Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphy o láske

Ak chcete stratiť objektívny pohľad na ženy, počúvajte, čo o nich hovorí vaša manželka.

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

Nedomáhajte sa pravdivých informácií o svojom manželskom partnerovi.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Opatrnosti nie je nikdy dosť

Veci nikdy nie sú také príjemné, ako sa na prvý pohľad zdajú, a tak jednoduché, ako si predstavujeme.

Mnohí si trúfajú na viac, ako v skutočnosti dokážu.

Ľudský strach z vecí rastie úmerne s ich neobvyklosťou.

(Murphyho zákony v bájkach)
Nevytesané pravdy - I. večer

Dobre vyšliapané chodníky nikam nevedú a na nevyšliapaných si už nejeden vykrútil krk.

Akonáhle s niečím začneme, ukáže sa, že čosi iné bolo treba urobiť predtým.

Problémy a úlohy vždy prichádzajú v zhlukoch, peniaze nikdy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Žiadna správa nie je natoľko zlá, aby za ňou nemohla prísť ešte horšia.

Radšej byť bohatým ako hlúpym.

Ak sa v živote poriadne seknete, aspoň nebudú môcť povedať, že ste v živote nikdy nič poriadne neurobili.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Dobré sa rýchlo pominie, bieda akoby nemala konca.

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

Ľahšie je zmeniť výzor sto ľudí ako povahu jedného z nich.

(Murphyho zákony v bájkach)

Brusel chce zmeny v U. S. Steel či Dusle

1. 2. 2021 Energeticky náročné podniky sa budú musieť vyrovnať so svojimi emisiami CO2. Plán obnovy počíta s pomocou Bruselu na úrovni stoviek miliónov eur.
Slovensko je európskou jednotkou. Nie však v lichotivom zmysle slova. Sme prví v pomere produkcie CO2 z priemyslu a spotreby fosílnych palív k celkovým emisiám. Priemysel totiž produkuje až 41 percent celkových slovenských emisií, pričom priemer Únie je o polovicu nižší. Prvú päťku top emitentov CO2 na našom trhu bezkonkurenčne vedie košická Steelka. Za ňou sa nachádzajú Slovenské elektrárne, chemička Duslo, rafinéria Slovnaft či cementáreň v Rohožníku CRH.
V
(Zdroj: hnonline.sk)

Brusel zrazil úroky na nulu, prídu k nám lacnejšie peniaze

10. 3. 2016 Do európskej ekonomiky budú prúdiť ďalšie lacné peniaze. Rozhodla Európska centrálna banka, ktorá prekvapivo znížila základnú refinančnú úrokovú sadzbu na nulu z 0,05 percenta. Navyše banka poslala depozitné úrokové sadzby hlbšie do mínusu na -0,40 percenta. Keď je táto sadzba záporná, banky v podstate platia centrálnej banke za to, že si u nej uložia peniaze.
Centrálna banka tiež zvýšila objem nákupov dlhopisov na 80 miliárd eur za mesiac z pôvodných 60 miliárd. To bude znamenať, že na trh bude pumpovať ešte viac lacných peňazí. Napokon banka vo Frankfurte rozšírila aj spektrum dlhopisov, ktoré bude vypumpovať o nebankové firemné. Banka jednoznačne prekvapila analytikov a trhy, ktorý neočakávali pokles základnej úrokovej sadzby a predpovedali miernejší nárast výkupov dlhopisov na 75 miliárd eur. Euro zareagovalo na toto rozhodnutie prudkým oslabením voči doláru, keď spadlo o 1,2 percenta na 1,0856. zdroj: hnonline.sk

Priame letecké spojenie Košíc sa opäť rozšíri, tentoraz o Istanbul

3. 3. 2016 Pravidelnú leteckú linku medzi Košicami a tureckou metropolou sa rozhodla zaviesť spoločnosť Turkish Airlines. Potvrdilo to dnes košické letisko.
poločnosť Turkish Airlines lieta do väčšieho počtu krajín ako ktorýkoľvek iný dopravca na svete. Založená bola v roku 1933, v súčasnosti je súčasťou leteckej aliancie Star Alliance. Má flotilu 304 lietadiel, lieta do 284 destinácií, z toho 49 vnútroštátnych a 235 v rámci celého sveta. Podľa prieskumu Skytrax 2015 sa stala najlepšou leteckou spoločnosťou v Európe piaty raz po sebe. Ako svoje prestupné letisko využívajú tieto aerolínie letisko Istanbul Atatürk, ktoré bolo v roku 2015 tretím najvyťaženejším európskym vzdušným prístavom s vyše 61 miliónmi cestujúcich. V súčasnosti je vo výstavbe nové istanbulské letisko, ktoré má byť otvorené v roku 2018. S plánovanou kapacitou 200 miliónov cestujúcich ročne sa má stať celosvetovým tzv. hubom číslo jeden.
zdroj: hnonline.sk

Povesť Slovenska v únii patrí medzi najslabšie

23. 2. 2016 Vo Veľkej Británii vyšiel nový prieskum verejnej mienky. Vypracoval ho Lord Ashcroft, bývalý podpredseda konzervatívcov, podnikateľ a v posledných rokoch aj rešpektovaný organizátor prieskumov verejnej mienky vo Veľkej Británii. Zúčastnilo sa ho 28-tisíc ľudí naprieč všetkými členskými štátmi a prebehol medzi 20. januárom a 1. februárom.
Slovensko má v Európskej únii v porovnaní s ostatnými štátmi veľmi zlú povesť. S 51 bodmi dopadli z krajín únie rovnako Slovinci a Lotyši a horšie už iba Litva, Bulharsko a Rumunsko. Ďalšia zaujímavá otázka skúmala mieru euroskepticizmu v jednotlivých členských krajinách únie. Najviac proeurópska je Malta, až 84 percent obyvateľov ostrova vníma členstvo ich krajiny v EÚ pozitívne. Nasledujú Íri so 78 percentami.
zdroj: hnonline.sk

Na koniec Schengenu by najviac doplatilo Slovensko a Česko

16. 2. 2016 Prípadným rozpadom tzv. Schengenského priestoru by boli najviac postihnuté zo všetkých signatárskych krajín Česko a Slovensko. Dôvodom je vysoká otvorenosť oboch ekonomík a vysoký podiel obchodu s ostatnými krajinami. Najvážnejším dopadom pre Česko by bolo spomalenie pohybu tovaru, a tým exportnej konkurencieschopnosti. Vyplýva to z analýzy UniCredit Bank.
Dôsledky by pocítili napr. aj kamiónoví dopravcovi. Európska komisia odhadla, že by v prípade zavedenia hraníc v celom schengenskom priestore stúpli ročné náklady na jeden kamión o 55 tisíc eur. Česko sa podľa analýzy spolu so Slovenskom vyznačuje zo všetkých krajín EÚ najvyššou intenzitou pohybu tovaru cez hranice, meranú objemom exportu k HDP. Zároveň patria obe krajiny medzi šesticu krajín v EÚ, pre ktorú sa schengenský priestor podieľa na celkovom zahraničnom obchode viac ako 70 percentami. Schengenskú zmluvu podpísali v roku 1985 krajiny Beneluxu, Francúzsko a Nemecko a neskôr sa k nej pridali všetky krajiny kontinentálnej Európy na západ od ČR vrátane tých, ktoré nie sú členmi EÚ. Z nových členských krajín EÚ sa doteraz signatármi nestali len Bulharsko, Chorvátsko, Cyprus a Rumunsko. Kľúčovou zmenou po prijatí zmluvy bolo zrušenie kontrol osôb na vnútorných hraniciach schengenského priestoru, čím bol naplnený jeden zo štyroch základných princípov EÚ - voľný pohyb osôb.
zdroj: hnonline.sk
september 2025
T po ut st št pi so ne
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5
Dnes má meniny Václav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner