Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Nikto nemôže mať všetko odrazu - aj krásu aj rozum.

Nič tak neškodí zdraviu, ako hlúpe nápady.

Starého osla neprerobíš. Ani mladého somára neprerobíš. Napriek tomu sa každý každého snaží preinačiť na svoj obraz.

(Murphyho zákony v bájkach)
Murphyho vynálezy

Ak nemáte čas na sprchovanie, jednoducho sa obaľte izolepou a potom ju odmotajte – špina sa na ňu nalepí.

Nepotopiteľná kotva je neoceniteľná v prípade, keď s už loď potápa. Ostane z nej aspoň niečo, čo sa dá speňažiť v zberných surovinách.

Vodotesné čajové vrecko ušetrí nervy všetkým, ktorí prácne lovia čajové vrecko na dne čajníka.

(Murphyho zrnká II)
Život je smiešny

Sudca: „Slečna, takže vy tvrdíte, že ste prišli do iného stavu na sústredení vášho tanečného suboru a futbalového mužstva. Ďalej tvrdíte, že neviete, kto je otcom. Nechápem, ako je to možné?!“ „Vaša ctihodnosť, keď sa porežete pílou, tak tiež neviete, ktorý zub to bol.“

Sudca vojde do sály, buchne kladivkom a oznamuje: „Skôr ako začneme, musím vám povedať jednu vec. Obhajoba mi zaplatila 5 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Obžaloba mi zaplatila 3 000 €, aby som rozhodol v jej prospech. Aby bol proces spravodlivý, vraciam obhajobe 2 000 €.

Potenciálny klient sa v kancelárii pýta advokáta: „Koľko u vás stojí konzultácia?“ „Tisícku za tri otázky.“ „A nemáte pocit, že je to trochu drahé?“ „Áno, to je. A aká je vša tretia otázka?“

(Myšlienky bez cla)
Aj koniec má svoj čas - posledný večer

Čas sa nedá skladovať - včerajší čas je nenávratne za horami a už nikdy sa nevráti. Najhoršie však je, že všetko chce svoj čas.

Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.

Dobré medziľudské vzťahy vo firme sú najproduktívnejšie vzťahy.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Vplyv ochrany spotrebiteľa na obchodníkov od 1. 7. 2024

21. 10. 2024 Za obchodníkov v súlade s novým zákonom o ochrane spotrebiteľa patri kamenné obchody a e-shopy.
Medzi najvýznamnejšie zmeny, ktoré prináša nový zákon pre obchodníkov (kamenné obchody i e-shopy) môžeme zaradiť tieto:
• zavedenie pojmu obchodník namiesto doposiaľ používaných pojmov predávajúci (v zákone o ochrane spotrebiteľa) a dodávateľ (v Občianskom zákonníku) - zavedením tohto nového pojmu sa zabezpečuje terminologická jednotnosť na národnej i európskej úrovni,
• rozšírenie informačných povinností – napr. povinnosť informovať spotrebiteľa o popredajnom servise, vrátane povinnosti poskytnutia kontaktných údajov obchodníka, na ktorých bude spotrebiteľovi k dispozícii (telefónne číslo a e-mail) alebo povinnosť informovať spotrebiteľa o znížení ceny tovaru (o zľave),
• vypustenie povinností, ktoré nadmerne zaťažujú obchodníkov (bez reálneho prínosu pre ochranu spotrebiteľov) – napr. vypustenie duplicitnej úpravy náležitostí dokladu o kúpe alebo vypustenie povinnosti zverejňovať oznam o plánovanom dočasnom zatvorení prevádzkarne aspoň 24 hodín vopred,
• zavedenie mechanizmu tzv. druhej šance – t. j. zavedenie viacerých inštitútov smerujúcich k upusteniu od uloženia sankcie v prípadoch, ak obchodníci dobrovoľne ukončia porušovanie právnych predpisov a uskutočnia nápravu v prospech poškodených spotrebiteľov,
• zavedenie nových zásad ukladania sankcií s cieľom zabrániť ukladaniu likvidačných pokút s tým, že sadzby pokút sú určené aj percentuálnym podielom z obratu obchodníka – napr. orgán dohľadu môže uložiť obchodníkovi za porušenie zákonnej povinnosti pokutu vo výške od 200 eur do 2 % obratu obchodníka za predchádzajúce účtovné obdobie, najviac 200 000 eur,
• zavedenie nového typu sankcie (pre e-shopy) – odstránenie alebo zmena obsahu uverejneného v online rozhraní alebo výmaz domény.
K

Slovenská elektronizačná prenosová sústava našla riešenie na stabilizovanie

14. 1. 2009 Medzi stanovenými podmienkami garancie dodávok elektrickej energie je energia z vodnej elektrárne Čierny Váh, pomoc z Maďarska, Poľska a Česka a dodávky garantuje aj dominantný výrobca elektriny Slovenské elektrárne. Tieto garancie zmenili zámer vlády spustiť do prevádzky blok V1 v Jaslovských Bohuniach.

 
(Zdroj: PRAVDA)

Ako získať členov vernostného klubu

13. 1. 2009 Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
 Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli. Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám. Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba málo vernostných systémov.  Predstava, že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu                       k zákazníckemu servisu. Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu dobrej kvality
- uvedomiť si, že  niektoré produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez program
-  návratnosť investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program, ktorý má hodnotu  z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by malo byť jednoduché
- zákazníci by vernostnému programu mali rozumieť.
(Zdroj: TREND)

Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť

13. 1. 2009 Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
(Zdroj: TASR)

Vo firmách režim temperovania

12. 1. 2009 Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí výrobných liniek sú  však firmy rozhodnuté  škody minimalizovať úpravou výrobných plánov alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky. 
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Margaréta
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner