Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Slovenská elektronizačná prenosová sústava našla riešenie na stabilizovanie
14. 1. 2009
Medzi stanovenými podmienkami garancie dodávok elektrickej energie je energia z vodnej elektrárne Čierny Váh, pomoc z Maďarska, Poľska a Česka a dodávky garantuje aj dominantný výrobca elektriny Slovenské elektrárne.
Tieto garancie zmenili zámer vlády spustiť do prevádzky blok V1 v Jaslovských Bohuniach.
Ako získať členov vernostného klubu
13. 1. 2009
Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov
do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou
nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť
na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli.
Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky
získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a
presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám.
Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba
málo vernostných systémov. Predstava,
že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo
zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu k zákazníckemu
servisu.
Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu
dobrej kvality
- uvedomiť si, že niektoré
produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez
program
- návratnosť
investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program,
ktorý má hodnotu z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali
možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí
ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by
malo byť jednoduché
- zákazníci by
vernostnému programu mali rozumieť.
Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť
13. 1. 2009
Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
Vo firmách režim temperovania
12. 1. 2009
Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to
znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí
výrobných liniek sú však firmy rozhodnuté škody minimalizovať úpravou výrobných plánov
alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do
práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky.