Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Veci sa kazia

Nezamestnaný otec piatich detí dá posledné peniaze jasnovidke, aby mu vyveštila, aká budúcnosť ho čaká. Jasnovidka začne: Ste otcom troch detí... Nie troch, piatich – opravuje ju zákazník. To si myslíte vy.

Manželská hádka po hodine ustane a rozhostí sa ticho. Do toho ticha manžel prehovorí: Som rád, že som ťa nakoniec presvedčil o tom, že mám pravdu. Aký koniec?! Ja len chytám druhý dych!

Hlavný rozdiel medzi človekom a strojom je v tom, že dobre namazaný stroj nerobí taký hluk.

(Murphyho zrnká II)
Oheň a voda

Zo štatistiky vyplýva, že najčastejšou príčinou, pre ktorú branci nemôžu ísť na vojnu, vôbec nie je náhle úmrtie dotyčného. Podľa našich zistení s takouto diagnózou ešte nikoho neodviedli. Regrúti sa, ktovie prečo, chytajú diagnóz s oveľa nižšou šancou na úspech. Takýmito sú predovšetkým slepota a hluchota. Hluchotu neodporúčame – mohli by vás odviesť k čističom prúdových motorov. Slepota je o niečo lepšia, ale tiež to nie je bohviečo...

Poznanie je poklad, ale kľúčom k nemu je prax. (Fuller)

Prebieha zákopová vojna. Priateľský vojak Kohn každé ráno vystrčí zo zákopu na palici svoju prilbu a nepriateľský vojak zo zákopu naproti do nej celý deň strieľa. Aj dnes Kohn vystrčí prilbu – a nič – streľba žiadna. – Hej, prečo nestrieľaš – kričí na nepriateľa vojak Kohn. – Minuli sa mi náboje, - kričí naspäť nepriateľský vojak. – Predám za dolár kus. Ak vezmeš celú tisícku, dám ti päť percent zľavu, - ponúka vojak Kohn.

(Zrnká úsmevu)
Bezproblémové riadenie - IV. večer

Každý v organizácii stúpa dovtedy po rebríčku hierarchie, kým sa nevyškriabe na post, na ktorý sa nehodí.

V hierarchických organizáciách je jediná užitočná vedomosť to, kto na koho čo vie.

V každej organizácii sa vždy nájde niekto, kto dobre pozná pozadie jej fungovania.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Vydať sa po zelenej nie je zadarmo

11. 4. 2022 Nový zálohový systém bol na Slovensku vďaka promptnej spolupráci ministerstiev so svetom biznisu zavedený prvého januára tohto roka. Išlo o historicky najkratší čas implementácie takého veľkého projektu. Aktuálne je v priestore takmer 2 300 odberných miest a dosiaľ bolo vyzbieraných približne 50 miliónov plastových fliaš a plechoviek.
Ľudia sa podľa Lucie Morvai, riaditeľky pre vonkajšie vzťahy a komunikáciu Správcu zálohového systému, do revolučného projektu aktívne zapájajú, no opačná strana barikády, tradičný zber odpadu cez kontajnery, eviduje dosah v dvoch rovinách, ktoré po sebe nasledujú.
​Michal Sebíň, riaditeľ spoločnosti NATUR-PACK, poukázal na zatiaľ slabý výpadok PET fliaš a plechoviek.

To v praxi znamená, že tieto obaly v triedenom zbere stálu sú, čo, samozrejme, úzko súvisí s dobehom predaja ešte neoznačených produktov. Začiatkom marca sa však tieto komodity začali zo zberu postupne strácať.

V
(Zdroj: hnonline.sk)

Ako získať členov vernostného klubu

13. 1. 2009 Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
 Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli. Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám. Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba málo vernostných systémov.  Predstava, že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu                       k zákazníckemu servisu. Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu dobrej kvality
- uvedomiť si, že  niektoré produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez program
-  návratnosť investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program, ktorý má hodnotu  z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by malo byť jednoduché
- zákazníci by vernostnému programu mali rozumieť.
(Zdroj: TREND)

Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť

13. 1. 2009 Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
(Zdroj: TASR)

Vo firmách režim temperovania

12. 1. 2009 Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí výrobných liniek sú  však firmy rozhodnuté  škody minimalizovať úpravou výrobných plánov alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky. 
(Zdroj: HNONLINE)

Zodpovedné správanie odberateľov plynu je kľúčové pre udržanie plynulých dodávok

12. 1. 2009 Plynárenský systém sa zatiaľ vďaka zdrojom uloženým v podzemných zásobníkoch a pomoci zahraničných akcionárov SPP nezrútil. SPP však stále hľadá dodatočné zdroje dodávok zemného plynu.
V platnosti zostáva obmedzujúci odberový stupeň č. 8 a základná vykurovacia krivka č. 1, to znamená bez obmedzenia odberu plynu.  Po obnovení dodávok plynu z Ruska bude možné odberový stupeň 8 znížiť na stupeň číslo 3, ktorý znamená, že priemyselní odberatelia sa budú môcť vrátiť k štandardnému výrobnému režimu.  
(Zdroj: ATLAS)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner