Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O podnikateľoch

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

Nestačí, ak vyhráte. Ešte treba, aby ostatní prehrali.

Nikdy nie je čas venovať sa veci poriadne, ale vždy je čas opäť a opäť sa k nej vracať.

(Murphyho zákonník)
Murphyho zákony a komentáre

Moc je moc a peniaze sú peniaze.

Nešťastie dnes nechodí len po horách, ale aj po cestách.

Komu dal boh úrad, tomu dal i moc. Potom však prišla žena a bolo všetko ináč.

(Murphyho zrnká II)
Život s Murphyho zákonmi

Predtým, ako sa do čohokoľvek pustíte, zistite si cenu, ktorú za to zaplatíte.

Život je jeden veľký vtip, ibaže málo kto mu rozumie.

Negatívne predpovede sa splnia do bodky a ihneď. Na splnenie kladných sa stále čaká.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Veda a omyly

Najhoršie omyly sú nesprávne omyly.

Najväčším prínosom vedy je, že sa jednoznačne podarilo dokázať, že všetko je mnohoznačné.

Čím viac človek vie, tým menej tomu rozumie.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Človek a úspech

Tí, ktorí chcú urobiť veľký skok nahor, musia byť pripravení na to, že dopadnú hlboko dole.

To, že ste vyhrali, ešte nezaručí, že budete šťastní. To, že máte šťastie, ešte nezaručí, že vyhráte.

Úspech, práve tak ako neúspech, je vecou náhody.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)

Žatva by mala začať na prelome júna a júla

26. 6. 2023 Chladný máj a dostatok zrážok dáva predpoklad dobrej úrody. Väčšina územia Slovenska je navyše bez rizika sucha. Poľnohospodári ukončili jarné práce na poliach. Zároveň čakajú, kým dozrie obilie, aby mohla naplno odštartovať žatva. Tento rok by sa mohla začať na prelome júna a júla v závislosti od nadmorskej výšky jednotlivých poľnohospodárskych oblastí. Uviedla to Jana Holéciová, hovorkyňa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory. Žatva bude v tomto roku oproti vlaňajšku podľa nej posunutá o asi jeden týždeň v závislosti od regiónov a doterajšieho vývoja počasia. V niektorých južne položených okresoch už poľnohospodári začali zatiaľ len na skúšku obilie kosiť - okresy Michalovce, Komárno, Nitra. Tradične ako prvé budú zbierať ozimné jačmene.
"Stav obilnín a repky pred začiatkom žatvy hodnotíme ako uspokojivý a pozitívne hodnotíme fakt, že sa zatiaľ neopakuje minuloročné extrémne sucho. Podľa informácií SHMÚ je väčšina územia krajiny bez rizika sucha, prípadne sa sucho len začína. Na výsledok žatvy však bude mať vplyv nielen kvalita a množstvo zrna, ale aj cena pri jeho predaji," uviedol podpredseda SPPK Miroslav Štefček.
Chladný máj a dostatok zrážok podľa hovorkyne SPPK dáva predpoklad dobrej úrody. Väčšina územia Slovenska je navyše bez rizika sucha.
Kým na juhozápade Slovenska podľa nej už vyorávajú zemiaky z novej úrody, v Kežmarku a Poprade vzhľadom na nadmorskú výšku ešte len začiatkom júna ukončili sadenie zemiakov. Poľnohospodári priebežne kosia krmoviny, táto tzv. zelená žatva sa v júni vykonávala aj na Liptove, v Bardejove či Svidníku. Pokiaľ prší, poľnohospodári krmoviny nemôžu zbierať, čo komplikuje a spomaľuje ich zber.
Poznamenala, že SPPK v rámci monitoringu jarných prác každý týždeň zisťovala, aký je vývoj poľnohospodárskych plodín. Zo zozbieraných informácií vyplýva, že viaceré regióny si priebeh počasia na jar pochvaľujú - napríklad v oblasti Bratislavy, Trnavy, Galanty, Senice, Trenčína a aj na východe Slovenska v Košiciach, Michalovciach alebo Trebišove. Oproti minulému roku bolo totiž chladno a daždivo, v niektorých oblastiach sa jarné práce pre rozmočený terén načas zastavili.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Prognózy hovoria o oživení slovenskej ekonomiky

25. 2. 2010 Po vlaňajšom prepade o 4,7 % predpovedajú analytici aj aktuálne oficiálne prognózy Ministerstva financií SR a NBS oživenie ekonomiky. Podľa ministerstva vzrastie tento rok hospodárstvo Slovenska o 2,8 % a podľa NBS až o 3,1 %.
Hrubý domáci produkt podľa nedávneho rýchleho odhadu Štatistického úradu v štvrtom kvartáli 2009 medziročne klesol o 2,7 %, v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom však vzrástol o 2 %. Slovenské hospodárstvo sa za celý minulý rok prepadlo o 4,7 %. Vývoj slovenskej ekonomiky bol podľa NBS v poslednom vlaňajšom štvrťroku mierne pozitívnejší v porovnaní s očakávaniami. Oficiálne prognózy mierne prekonal. NBS ešte v decembri predpovedala jej prepad o 4,9 %. Ministerstvo financií čakalo pokles 4,8 %.
(Zdroj: HNONLINE)

Toyota počas silnej expanzie zanedbala starostlivosť o kvalitu

24. 2. 2010 Priznal to šéf Toyoty Akio Tojoda. Vyslovil „hlboké poľutovanie“ nad tým, k čomu došlo a najmä nad stratou ľudských životov. Dôraz na rast výroby spôsobil, že zo zorného poľa sa vytratil výcvik ľudí a vývoj podniku. Na vozidlách Toyoty v Spojených štátoch došlo v dôsledku technických porúch k početným haváriám a podľa posledných informácií pri týchto haváriách prišli o život takmer tri desiatky cestujúcich.
Americké úrady majú k dispozícii sťažnosti na nedostatky vozidiel od zákazníkov koncernu od roku 2003. Tojoda prisľúbil, že situácia v koncerne v oblasti kvality sa zásadne zmení. Šéfa Toyoty k takémuto kroku vyzval aj americký minister dopravy. Celkove musí Toyota opraviť asi 8,5 milióna vozidiel. Na väčšine poruchových vozidiel dochádza k zasekávaniu plynových pedálov. Na ďalších nastáva blokovanie pedálov rohožkami alebo dochádza k oneskorenému stlačeniu brzdového pedála na nerovnom teréne.
(Zdroj: HNONLINE)

Hyundai v Čechách porušoval Zákonník práce

23. 2. 2010 Inšpektori zistili v nošoviskom závode Hyundai takmer päťdesiat porušení Zákonníka práce. Patrilo k nim to, že zamestnanci v dôsledku nariadených nadčasov často denne museli pracovať až jedenásť hodín denne. Tieto hodiny inšpekcia práce vyhodnotila ako neoprávnene nariadené. Na ďalší nadčas odmietlo vlani v decembri nastúpiť 400 zamestnancov. Postavili sa za nich odbory, ktoré vyhlásili štrajkovú pohotovosť.
Priemerná základná mzda robotníka v českom závode Hyundai dosiahla vlani 14 700 Kč (570,87 eura). Táto mzda bola o polovicu nižšia než v Škode Auto a táto mzda bola nižšia aj oproti kolínskemu závodu Toyoty a Peugeotu-Citroëna (TPCA) v Kolíne. Ďalšie nedostatky inšpektori Štátneho úradu inšpekcie odhalili v nedostatočnej prevencii rizík práce, oneskorenom uskutočnení zdravotných prehliadok zamestnancov pracujúcich najmä v noci a nesprávne nariaďovanie nadčasov. Išlo napríklad o to, že v prípade nadčasov zamestnanci od pondelka do štvrtka často pracovali desať hodín. Platených mali však len osem hodín riadnej zmeny a dve hodiny nadčasov s príplatkom 25 %. Dohodnutú hodinu na desiatu a obed, ako určovala kolektívna zmluva, im Hyundai neplatil. Automobilke začala plynúť štrnásťdňová lehota, v ktorej môže požiadať o preskúmanie postupu pri kontrole. Ak by sa inšpektorát práce rozhodol pre správne konanie, firme by hrozila pokuta až do dvoch miliónov Kč. Informácie poskytol český denník Hospodářské noviny.
(Zdroj: HNONLINE)

Súperenie autobusov a vlakov sa zostrí

22. 2. 2010 Kolísanie cien pri cestovaní autobusmi môže nahrať do kariet najväčšiemu konkurentovi autobusovej dopravy – železnici. Súperenie vlakov a autobusov sa pravdepodobne zostrí. V prvom mesiaci roku však zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa počet cestujúcich vlakmi zvýšil.
Mýto však pravdepodobne bude mať dosah na diaľkovú autobusovú dopravu. Zavedenie mýta pre autobusy je však spravodlivé. Vlaky za každý kilometer používania koľajníc platia už roky. Je načase, aby autá a autobusy platili za cesty. Aj v cestnej doprave by mal platiť rovnaký meter ako v železničnej.
(Zdroj: PRAVDA)
august 2025
T po ut st št pi so ne
31 28 29 30 31 1 2 3
32 4 5 6 7 8 9 10
33 11 12 13 14 15 16 17
34 18 19 20 21 22 23 24
35 25 26 27 28 29 30 31
36 1 2 3 4 5 6 7
Dnes má meniny Jana
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner