Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Okrem Bratislavy spustí Volkswagen od pondelka výrobu aj v Stupave a Martine
17. 4. 2020
Spoločnosť Volkswagen Slovakia začne po niekoľkotýždňovej prestávke vyrábať od budúceho pondelka 20. apríla okrem Bratislavy aj vo svojich fabrikách v Stupave a v Martine.
Bratislavský závod spustí v jednozmennej prevádzke jeden zo segmentov vyrábajúcich SUV vozidlá, o čom včera ako prvé informovali HN. V ďalších dvoch závodoch budú nabiehať časti produkcie s ohľadom na aktuálny dopyt. Informovala o tom hovorkyňa podniku Lucia Kovarovič Makayová. Firma pre zabezpečenie trvalej výroby prijala ďalšie nariadenia proti šíreniu ochorenia COVID-19. K už zavedeným opatreniam, ako je dodržovanie odstupu, hygiena rúk či povinné nosenie rúška, pribudlo napríklad meranie teploty pri vstupe do závodu alebo do zmluvného autobusu, reorganizácia sedenia v autobusoch a spoločných priestoroch či individuálna dezinfekcia pracovných nástrojov a okolia pracoviska.
Predaj áut padol takmer o polovicu
15. 4. 2020
Pre slabý dopyt po vozidlách sa opäť začína hovoriť o zavedení šrotovného. Automobilový priemysel zažíva najhoršiu ekonomickú krízu od roku 1945, výrobcovia podľa odhadov môžu prísť o viac ako sto miliárd eur.
Na celom svete sú neisté dodávky dielov pre výroby, odbyt na trhu i zdravie pracovníkov. Kombinácia týchto faktorov má na každom európskom trhu rovnaký výsledok. Prepady predajov vozidiel o desiatky percent. A Slovensko nie je výnimkou.
Naša ekonomika padla o 30 percent, hovorí Matovič
15. 4. 2020
Ako otvoríme slovenskú ekonomiku? Práve touto otázkou sa zaoberal v utorok od skorých ranných hodín tím elitných slovenských epidemiológov a infektológov, ktorí následne na poludnie spolu s premiérom Igorom Matovičom a ministrami zdravotníctva a hospodárstva predstúpili s novými informáciami o opatreniach, ktoré po veľkonočných sviatkoch pripravuje vláda.
Hoci sú však aktuálne štatistiky o šírení nákazy na Slovensku optimistické a podľa slov Matoviča by „akákoľvek európska krajina s nami vymenila miesto,“ na teraz sa uvoľňovania prísnych opatrení ľudia nedočkajú. Dôvodom sú „štyri otázniky“, alebo aj oblasti, v ktorých je naďalej hrozbou nekontrolované rozšírenie vírusu.
Ceny pohonných hmôt klesli
14. 4. 2020
Najviac zlacnelo LPG. Ceny 95-oktánového benzínu klesli o 1,73 percenta na 1,136 eura a 98- oktánového benzínu o 0,90 percenta na 1,318 eura Vývoj spotrebiteľských cien pohonných látok v 14. týždni 2020 v porovnaní s cenami v 13. týždni 2020 ovplyvnili nižšie ceny 95-oktánového a 98-oktánového benzínu, skvapalneného plynu (LPG), motorovej nafty a stlačeného plynu (CNG).
Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.. V 14. týždni 2020 v porovnaní s 13. týždňom 2020 sa znížili ceny 95-oktánového benzínu o 0,020 eura alebo o 1,73 percenta na 1,136 eura. Ceny 98- oktánového benzínu klesli o 0,012 eura alebo o 0,90 percenta na 1,318 eura. LPG o 0,012 eura alebo o 2,19 percenta na 0,536 eura, motorovej nafty o 0,010 eura alebo o 0,93 percenta na 1,070 eura a CNG o 0,059 eura alebo o 4,92 percenta na 1,139 eura.