Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O márnom hľadaní - III. večer

Ak veci opatruješ, vieš kde sú, ale nikdy ich nebudeš naozaj potrebovať. Ak veci neopatruješ, budeš ich určite potrebovať, ale nebudeš vedieť kde sú.

Ak sa súdiš, zver svoj prípad len bohatému právnikovi.

Hnuteľné veci sa časom rozmnožia tak, že bez zvyšku zaplnia všetky skladovacie priestory.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Hlúposti sa medze nekladú

Nesťažuj si, že máš za šéfa poleno, mohol by si dostať workoholika.

Ak sa človek prestane mať na pozore, môže prísť nielen o živobytie, ale i o život.

Ak sa veci majú pokaziť, tak sa pokazia nezávisle od miesta, kam ich schováme.

(Murphyho zákony v bájkach)
Manželstvo je podnik

Manželstvo je omyl, ktorého by sa mal dopustiť každý muž. (Kessel)

Susedov trávnik sa nám vidí vždy zelenší ako náš. (Židovské príslovie)

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

(Zrnká úsmevu)
Murphyho rady

Dbaj na to, aby si v živote dosiahol to, čo sa ti páči. V opačnom prípade zistíš, že musíš nájsť záľubu v tom, čo si dosiahol.

Myslieť proti svojej dobe je príznakom odvážneho ducha. Ale povedať to, je dôkazom hlúposti.

Jeden hlupák je jeden hlupák a dá sa obísť. Dvaja hlupáci sú dvaja hlupáci a dá sa im vyhnúť. Desaťtisíc hlupákov je však historická sila, ktorú treba rešpektovať.

(Murphyho zrnká II)
Deti naše poklady

Ak sa človek chce dožiť vysokého veku, musí sa v mladosti šetriť a nesmie sa umývať. Prečo sa nesmie umývať? Preto, lebo ľudová múdrosť hovorí, že čistota je pol života. Kto teda chce život celý, nesmie byť čistý, ergo – nesmie sa umývať...

Katechéta na hodine náboženstva vysvetľuje deťom, že Boh je prítomný všade. Tu sa prihlási Móric: A naozaj všade? Áno všade – prízvukuje katechéta. Aj v našej pivnici? Pochopiteľne, že aj tam. Tak to klamete, my pivnicu totiž nemáme!

Móric sa vráti zo školy a chváli sa matke, že bude hrať divadlo. A akú úlohu ti pridelili? - pýta sa matka. – Budem manželom, hovorí hrdo Móric. Matke sa to však vôbec nepáči a prikazuje Móricovi: - Zajtra povedz učiteľke, aby ti dala úlohu, kde budeš aj hovoriť!

(Zrnká úsmevu)

Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde

18. 7. 2022 Zmena správania spotrebiteľov viedla firmy k tomu, že začali svoje pôvodné balenia zmenšovať, pričom cenu ponechali rovnakú, čo je jav známy ako shrinkflation. Takýto krok urobila v niektorých prípadoch aj Hershey, ako aj konkurenčná spoločnosť Mondelez.
S rastúcimi cenami a zhoršujúcou sa životnou úrovňou klesá v USA aj Európe dopyt po čokoláde. Naznačujú to najnovšie údaje, ako aj výsledky prieskumu medzi najväčšími výrobcami čokolády. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ako v rozhovore pre Reuters povedala viceprezidentka cukrovinkárskej spoločnosti Hershey Melissa Pooleová, za posledných pár mesiacov klesol objem predaja čokoládových výrobkov tejto firmy o 2 až 3 percentá. Výsledky predaja spoločnosti Hershey pritom signalizujú vývoj aj v prípade ďalších výrobcov čokolády.
V minulom období, keď spotrebiteľov ovplyvňovali opatrenia proti novému koronavírusu, sa predaj čokolády prudko zvýšil, najmä v USA. Domácnosti využívali vládnu podporu a vo veľkom nakupovali. V súčasnosti však výrobcovia čokolády pozorujú zmeny v správaní spotrebiteľov. Namiesto v minulosti bežného nákupu väčších balení kúpia často iba jednu čokoládovú tyčinku.
(Zdroj: hnonline.sk)





júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Margita
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner