Ekologické riešenia a prvotriedny dizajn. Toto sú najlepšie vlakové stanice v Európe
27. 3. 2024
Od veľkolepých historických priestorov až po elegantnú modernosť súčasných projektov, Európa sa môže pochváliť niektorými z najpôsobivejších železničných staníc na svete.
Európa je známa svojou rozsiahlou a efektívnou železničnou sieťou, ktorá spája rušné mestá, malebné obce a nádherné prírodné zákutia. Uprostred tejto siete sa nachádzajú vlakové stanice, ktoré sú nielen tranzitnými uzlami, ale aj samostatnými architektonickými dielami.
Európsky železničný index každoročne analyzuje 50 najväčších vlakových staníc na kontinente. V nasledujúcom článku sa vyberieme na cestu po týchto staniciach a preskúmame, ktoré z nich sú rovnako hodné návštevy ako samotné mesto, v ktorom sa nachádzajú.
Každoročný Európsky železničný index hodnotí 50 hlavných vlakových staníc na základe zážitkov z cestovania, ktoré poskytujú. Rebríček zostavuje skupina na ochranu spotrebiteľov Consumer Choice Center a prideľuje body za dĺžku čakania, meškanie a dopravné spojenia.
Zohľadňuje tiež ponuky cestovných lístkov, prevádzkové časy predajných stánkov a dostupnosť informácií, ako aj služby na stanici, napríklad salóniky, obchody a reštaurácie, aplikácie pre smartfóny, bezplatné Wi-Fi pripojenie a dostupnosť služieb zdieľania jazdy, ako sú Bolt a Uber.
Analýza sa opiera o správy vnútroštátnych orgánov, online štatistiky, mapy staníc, aktualizácie v reálnom čase a vlastný výskum očakávaní spotrebiteľov...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Splácanie štátneho dlhu sa predraží
3. 11. 2010
Obavy, že dohoda sammitu EÚ by mohla na trhoch spustiť paniku kvôli prípadnému bankrotu zadlžených štátov, sa začínajú napĺňať.
Kompromis, ktorý počíta s náhradou za záchranný fond eurozóny, ktorého platnosť vyprší v roku 2013, na trhoch prudko zdvihol výnosy u štátnych dlhopisov. Pre veľa krajín sa tak financovanie štátneho dlhu výrazne predražilo. Investori sa boja, že záchranný fond eurozóny nahradí mechanizmus riadeného bankrotu, ktorý navrhuje Nemecko. Prípadných bankrotov by sa mali zúčastniť aj investori, ktorí by museli odpísať časť investícií do dlhopisov problémovej krajiny.
Ďalšia časť pôžičky Rumunsku
2. 11. 2010
Misia Medzinárodného menového fondu (MMF), v pondelok odsúhlasila pre Rumunsko uvoľnenie ďalšej pôžičky vo výške 900 miliónov eur, z balíka medzinárodnej finančnej pomoci krajine, v celkovej sume 20 miliárd eur.
Ďalších 1,15 miliardy eur by mala Bukurešti v najbližšej dobe uvoľniť aj Európska komisia. Rumunsko podľa misie MMF plní podmienky úverovej pomoci, ktoré spočívajú predovšetkým v ozdravovaní verejných financií. Vláda výrazne znížila mzdy vo verejnom sektore a plánuje zvýšenie dane z pridanej hodnoty, aby v tomto roku znížila deficit verejných financií podľa dohody s MMF a EÚ na 6,8 % hrubého domáceho produktu z vlaňajších 7,2 %.
Ekonomická nálada v EÚ sa zlepšila
29. 10. 2010
Ekonomická nálada v eurozóne sa v októbri prekvapivo zlepšila. Európska komisia dnes oznámila, že index nálady pre eurozónu vzrástol o 104,1 bodu zo septembrových 103,2 bodu.
Analytici pritom počítali s jeho stagnáciou. Zlepšila sa aj ekonomická nálada v celej Európskej únie, kde sa index zvýšil o pol boda a dosiahol tiež 104,1 bodu. Európska komisia minulý mesiac prudko zvýšila odhad rastu ekonomiky eurozóny aj celej Európskej únie pre celý tento rok. Hospodárstvo krajín platiacich eurom by malo vzrásť o 1,7 %, pôvodne komisia odhadovala 0,9 %.
Brusel odobral ČR dotáciu na železnicu
28. 10. 2010
Európska komisia v stredu odobrala Česku sľúbených 14,5 milióna eur. Táto dotácia bola určená na prípravu projektu rýchlejšieho železničného spojenia medzi Prahou a Berounem.
Vláda však projekt kvôli finančným úsporám zastavila. Ministerstvo dopravy na rozhodnutie komisie reagovalo vlažne. Hovorca úradu Karel Hanzelka uviedol, že momentálne prebieha revízia všetkých pripravovaných stavieb a ich objektovej skladby s cieľom nájsť úspory oproti pôvodným finančným plánom.