Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Zmeny v obchodnom registri

13. 7. 2023 Cieľom novely zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 530/2003 Z. z. o obchodnom registri, je odbúrať povinnosť evidencie druhu a čísla dokladu totožnosti u konečných užívateľoch výhod v obchodnom registri a v registri mimovládnych organizácií.
Podľa platnej právnej úpravy sa vyžaduje zapisovať do uvedených registrov údaje o druhu a čísle dokladu totožnosti. Táto právna úprava bola zavedená zákonom č. 52/2018 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Faktom však je, že ani z AML smerníc ani z iných záväzkov Slovenskej republiky nie je možné odvodiť požiadavku na evidenciu údajov o druhu a čísle dokladov totožnosti o konečných užívateľoch výhod v príslušných registroch. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že evidencia druhu a čísla dokladu totožnosti je problematická aj s ohľadom na situácie, kedy dochádza k vydaniu nového dokladu totožnosti, čo núti zapísané osoby aktualizovať údaje zapísané v dotknutých registroch, a teda ide o zbytočnú administratívnu záťaž. Uvedené platí o to viac, že nedávne zneplatnenie certifikátov v občianskych preukazoch slúžiacich na vyhotovovanie elektronického podpisu viedlo k hromadným výmenám občianskych preukazov, čo následne spôsobuje hromadné zmenové konania najmä vo vzťahu k podnikateľom zapísaným do obchodného registra. Pôvodným zámerom zavedenie tejto evidencie bolo dosiahnutie stavu jednoznačnej identifikácie fyzickej osoby, ktorá je konečným užívateľom výhod. Na dosiahnutie tohto zámeru však plne postačuje rodné číslo ako jednoznačný identifikátor fyzickej osoby. Berúc do úvahy skutočnosť, že konečnými užívateľmi výhod nie sú len a výlučne občania Slovenskej republiky, tak nie je namieste rezignovať na evidenciu druhu a čísla dokladu totožnosti úplne, pretože v prípade cudzincov títo častokrát nedisponujú rodným číslom či obdobným jednoznačným identifikátorom. Z tohto dôvodu sa preto podľa právnej úpravy bude vyžadovať evidencia druhu a čísla dokladu totožnosti len v prípade osôb, ktoré nie sú občanmi Slovenskej republiky. Predkladateľ považuje zvolené riešenie za dostatočne vyvážené z hľadiska jeho praktických dopadov.
Na účely dosiahnutie vyššie uvedeného cieľa bola potrebná novelizácia zákona č. 530/2003 Z. z. o obchodnom registri a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a zákona č. 346/2018 Z. z. o registri mimovládnych neziskových organizácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
K

Inflácia na Slovensku spomalila na 2,4 percenta

13. 2. 2013 Medziročná miera inflácie na Slovensku v januári spomalila na 2,4 % z 3,2 % v decembri.
Dosiahla tak najnižšiu hodnotu od konca roka 2010. Spotrebiteľské ceny v prvom mesiaci roka medzimesačne stúpli o 0,6 %, vlani v decembri klesli o 0,1 %. V prvom mesiaci tohto roka sa oproti vlaňajšku zvýšili ceny hlavne za vzdelávanie o 6,3 %. O 5,9 % zdraželi potraviny a nealkoholické nápoje, ktoré majú veľkú váhu v spotrebiteľskom koši. V medzimesačnom porovnaní potraviny v januári zdraželi až o 2%. Ministerstvo financií odhadlo, že spotrebiteľské ceny v priemere za celý tento rok stúpnu o 2,3 % oproti vlaňajšiemu nárastu o 3,6 %.

Nezamestnanosť na Slovensku opäť vyššia ako priemer EÚ

13. 2. 2013 Priemerná miera nezamestnanosti v členských krajinách OECD sa v decembri v porovnaní s predošlým mesiacom nezmenila a zostala na úrovni 8 %.
Nezamestnanosť v eurozóne bola prvýkrát od mája 2011 stabilná dva mesiace po sebe, a to na úrovni 11,7 %, predtým 17 mesiacov nepretržite rástla. Na Slovensku sa však nezamestnanosť v decembri oproti novembru zvýšila, a to na 14,7 % z úrovne 14,5 %.

Potravinári nechcú špeciálny odbytový fond

12. 2. 2013 Fond na propagáciu slovenských potravín prinesie vyššiu nezamestnanosť, drahšie potraviny a zlikviduje potravinárske podniky.
Tvrdí to Potravinárska komora Slovenska. Samotní poľnohospodári však špeciálny odbytový fond, do ktorého by mali poľnohospodári a potravinári odvádzať 0,06 percenta z tržieb, nezavrhujú. Jeho realizácia si vyžaduje širší konsenzus. Štát by mal pripraviť celú koncepciu predaja slovenských výrobkov.

V priemysle vlani stúpla hrubá mzda na 857 eur

11. 2. 2013 V priemere za rok 2012 mali najvyššiu priemernú nominálnu mesačnú mzdu zamestnanci v informačných a komunikačných činnostiach 1 743 Eur.
Mzda v priemysle dosiahla hodnotu 857 Eur, vo vybraných trhových službách 818 Eur, veľkoobchode 768 Eur, predaji a oprave motorových vozidiel 753 Eur, doprave a skladovaní 738 Eur, stavebníctve 607 Eur, ubytovaní 569 Eur, maloobchode 562 Eur, v činnostiach reštaurácií a pohostinstiev 361 Eur.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner