Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a spoločnosť

Spoločnosť je ako osol a nie automobil... Ak príliš pritlačíte, začne kopať a pokúsi sa vás vyhodiť zo sedla.

Ľudská rasa doteraz nikdy nevyriešila žiaden z jej problémov - iba ich prežila.

Bohužiaľ, ani to, že urobíte ostatných nešťastnými, nezaručí šťastie pre vás.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphyho zákonník

Pár minút po tom, ako podpíšete so zahraničným partnerom zmluvu o pôžičke, zmenia kurz koruny vo váš neprospech.

Mýliť sa je ľudské ale výsledok stojí za to.

Ak sa nepokazila vec, ktorá sa pokaziť mohla, určite by bolo bývalo lepšie, keby sa bola pokazila.

(Murphyho zrnká II)
Hlúposti sa medze nekladú

Najľahšie sa daruje to, čo ti nepatrí. Ide o pradávnu obyčaj, ktorá dnes prežíva renesanciu, a ktorú niektorí dokonca zlepšili tak, že predávajú, čo im nepatrí.

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

(Murphyho zákony v bájkach)
Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Pomaly najďalej zájdeš“? Ale áno. Ibaže komu sa chce dnes ďaleko chodiť?

Načo bolo sedem úrodných a sedem neúrodných rokov? Bola to názorná ukážka fungovania trhovej ekonomiky.

Kto bol prvým podnikateľom? Boh, pretože tiež začínal z ničoho a napriek tomu, že je vševedúci, nevedel, do čoho ide a čo sa z toho vyvrbí. Námietka z daňového úradu: To nie je pravda, pretože: 1. Podnikanie je opakovaná činnosť s cieľom vytvoriť zisk. Nebolo dokázané, že by sa stvorenie opakovalo. Nie je dokázané, že by ku stvoreniu sveta došlo s cieľom vytvorenia zisku. 2. Dodnes sa nenašlo príslušné daňové priznanie. Najstaršie daňové priznanie podal akýsi Judáš Iškariotsky, kde priznal príjem 30 strieborných. Daň nezaplatil, lebo náklady prevýšili výnosy. Námietka voči námietke (Únia tiež podnikateľov): Ako vždy, daňový úrad nevie, o čom je reč. Akt stvorenia sa predsa pravidelne opakuje.

(Myšlienky bez cla)

Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde

18. 7. 2022 Zmena správania spotrebiteľov viedla firmy k tomu, že začali svoje pôvodné balenia zmenšovať, pričom cenu ponechali rovnakú, čo je jav známy ako shrinkflation. Takýto krok urobila v niektorých prípadoch aj Hershey, ako aj konkurenčná spoločnosť Mondelez.
S rastúcimi cenami a zhoršujúcou sa životnou úrovňou klesá v USA aj Európe dopyt po čokoláde. Naznačujú to najnovšie údaje, ako aj výsledky prieskumu medzi najväčšími výrobcami čokolády. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ako v rozhovore pre Reuters povedala viceprezidentka cukrovinkárskej spoločnosti Hershey Melissa Pooleová, za posledných pár mesiacov klesol objem predaja čokoládových výrobkov tejto firmy o 2 až 3 percentá. Výsledky predaja spoločnosti Hershey pritom signalizujú vývoj aj v prípade ďalších výrobcov čokolády.
V minulom období, keď spotrebiteľov ovplyvňovali opatrenia proti novému koronavírusu, sa predaj čokolády prudko zvýšil, najmä v USA. Domácnosti využívali vládnu podporu a vo veľkom nakupovali. V súčasnosti však výrobcovia čokolády pozorujú zmeny v správaní spotrebiteľov. Namiesto v minulosti bežného nákupu väčších balení kúpia často iba jednu čokoládovú tyčinku.
(Zdroj: hnonline.sk)





júl 2025
T po ut st št pi so ne
27 30 1 2 3 4 5 6
28 7 8 9 10 11 12 13
29 14 15 16 17 18 19 20
30 21 22 23 24 25 26 27
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
Dnes má meniny Kamila
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner