Výška platu sa podľa prieskumu nezmenila u takmer 28 percent opýtaných aj napriek inflácii
30. 1. 2024
Vyššie životné náklady sa zamestnávatelia snažili pokryť u 21,5 percenta respondentov.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Endered, o ktorom informoval Trumpeter. Čiastočne prilepšené dostalo 50,8 percenta opýtaných. Napriek tomu však uviedli, že prilepšenie k platu nebolo dostačujúce. Je chvályhodné, že väčšina zamestnávateľov aspoň čiastočne zohľadnila zvýšené náklady na život, či už formou zvýšenia platu alebo formou iných zamestnaneckých benefitov. Nie každý zamestnávateľ si to mohol dovoliť.
Nasledovali pracovné prostredie a kultúra firmy (28,1 percenta), pracovná rovnováha a flexibilita (24,1 percenta), možnosti profesionálneho rozvoja (23,9 percenta), spätná väzba a hodnotenie práce (18,7 percenta) a stotožnenie sa s víziou, cieľmi a stratégiou spoločnosti (7,2 percenta). Najžiadanejším nefinančným benefitom, a to u 70 percent opýtaných, je príspevok na stravovanie aspoň v optimálnej výške 7,80 eura.
V prieskume sa zamestnanci vyjadrili aj k tomu, či sa cítia pre svojho zamestnávateľa dôležití. V tomto smere nemalo 43,1 percenta opýtaných žiaden pocit a nevedelo to vyhodnotiť. Ďalších 27 percent respondentov cíti, že je pre svojho zamestnávateľa dôležitých a 10,2 percenta veľmi dôležitých. Dojem, že nie sú dôležití, uviedlo 7,5 percenta respondentov a 2,2 percenta označilo, že nie sú vôbec dôležití.
Väčšina účastníkov prieskumu sa v roku 2024 neobáva zhoršenia svojej pracovnej situácie. Svoje pracovné očakávania hodnotilo 30,8 percenta respondentov pozitívne. Veľmi pozitívne očakávania má 15,1 percenta zamestnancov a neutrálne 43,7 percenta.
Najdôležitejším faktorom pri zmene práce by bol v roku 2024 plat. Túto možnosť vybralo v prieskume 84,3 percenta opýtaných. Nepeňažné benefity považuje za dôležité 54 percent respondentov a 37,5 percenta opýtaných oceňuje prístup nadriadeného...
B
(Zdroj: aktuality.sk)
Výstavba diaľnic by mala pokračovať
6. 7. 2011
Vláda schválila Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014
V priebehu štyroch rokov plánuje Ministerstvo dopravy začať stavať a sprevádzkovať 130 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Financovanie stavebných nákladov by malo byť z viacerých zdrojov. Najmä z eurofondov, zo štátneho rozpočtu a z úveru od Európskej investičnej banky. Mali by byť využité aj príjmy z výberu mýta a predaja diaľničných známok. Ďalšia možnosť zdroja financovania výstavby by mohla byť z diaľničných dlhopisov.
Mýtne pokuty budú znížené
1. 7. 2011
Novela o elektronickom výbere mýta znižuje od 1. augusta
Novelou mýtneho zákona ubudne štátu 3,63 milióna eur. Táto novela znižuje pokuty viac než o polovicu. Rezort Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja doterajšie pokuty posudzuje za neadekvátne z pohľadu nebezpečnosti priestupku.
Americké akcie posilnili
16. 5. 2011
Americké akcie vo štvrtok posilnili vďaka rastu výrobcov tovaru dennej potreby a miernemu oživeniu na komoditných trhoch.
Americký dolár naopak oslabil voči euru. Najsledovanejší Dow Jonesov index sa zvýšil o 0,52 % na 12.695,92 bodu. Širší index Standard & Poor's 500 stúpol o 0,49 % na 1348,65 bodu a index technologického trhu Nasdaq Composite o 0,63 % na 2863,04 bodu.
Ekonomika rastie tempom okolo 1 %
16. 5. 2011
Slovenské hospodárstvo udržiava medziročné tempo rastu z konca minulého roka aj začiatkom roka 2011.
Podľa odhadu Štatistického úradu totiž HDP v prvom kvartáli tohto roka medziročne vzrástol o 3,5 %, čo je rovnaké tempo, aké zaznamenal v posledných troch mesiacoch vlaňajška. "Ekonomika rastie tempom okolo 1 % medzikvartálne už ôsmy štvrťrok po sebe a podľa nášho sezónneho očistenia sa v prvom štvrťroku dostala tesne nad predkrízovú úroveň, čím vymazala celý prepad z roku 2009," konštatovala analytička Slovenskej sporiteľne M. Valachyová.