachránených bánk sa v budúcnosti môže vyžadovať striktná kontrola dividend a odmeňovania manažérov a tiež zmenšenie podnikateľských jednotiek.
(Zdroj: EURACTIV)

Jednotný európsky vzdušný priestor

24. 2. 2009 Napriek nejednotným názorom pristúpi Európsky parlament a Rada k prvej rozprave o Jednotnom európskom vzdušnom priestore (Single European Sky).
Rýchlu implementáciu horlivo očakáva nielen letecký sektor, ale aj spoločný výskumný projekt SESAR. V súčasnosti je vzdušný priestor Európskej únie rozdelený do 27 rôznych schém pod kontrolou národných vlád. Aerolinky fragmentácia núti kľučkovať v týchto vzdušných systémoch, pretože každý obsluhuje rôzna vzdušná navigácia s inými pravidlami a požiadavkami. To spôsobuje, že lety trvajú  dlhšie, do ovzdušia uniká viac emisií a zvyšujú sa náklady.
Spoločné stanovisko predstaviteľov projektu SESAR a Eurocontrol o tom, čo robiť vzniklo už minulý rok, no zatiaľ nie je jasné ako ho uskutočniť v praxi. K dohode by zainteresované strany mohli dospieť do konca apríla a s technickou realizáciou by mohli začať v máji.

(Zdroj: EURACTIV)

Sankcie proti daňovým rajom

23. 2. 2009 Dozor nad všetkými finančnými trhmi a produktami, sankcie proti daňovým rajom a koniec neprimeraným odmenám bankárom patrili k receptu G20 na zmiernenie dosahu hospodárskej krízy. Dohodli sa na ňom lídri európskych krajín v Berlíne.

Stretnutie zvolala nemecká kancelárka Angela Merkelová. Toto stretnutie bolo predprípravou na summit dvadsiatky najdôležitejších vyspelých a rozvojových svetových ekonomík, ktorý sa má konať v apríli v Londýne. Na tento summit má prísť aj americký prezident Barack Obama.
Dohľad by mal vykonávať Medzinárodný menový fond, ktorý by pôsobil ako inštitúcia globálneho dohľadu.
Kontrole by mali podliehať aj ratingové agentúry a hedgeové fondy, ktoré predstavujú systémové riziko. Novým pravidlám by sa mali podriadiť aj daňové raje.
(Zdroj: HNONLINE)

Kríza je hrozbou pre jednotu Európskej únie

23. 2. 2009 Rozšírovanie Európskej únie na východ bolo podľa komisára pre rozširovanie politickým a ekonomickým úspechom. Prispelo k stabilite a podpore demokracie a vlády zákona v Európe.

Zvýšil sa životný štandard v nových členských štátoch a zároveň sa vytvorili príležitosti pre export a investície pre staré členské štáty.  Rozširovania únie nebolo  na úkor starých členských krajín. Hrozbou pre jednotu únie však môže byť hospodárska recesia.
Ekonomický pokles v "dvadsaťsedmičke" je totiž sprevádzaný protekcionistickými tendenciami, ktoré môžu mať negatívny vplyv na výhody, ktoré ponúka jednotný trh.
Komisár pre menové záležitosti sa domnieva, že kríza by nemala zatieniť úspech, ktorý dosiahla EÚ ako celok. Spoločnými silami bude možné nájsť aj riešenie globálnych problémov ako sú klimatické zmeny alebo nové medzinárodné pravidlá finančníctva.
Kríza by nemala ohroziť ďalšie rozširovanie EÚ tak ako bolo plánované a nemala by sa stať výhovorkou pre spomalenie a zastavenie procesu rozširovania EÚ.
(Zdroj: EURACTIV)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Pankrác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner