Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Opatrnosti nie je nikdy dosť

Lož má ešte kratšie nohy ako krtko.

Veci nikdy nie sú také príjemné, ako sa na prvý pohľad zdajú, a tak jednoduché, ako si predstavujeme.

Mnohí si trúfajú na viac, ako v skutočnosti dokážu.

(Murphyho zákony v bájkach)
Ja nič, to Murphy

Maslový chlieb padne na koberec vždy natretou stranou.

Keď sa konečne podarí všetko úplne popísať, objaví sa niečo, čo to všetko úplne zmení.

To, že viete, na koho zvalíte vinu, problém nevyrieši, ale človeku to náramne pomôže.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Väčšina správ sa postupne zhoršuje.

Ak máte nevyvrátiteľné dôkazy o tom, že pravda je na vašej strane, tak ich vyhlásia za neuveriteľné informácie.

Miesto, z ktorého sa najlepšie kibicuje, je vždy hráčovi za chrbtom.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
O márnom hľadaní - III. večer

Čím dômyselnejší stroj, tým je menej použiteľný.

Odložená vec sa nenájde dovtedy, pokiaľ sa nezoženie nová.

Nikdy sa nepýtaj predavača, či sa tovar vyplatí kúpiť!

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Prečo máme radi informáciu?

Užitočné informácie treba z človeka vytĺkať, neužitočné ho utlčú.

Cena informácie sa mení podľa toho, na ktorej strane kontajnera sa nachádzate.

Kto chce prežiť, musí sa správať ako rímske husi – vedieť, kedy zagágať a kedy držať zobák.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Európska komisia predstavila balíček opatrení, ktorý má uľahčiť život podnikom

13. 9. 2023 Súčasťou balíka je aj smernica o zjednodušení daní pre malé a stredné podniky, ktoré sú zapojené do cezhraničnej činnosti. Tie v posledných rokoch zasiahlo množstvo kríz, od pandémie COVID-19, cez vyššie náklady na energie spôsobené ruskou vojnou proti Ukrajine až po zvyšujúcu sa infláciu.
Jedným z hlavných predložených pravidiel je návrh nariadenia o oneskorených platbách v obchodných transakciách. Ten má pomôcť zaistiť, aby podniky získavali svoje peniaze včas. Súčasťou balíka je aj smernica o zjednodušení daní pre malé a stredné podniky, ktoré sú zapojené do cezhraničnej činnosti.
Ako poznamenal server Politico, predstavenie balíčka úľav pre malé a stredné podniky bol jedným zo sľubov šéfky Európskej komisie Ursuly von der Leyenovej, o ktorom hovorila vo svojom minuloročnom prejave o stave Európskej únie. "Malé podniky by mali byť vďaka opatreniam vyplácané oveľa rýchlejšie, čo je dôležité najmä vzhľadom na to, že úrokové sadzby vyleteli nahor a iba 40 percent faktúr je zaplatených včas," dodal Politico. Podľa Európskej komisie súvisí každý štvrtý bankrot s tým, že nie sú včas platené faktúry.
Nariadení o boji proti oneskoreným platbám v obchodných transakciách rieši komisia oneskorenie platieb, čo je nekalá prax, ktorá ohrozuje peňažné toky malých a stredných podnikov a bráni konkurencieschopnosti, píše sa v tlačovej správe. Nové pravidlá zrušia smernicu z roku 2011 o oneskorených platbách a nahradia ju nariadením. Návrh zavádza prísnejšie limity pre zaplatenie, maximálne do 30 dní, odstraňuje nejasnosti a rieši právne medzery v súčasnej smernici.
Podpora malých a stredných podnikov je jednou z kľúčových oblastí politík Únie. Práve od týchto podnikov závisí dlhodobá prosperita EÚ. Zhruba 24 miliónov európskych malých a stredných podnikov totiž predstavuje 99 percent všetkých podnikov v súčasnej dvadsaťsedmičke. Tieto podniky tiež vytvárajú dve z troch pracovných miest a prispievajú aj k fungovaniu lokálnych ekonomík. Okolo 42 percent malých a stredných podnikov sa nachádza v malých mestách alebo na dedinách.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

V kríze trpí zdravie

7. 10. 2009 V čase krízy ľudia viac pijú, fajčia a nezdravo sa stravujú. To povedie k zvýšeným nákladom na zdravotnícke služby. Eurokomisárka pre oblasť zdravia preto vyzýva členské štáty, aby neškrtali bezhlavo v rezortoch zdravotníctva, ale aby prijali efektívne antikrízové riešenia.
Eurokomisárka preto žiada krajiny EÚ, aby zvýšili investície do medicínskych technológií a eHealth-u. Obáva sa, že vlády budú šetriť v oblasti zdravia a sociálnych služieb. Vzniká riziko, že rozhodovatelia spadnú do pasce krátkodobého myslenia a v rozpočtoch zdravotníctva budú robiť škrty. V krátkodobom horizonte narastie dopyt po verejných službách, preto by sa vlády mali rozhodnúť skôr pre efektivitu založenú na nových technológiách a nie pre škrtanie v poskytovaných službách. Možno očakávať, že kríza spôsobí zvýšený psycho-sociálny stres a v mnohých prípadoch zvýšené rizikové správanie ako napríklad zvýšená konzumácia alkoholu, fajčenie a nezdravá výživa. To zvýši dopyt po zdravotníckych službách počas krízy. Podľa eurokomisárky exekutíva EÚ podporuje spoluprácu na národnej úrovni v hodnotení nových technológií. Rozvoj eHealth vyústi do značného nárastu produktivity. Odporúča hľadať vhodné nákladovo efektívne riešenia a dať vyššiu prioritu prevencii a propagácii zdravého životného štýlu.
(Zdroj: EURACTIV)

Írske „áno“ Lisabonskej zmluve

6. 10. 2009 Írske „áno“ Lisabonskej zmluve v referende nie je dôsledkom ideologickej zmeny názoru, ale volaním o pomoc ekonomiky topiacej sa v problémoch a čeliacej narastajúcemu deficitu rozpočtu, tvrdia analytici. K podpore počas kampane pred referendom o osude Lisabonu najčastejšie vyzývali organizácie zastupujúce podniky. Ich hlavným argumentom bolo, že zdroje EÚ podporili rast Írska.
Podľa viceprezidenta korporácie Intel, bolo Írsko bránou do Európy. Krajina v uplynulých rokoch zaznamenala prudkú expanziu a prílev zahraničných investícií vplyvom nižšej dane, kvalifikovanej pracovnej sily a členstva v EÚ. Predpokladá sa, že rozpočtový deficit bude ďalej rásť. Vládne škrty vo výdavkoch a stimulačné injekcie neprinášajú také výsledky, ako vo Francúzsku či Nemecku. Ekonomika nevykazuje náznaky, že by postupne narážala na dno, pričom ministerstvo financií stále vysiela negatívne predpovede deficitu rozpočtu, ktorý by mal dosiahnuť 12 % HDP a rapídny pokles daňových príjmov. Zaujímavý vývoj bol zaznamenaný v rámci registra ľudí poberajúcich dávky v nezamestnanosti – ich počet poklesol o 2,3 %. Znamená to, že buď našli spôsob ako sa zamestnať, alebo opúšťajú krajinu. Nezamestnanosť minulý rok dosiahla 12,6 %. Ústredný štatistický úrad argumentuje, že je príliš skoro hovoriť o reálnom stave nezamestnanosti, pretože sa ešte neustálila emigračná vlna. Za september zmizlo z registra dvetisíc cudzincov. Írsko už spolu s ďalšími desiatimi krajinami podlieha vyšetrovaniu zo strany Európskej komisie za privysoký deficit rozpočtu. Podľa pravidiel Paktu stability a rastu, európska exekutíva môže začať vyšetrovať tie krajiny, ktoré nespĺňajú stanovenú podmienku udržať deficit rozpočtu pod 3 % HDP a štátny dlh nižší ako 60 % HDP. Komisia preskúma, či sú verejné výdavky nastavené tak, aby sa pod 3 % dostali najneskôr do roku 2013. Komisár pre hospodárske a menové záležitosti trvá na tom, že žiadne prekračovanie stropu po roku 2013 nebude možné. Výsledkami skúmania sa lídri budú zaoberať na decembrovom summite.
(Zdroj: EURACTIV)

Prepracovaní piloti ohrozujú pasažierov

6. 10. 2009 Zástupcovia pilotov a posádok vyzvali včera Európsku komisiu, aby porovnala súčasné európske pravidlá o limitoch letových hodín s vedeckými štúdiami, ktoré tvrdia, že priveľa odpracovaných hodín ohrozuje pasažierov.
Európska agentúra pre bezpečnosť letectva EASA v januári 2009 zverejnila vedecké a medicínske vyhodnotenie limitov letových hodín. Podľa tohto vyhodnotenia vyčerpaní piloti ohrozujú leteckú bezpečnosť a agentúra navrhla legislatívne zmeny platných regulácií denného a týždenného pracovného času, nočných a pohotovostných služieb pilotov a posádok, aby sa tak zamedzilo hazardu s bezpečnosťou. Platné pravidlá EÚ boli schválené v roku 2006 a sú platné od roku 2008. Podľa Európskej asociácie civilných letcov (ECA) a Európskej federácie pracovníkov v doprave (ETF) piloti lietajú aj 14 hodín denne a posádka 15 hodín v závislosti od leteckej spoločnosti pre ktorú pracujú. Podľa EASA je potrebné zaviesť nový trinásťhodinový strop. Niektoré posádky počas 21 dní pracujú 180 hodín a to 60 hodín tri týždne za sebou. Vedci odporúčajú za 14 po sebe nasledujúcich dní maximálne 100 hodín. Generálny tajomník ECA vyhlásil, že komisár zodpovedný za oblasť dopravy nemá dostatok politickej vôle, aby v tejto otázke konal, preto vyzval EASA, aby zakročila.
(Zdroj: EURACTIV)

Prepracovaní piloti ohrozujú pasažierov

6. 10. 2009 Zástupcovia pilotov a posádok vyzvali včera Európsku komisiu, aby porovnala súčasné európske pravidlá o limitoch letových hodín s vedeckými štúdiami, ktoré tvrdia, že priveľa odpracovaných hodín ohrozuje pasažierov.
Európska agentúra pre bezpečnosť letectva EASA v januári 2009 zverejnila vedecké a medicínske vyhodnotenie limitov letových hodín. Podľa tohto vyhodnotenia vyčerpaní piloti ohrozujú leteckú bezpečnosť a agentúra navrhla legislatívne zmeny platných regulácií denného a týždenného pracovného času, nočných a pohotovostných služieb pilotov a posádok, aby sa tak zamedzilo hazardu s bezpečnosťou. Platné pravidlá EÚ boli schválené v roku 2006 a sú platné od roku 2008. Podľa Európskej asociácie civilných letcov (ECA) a Európskej federácie pracovníkov v doprave (ETF) piloti lietajú aj 14 hodín denne a posádka 15 hodín v závislosti od leteckej spoločnosti pre ktorú pracujú. Podľa EASA je potrebné zaviesť nový trinásťhodinový strop. Niektoré posádky počas 21 dní pracujú 180 hodín a to 60 hodín tri týždne za sebou. Vedci odporúčajú za 14 po sebe nasledujúcich dní maximálne 100 hodín. Generálny tajomník ECA vyhlásil, že komisár zodpovedný za oblasť dopravy nemá dostatok politickej vôle, aby v tejto otázke konal, preto vyzval EASA, aby zakročila.
(Zdroj: EURACTIV)
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Oleg
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner