Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy a šťastie

Múdrym sa nepodarí vytvoriť nič, na čo by boli hlupáci krátki, lebo múdri neustále podceňujú genialitu hlupákov.

Hlúposť je nevyliečiteľná choroba.

Tam, kde je hlúposť dostatočným vysvetlením, netreba hľadať iné vysvetlenia.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Čo bolo na počiatku?

Z malej chybičky vyrastie aj bez polievania chyba veľká. Z veľkej chyby sa zrodí chybisko.

Ak sa môže niečo pobabrať, tak sa to pobabre.

Ak sa veci môžu pokaziť, tak sa aj pokazia.

(Murphyho zákonník)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Porcia v cudzom tanieri vždy vyzerá väčšia a lepšia ako v tanieri vlastnom.

Čo nebije priamo do očí, zostane nepovšimnuté.

Zlodej, ktorý si chce zachovať celú kožu, musí pohnúť rozumom. Aj keď si to neradi priznávame, zlodeji spravidla hýbu viac rozumom ako poctivci. Asi preto sa majú v živote oveľa lepšie.

(Murphyho zákony v bájkach)
Nebo je v nebi

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

Každý má takého boha akého si zaslúži. (Troyat)

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

(Zrnká úsmevu)
O márnom hľadaní - III. večer

Ak sa súdiš, zver svoj prípad len bohatému právnikovi.

Hnuteľné veci sa časom rozmnožia tak, že bez zvyšku zaplnia všetky skladovacie priestory.

Čím dômyselnejší stroj, tým je menej použiteľný.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Európa by mohla byť od roku 2025 čistým dovozcom automobilov

7. 11. 2022 Európa by od roku 2025 mohla byť čistým dovozcom automobilov, a to v dôsledku rastúceho dovozu elektromobilov z Číny. Predpovedala to podľa agentúry DPA poradenská spoločnosť PwC. Dovoz áut do Európy by podľa štúdie PwC mohol v roku 2025 prevýšiť export o viac ako 221-tisíc vozidiel. V roku 2015 pritom Európa vyviezla o 1,7 milióna vozidiel viac, ako doviezla.
"Kým čínski výrobcovia predávajú v Európe čoraz viac elektromobilov, európski aj americkí výrobcovia čoraz viac presúvajú produkciu elektromobilov do Číny," píše sa v štúdii. Podľa Jörna Neuhausena z PwC teraz európsky automobilový priemysel čelí tlaku z viacerých strán. "Okrem narušených dodávateľských reťazcov musia európski výrobcovia riešiť predovšetkým nárast cien energie," uviedol Neuhausen.
Európski výrobcovia teraz sadia najmä na drahšie elektromobily, zatiaľ čo čínski výrobcovia uvádzajú na európsky trh cenovo výhodné elektromobily s novými technológiami a novými koncepciami. "Výsledkom je, že žiadny európsky model sa nedostal medzi päť najpredávanejších elektromobilov na svete," uviedol Felix Kuhnert z PwC.
V krajinách Európskej únie má byť od roku 2035 prakticky nemožné zaobstarať si nový automobil na benzín či naftu. Štáty Európskej únie vedené českým predsedníctvom koncom októbra dohodli s Európskym parlamentom podrobnosti nových pravidiel, ktoré od spomínaného roka výrazne predražia akékoľvek emisie z nových vozidiel. Dohodu ešte musí schváliť europarlament a Rada Európskej únie zastupujúca štáty.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Pätina Slovákov i Nemcov zápolí s chudobou, len na inej úrovni

4. 12. 2012 Ohrozených chudobou bola na Slovensku ohrozená pätina ľudí, podobne ako v Nemecku.
Príjem nemeckých chudobných je však vyšší ako slovenských. Počet obyvateľov Európskej únie žijúcich na hranici chudoby alebo sociálneho vylúčenia vzrástol v roku 2011 na takmer 120 miliónov. Podľa Eurostatu v roku 2011 žilo až 119,6 milióna ľudí alebo 24,2 percenta populácie 27 krajín EÚ na pokraji chudoby a sociálneho vylúčenia. V roku 2010 to bolo 23,4 percenta. Medzi ľudí, ohrozených chudobou, Eurostat zaraďuje tých, ktorých disponibilný príjem je pod určitou hranicou, každý štát ju však má stanovenú v rôznej výške. V prípade Slovenska ide o 13 percent ľudí. Podľa Eurostatu z 500 miliónov obyvateľov EÚ približne 17 percent žije z nízkeho príjmu, zatiaľ čo 9 percent žije vo veľkej chudobe.

Z eurozóny by sa malo dať vystúpiť

30. 11. 2012 Krajiny by mali mať možnosť vystúpiť z eurozóny, ak by chceli, bez toho, aby museli vystúpiť aj z Európskej únie. Povedal to holandský premiér Mark Rutte.
Chceme umožniť krajinám opustiť eurozónu, ak by sa tak rozhodli. Momentálne to možné nie je, krajina môže prestať používať euro iba vtedy, keď vystúpi z EÚ. Mali by sa preto súčasné zmluvy zmeniť. Podľa súčasnej legislatívy EÚ pritom neexistuje žiaden spôsob, ako opustiť spoločnú menovú úniu. Napriek tomu existujú spôsoby, ako by európske úrady mohli z eurozóny vytlačiť národy ako Grécko, ktoré sú závislé na finančnej pomoci. Európske vlády sa však obávajú, že odchod Grécka by spustil domino efekt a viedol by k rýchlemu rozpadu celej menovej únie.

Brusel chce znížiť emisie o 80 až 95 percent

27. 11. 2012 Európska komisia predpokladá, že v roku 2050 sa zníži objem skleníkových emisií o 80 až 95 percent oproti roku 1990.
Už v roku 2020 by mal pritom objem týchto emisií oproti rovnakému obdobiu klesnúť o 20 percent. Vypláva to z Energetickej cestovnej mapy 2050. Ciele do roku 2020 a 2050 sú naozaj ambiciózne. Dokáže ich však Slovensko a EÚ splniť? Väčšina energie, ktorú používame, je pomerne drahá, znečisťuje životné prostredie a veľkú časť energie musíme dovážať, čo nás robí závislými a zraniteľnými. Na vyriešenie nahromadených problémov potrebujeme spoločnú súčinnosť všetkých partnerov – súkromného sektora, národnej administratívy a európskych inštitúcií. Na splnenie cieľov EÚ je potrebné mať aj dostatočné zdroje, a práve tých sa týkajú aktuálne tvrdé rokovania o rozpočte EÚ na roky 2014 až 2020.

Ceny benzínov v únii začali stúpať

22. 11. 2012 V Európskej únii začali benzíny v priemere dražieť a hodnota nafty mierne klesla.
Ani jedna zo zmien nepresiahla pol centu za liter. Slovensko je naďalej na 16. mieste v rebríčku najnižších cien benzínov v štátoch Európskej únie a na 17. mieste v rebríčku najnižších cien nafty. Benzíny na Slovensku sú oproti priemeru únie lacnejšie o 7,3 centu za liter. Priemerná cena nafty v únii je v porovnaní s našou krajinou vyššia o 4 centy za liter. Benzíny bez daní majú na Slovensku o 0,2 centu za liter vyššiu hodnotu ako priemer v EÚ. Nafta bez daní je v našej krajine o 3,5 centu za liter drahšia oproti priemernej hodnote v únii. V porovnaní s krajinami V4 a Rakúska má Slovensko najdrahšie benzíny s daňami. Nafta s daňami je drahšia len v Maďarsku. Benzíny a nafta bez daní sú na Slovensku v porovnaní s okolitými členskými krajinami najdrahšie.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Ingrida
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner