Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Kapitola: Murphyho desatoro

8. Ak teoreticky existuje 50 % pravdepodobnosť, že sa niečo zlé stane, potom sa to stane v deviatich prípadoch z desiatich.

9. V 90 % prípadov sa veci ukážu byť horšie, ako ste očakávali. Vo zvyšných 10 % sa ukážu byť aké zlé, že ste to ani nemohli očakávať.

1. Nič nie je v živote také dobré, ako sa to zdá na prvý pohľad.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Murphyho zákonník

Tí, čo to skúsili, tvrdia, že je lepšie byť dobre obesený, ako zle oženený. Asi to bude pravda, lebo druhý raz sa niekto neobesil, zatiaľ čo mnohí sa už druhý raz zle oženili!

Príroda fandí skrytým chybám.

Mýliť sa je ľudské ale výsledok stojí za to.

(Murphyho zrnká II)
Murphy a byrokrati

Aby argument mohol byť akceptovaný, musí byť vyjadrený holou vetou a už na prvý pohľad musí byť jasné, že je nevyvrátiteľný.

Ľudia v akomkoľvek systéme nerobia to, čo im systém prikazuje.

Základný zákon byrokracie hovorí, že: Čo nie je na papieri, to neexistuje.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Rady podnikateľom

Staňte sa menšími a menšími, až budete najmenšími na svete. Návod Alexandra Veľkého na zníženie počtu pracovníkov.

Kto veľa pýta, málo dostane.

Cudzie nežiadaj a svoje neopusť.

(Myšlienky bez cla)
Oheň a voda

Dôstojník, aby povzbudil vo vojakoch bojového ducha, zápalisto reční: - Vojaci! Teraz nadišiel veľký a slávny okamih. Dnes pôjde muž proti mužovi! Tu sa opatrne ozve vojak Ábeles: - S dovolením, nemohli by ste mi ukázať toho môjho? Ja by som sa s ním hádam aj dohodol...!

Zo štatistiky vyplýva, že najčastejšou príčinou, pre ktorú branci nemôžu ísť na vojnu, vôbec nie je náhle úmrtie dotyčného. Podľa našich zistení s takouto diagnózou ešte nikoho neodviedli. Regrúti sa, ktovie prečo, chytajú diagnóz s oveľa nižšou šancou na úspech. Takýmito sú predovšetkým slepota a hluchota. Hluchotu neodporúčame – mohli by vás odviesť k čističom prúdových motorov. Slepota je o niečo lepšia, ale tiež to nie je bohviečo...

Stretli sa dvaja židia v zákopoch a začali si rozprávať, ako sa dostali na vojnu. Vyšlo najavo, že sa obaja dali na vojnu dobrovoľne. Ja som slobodný, nikoho nemám, vojna sa mi páči... A tak som teda tu. A čo ty? – Čo ti budem rozprávať? Ja som ženatý a mám rád svätý pokoj, tak som tu.

(Zrnká úsmevu)

Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde

18. 7. 2022 Zmena správania spotrebiteľov viedla firmy k tomu, že začali svoje pôvodné balenia zmenšovať, pričom cenu ponechali rovnakú, čo je jav známy ako shrinkflation. Takýto krok urobila v niektorých prípadoch aj Hershey, ako aj konkurenčná spoločnosť Mondelez.
S rastúcimi cenami a zhoršujúcou sa životnou úrovňou klesá v USA aj Európe dopyt po čokoláde. Naznačujú to najnovšie údaje, ako aj výsledky prieskumu medzi najväčšími výrobcami čokolády. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ako v rozhovore pre Reuters povedala viceprezidentka cukrovinkárskej spoločnosti Hershey Melissa Pooleová, za posledných pár mesiacov klesol objem predaja čokoládových výrobkov tejto firmy o 2 až 3 percentá. Výsledky predaja spoločnosti Hershey pritom signalizujú vývoj aj v prípade ďalších výrobcov čokolády.
V minulom období, keď spotrebiteľov ovplyvňovali opatrenia proti novému koronavírusu, sa predaj čokolády prudko zvýšil, najmä v USA. Domácnosti využívali vládnu podporu a vo veľkom nakupovali. V súčasnosti však výrobcovia čokolády pozorujú zmeny v správaní spotrebiteľov. Namiesto v minulosti bežného nákupu väčších balení kúpia často iba jednu čokoládovú tyčinku.
(Zdroj: hnonline.sk)





júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Drahomír
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner