Slovensko je už svetová veľmoc vo výrobe áut
10. 4. 2013
Slovensko po roku 2012 už svetovej výrobe áut s veľkým náskokom kraľuje a malo by to tak byť aj tento rok.
Pre krajinu to prináša výhody aj riziká. V čase krízy, v ktorej je momentálne eurozóna pre vysoké dlhy, patria autá medzi prvé tovary, ktorých kúpu ľudia odložia. Najrýchlejší rast výroby automobilov až o viac ako 93 percent zaznamenalo Slovensko v roku 2007 po rozbehnutí v žilinskej Kii a trnavskom PSA Peugeot Citroën. Prvé dva mesiace roku 2013 boli o trochu slabšie ako v roku 2012. Treba veriť, že výroba automobilov bude mierne rásť aj v tomto roku a nakoniec vyrobíme za celý rok 930-tisíc automobilov.
V dôchodkových fondoch pribudlo 10,8 milióna eur
10. 4. 2013
Majetok sporiteľov v druhom dôchodkovom pilieri dosiahol k 28. marcu tohto roka 5,36 miliardy eur.
Hodnota majetku sporiteľov v porovnaní s 22. marcom vzrástla o 10,8 milióna eur.
V akciových fondoch dôchodkové správcovské spoločnosti evidovali vyše 3,24 miliardy eur, čo znamenalo nárast o 4,9 milióna eur. V zmiešaných fondoch sa nachádzalo vyše 1,35 miliardy eur.
Doplnkové dôchodkové spoločnosti spravovali vo svojich fondoch takmer 1,32 miliardy eur. V príspevkových doplnkových dôchodkových fondoch sa hodnota dôchodkových jednotiek oproti 22. marcu zmenila od záporných 0,56 % po kladných 0,77 %.
Fondy sa zmenia na želanie
18. 3. 2013
Po novom si ľudia vyberajú, koľko peňazí v ktorom fonde budú chcieť mať.
Fondov v druhom pilieri môže ubudnúť. Dôchodkové správcovské spoločnosti v nich od mája plánujú zmeny. V rozhodovaní sa, ktoré fondy zachovajú a ktoré nie, by im mali pomôcť aj návratky od sporiteľov. Tie musia DSS-kám zaslať už do konca marca.
Novinkou pre ľudí bude aj možnosť rozložiť si majetok. Kým doteraz si Slováci na dôchodok sporia len v jednom penzijnom fonde, po novom dostanú možnosť si svoje úspory rozdeliť medzi garantované a negarantované fondy. V akom pomere, bude závisieť od nich.
V trnavskom PSA odvrátili prepúšťanie 900 ľudí
18. 3. 2013
Trnavská automobilka PSA Peugeot Citroën Slovakia po dohode so zamestnancami odvrátila zrušenie tretej zmeny.
Masovému prepúšťaniu až 900 ľudí sa zabránilo znížením pracovného času z 37,5 na 35 hodín za týždeň.
Približne tritisíc zamestnancov sa tak dva roky nemusí obávať o svoje pracovné miesta, a to napriek nižším objednávkam na výrobu vozidiel .
Pre nízky záujem európskych zákazníkov o francúzske automobily prechádza celý koncern PSA Peugeot Citroën veľkou reštrukturalizáciou výroby.