Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Možnosti zmiernenia následkov exekúcie
5. 6. 2009
Dobré je čo najskôr predať všetko nepotrebné a zaplatiť čo najviac z dlžnej sumy.
Bolo by dobré, keby sa dlžník snažil dlžobu zaplatiť tak, /
@font-face
{font-family:Wingdings;
panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;
mso-font-charset:2;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:SK;}
h1
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
mso-outline-level:1;
font-size:24.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-font-kerning:18.0pt;
font-weight:bold;}
h3
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
mso-outline-level:3;
font-size:13.5pt;
font-family:"Times New Roman";
font-weight:bold;}
h5
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
mso-outline-level:5;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
font-weight:bold;}
a:link, span.MsoHyperlink
{color:blue;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{color:purple;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
p
{margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
code
{mso-ascii-font-family:"Courier New";
mso-fareast-font-family:"Courier New";
mso-hansi-font-family:"Courier New";
mso-bidi-font-family:"Courier New";}
p.detail-odstavec, li.detail-odstavec, div.detail-odstavec
{mso-style-name:detail-odstavec;
margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
span.bbtext
{mso-style-name:bbtext;}
span.time-date
{mso-style-name:time-date;}
p.autorline, li.autorline, div.autorline
{mso-style-name:autor_line;
margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
span.copyr
{mso-style-name:copyr;}
p.bodytext, li.bodytext, div.bodytext
{mso-style-name:bodytext;
margin-right:0cm;
mso-margin-top-alt:auto;
mso-margin-bottom-alt:auto;
margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
span.arttime
{mso-style-name:arttime;}
@page Section1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
/* List Definitions */
@list l0
{mso-list-id:642391973;
mso-list-type:hybrid;
mso-list-template-ids:1421379812 857790532 561777566 760357988 1737917188 -917707534 -1630764436 -910819260 1829403582 -1260116620;}
@list l0:level1
{mso-level-number-format:bullet;
mso-level-text:;
mso-level-tab-stop:36.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
font-family:Symbol;}
@list l1
{mso-list-id:1747192991;
mso-list-type:hybrid;
mso-list-template-ids:-1036103300 1906875516 -283577484 1149798314 423924928 -112030776 128600964 1647324690 -725733972 -1779924664;}
@list l1:level1
{mso-level-number-format:bullet;
mso-level-text:;
mso-level-tab-stop:36.0pt;
mso-level-number-position:left;
text-indent:-18.0pt;
mso-ansi-font-size:10.0pt;
font-family:Symbol;}
ol
{margin-bottom:0cm;}
ul
{margin-bottom:0cm;}
--> aby sa mohol vyhnúť sankčným úrokom. Za pokus stojí aj na pohľad nereálna požiadavka na
exekútora o zníženie jeho odmeny z 20 % na 10 %. Odborníci tiež radia vymeniť
"horúcejšie" dlhy (s kratšími lehotami a vyššími úrokmi) za menej
horúce (od rodiny, známych, bánk).
Exekúcia nie je jediná forma ako môže dlžník vymáhať
peniaze. Je možné ju nahradiť osobným konkurzom alebo oddlžením. Pri takejto
forme začína byť exekúcia bezpredmetná. Počas doby trvania konkurzného konania
exekúcia na majetok dlžníka nie je možná.
Podnikatelia pribúdajú
4. 6. 2009
Stúpajúca miera nezamestnanosti vedie k tomu, že pribúdajú počty živnostníkov. Nárast malých podnikateľov zaevidoval už aj Slovenský živnostenský zväz.
V
niektorých odvetviach sa prejavuje až neprimeraným zvyšovaním konkurencie.
Prejavilo sa to napríklad na trhu taxislužieb, kde v dôsledku krízy pribudli
noví hráci, ktorí tým ostatným znižujú zákazky a tlačia na ceny.
Analytici očakávajú, že počas tohto roka sa miera
nezamestnansti zvýši asi na 12 %, v nasledujúcom roku bude stagnovať a
zamestnanosť začne opäť rásť až v roku 2011.
Účinnosť protikrízových opatrení
4. 6. 2009
Opatrenia prijaté vládou na prekonanie dosahov finančnej a hospodárskej krízy za prvý štvrťrok 2009 sa podľa správy rezortu hospodárstva prejavujú pozitívne a eliminujú negatívne dôsledky globálnej krízy na slovenské hospodárstvo.
Potvrdzujú to aj experti
jednotlivých štátov Európskej únie pri porovnaní vývoja hospodárstva krajín EÚ
a Vyšehradskej štvorky.
Medzi splnené protikrízové opatrenia napríklad
patrí skrátenie obdobia na vrátenie nadmerného odpočtu dane z pridanej hodnoty
zo 60 dní na 30 dní, rozšírenie zamestnaneckej prémie či zefektívnenie aktívnej
politiky trhu práce prijatím novely zákona o službách zamestnanosti.
Pozitívny posun v prospech odberateľov bol
zaznamenaný aj na trhu s energiami. Bol
dosiahnutý vďaka legislatívnym zmenám a lepšej regulácii. Pokračuje výstavba
nových energetických zdrojov s cieľom zvýšenia energetickej bezpečnosti a
plynulosti dodávok energie. Správa konštatuje, že opatrenia smerované do
oblasti energetiky splnili svoj účel a priaznivo sa podieľali na stabilizácii
situácie v tejto citlivej oblasti.
V kríze je možné budovať dobré meno spoločnosti
3. 6. 2009
Niektorým malým firmám kríza paradoxne pomohla. Aj pred krízovou fungovali, ako sa má v trhovom hospodárstve. Čo vyrobili, to si aj predali a z toho žijú ďalej.
Vďaka tomu nemuseli robiť zásadné rozhodnutia,
kresať platy či prepúšťať ľudí. Krízu dnes využívajú k tomu, aby sa venovali
svojej značke a dobrému menu spoločnosti. Majú čas zamerať sa na vývoj,
rozširovať portfólio produktov a zavádzať kvalitné novinky. Majú čas sprehľadniť
svoje produkty, presnejšie sa zamerivať na svojich spotrebiteľov, robiť
cielenejší marketing. Majú čas byť bližšie k ľuďom, vytvoriť si s nimi užšie
vzťahy, nesklamať. Aj v čase krízy je dôležité dbať na kvalitu vzťahov vo
firemných kolektívoch, udržiavať ju a zlepšovať.
Do podnikania je v tomto období potrebné
prinášať nové myšlienky a udávať smer, ktorým sa firmy chcú ďalej uberať.
Taktiež je treba sústavne monitorovať konkurenciu, hľadať nové nápady, prinášať
zmeny, nebáť sa pracovať s novými výzvami a opatrne narábať s financiami.
Manažment
spoločnosti v období krízy musí viac komunikovať s ľuďmi, hovoriť im
pravdu, podeliť sa so zamestnancami o nápady a plány do budúcnosti. Ľudia sa
potrebujú uistiť, že firma kráča ďalej, iba tak budú schopní naďalej podávať
dobré výkony.
Kríza priniesla ponaučenia aj zamestnancom.
Mnohí už zabúdali, že dobrá spoločnosť nie je iba o výške odmeňovania, ale aj o
istote, dôvere a dobrej pracovnej atmosfére.