Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a život

Život má nechutný zvyk byť reálnym.

Buďte opatrný pri výbere životného cieľa - mohli by ste sa trafiť.

Ak niečo dvakrát za sebou zlyhalo, na tretí raz príde katastrofa.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Rady podnikateľom

Staňte sa menšími a menšími, až budete najmenšími na svete. Návod Alexandra Veľkého na zníženie počtu pracovníkov.

Nemá to hlavu ani pätu. Šéf firmy Achiles a spol. pri hodnotení plánu na porazenie konkurencie v Tróji.

Ako si kto ustelie, tak bude ležať. Reklamný slogan, ktorý vymyslel známy výrobca postelí Prokrustos.

(Myšlienky bez cla)
O podnikateľoch

Čakanie na šťastie sa líši od čakania na smrť len v tom, že smrti sa dočkáte skôr.

Nikdy nie je čas venovať sa veci poriadne, ale vždy je čas opäť a opäť sa k nej vracať.

V podnikaní nie je žiaden experiment úplne zbytočný. Vždy sa dá použiť ako negatívny príklad.

(Murphyho zákonník)
Márnivosť môže byť nebezpečná

Nakoniec aj z dobrého jedna človeka rozbolí brucho.

Čim je človeku lepšie, tým menej myslí na zadné kolieska.

Ľahšie je zmeniť výzor sto ľudí ako povahu jedného z nich.

(Murphyho zákony v bájkach)
Oheň a voda

Stretli sa dvaja židia v zákopoch a začali si rozprávať, ako sa dostali na vojnu. Vyšlo najavo, že sa obaja dali na vojnu dobrovoľne. Ja som slobodný, nikoho nemám, vojna sa mi páči... A tak som teda tu. A čo ty? – Čo ti budem rozprávať? Ja som ženatý a mám rád svätý pokoj, tak som tu.

Dôstojník, aby povzbudil vo vojakoch bojového ducha, zápalisto reční: - Vojaci! Teraz nadišiel veľký a slávny okamih. Dnes pôjde muž proti mužovi! Tu sa opatrne ozve vojak Ábeles: - S dovolením, nemohli by ste mi ukázať toho môjho? Ja by som sa s ním hádam aj dohodol...!

Zo štatistiky vyplýva, že najčastejšou príčinou, pre ktorú branci nemôžu ísť na vojnu, vôbec nie je náhle úmrtie dotyčného. Podľa našich zistení s takouto diagnózou ešte nikoho neodviedli. Regrúti sa, ktovie prečo, chytajú diagnóz s oveľa nižšou šancou na úspech. Takýmito sú predovšetkým slepota a hluchota. Hluchotu neodporúčame – mohli by vás odviesť k čističom prúdových motorov. Slepota je o niečo lepšia, ale tiež to nie je bohviečo...

(Zrnká úsmevu)

Vplyv ochrany spotrebiteľa na obchodníkov od 1. 7. 2024

21. 10. 2024 Za obchodníkov v súlade s novým zákonom o ochrane spotrebiteľa patri kamenné obchody a e-shopy.
Medzi najvýznamnejšie zmeny, ktoré prináša nový zákon pre obchodníkov (kamenné obchody i e-shopy) môžeme zaradiť tieto:
• zavedenie pojmu obchodník namiesto doposiaľ používaných pojmov predávajúci (v zákone o ochrane spotrebiteľa) a dodávateľ (v Občianskom zákonníku) - zavedením tohto nového pojmu sa zabezpečuje terminologická jednotnosť na národnej i európskej úrovni,
• rozšírenie informačných povinností – napr. povinnosť informovať spotrebiteľa o popredajnom servise, vrátane povinnosti poskytnutia kontaktných údajov obchodníka, na ktorých bude spotrebiteľovi k dispozícii (telefónne číslo a e-mail) alebo povinnosť informovať spotrebiteľa o znížení ceny tovaru (o zľave),
• vypustenie povinností, ktoré nadmerne zaťažujú obchodníkov (bez reálneho prínosu pre ochranu spotrebiteľov) – napr. vypustenie duplicitnej úpravy náležitostí dokladu o kúpe alebo vypustenie povinnosti zverejňovať oznam o plánovanom dočasnom zatvorení prevádzkarne aspoň 24 hodín vopred,
• zavedenie mechanizmu tzv. druhej šance – t. j. zavedenie viacerých inštitútov smerujúcich k upusteniu od uloženia sankcie v prípadoch, ak obchodníci dobrovoľne ukončia porušovanie právnych predpisov a uskutočnia nápravu v prospech poškodených spotrebiteľov,
• zavedenie nových zásad ukladania sankcií s cieľom zabrániť ukladaniu likvidačných pokút s tým, že sadzby pokút sú určené aj percentuálnym podielom z obratu obchodníka – napr. orgán dohľadu môže uložiť obchodníkovi za porušenie zákonnej povinnosti pokutu vo výške od 200 eur do 2 % obratu obchodníka za predchádzajúce účtovné obdobie, najviac 200 000 eur,
• zavedenie nového typu sankcie (pre e-shopy) – odstránenie alebo zmena obsahu uverejneného v online rozhraní alebo výmaz domény.
K

Firmy, ktoré získali pred časom štátnu pomoc, v kríze odchádzajú

29. 1. 2009 Jednou z nich je americká spoločnosť Molex. Výrobca konektorov pre automobilový priemysel pôsobil na Slovensku od februára 2000.
Štátnu pomoc Molexu poskytol Daňový úrad v Košiciach a v marci 2004 ju schválil Úrad pre štátnu pomoc.  Investícia bola poskytnutá s tým, že ju firma musí využívať najmenej päť rokov. Dodržiavanie zmluvných podmienok, na základe ktorých bola zahraničným investorom poskytnutá štátna pomoc, je v čase hospodárskej krízy zvlášť zaujímavé. Ak niektorá firma zmluvné podmienky neplní, mali by nastúpiť sankcie. Najprv je však potrebné rokovať               s vedením firmy.
(Zdroj: SME)

Desať prikázaní pre recesiu

28. 1. 2009 Mnohé podniky a spoločnosti sú v problémoch. Ak si prijmú vlastné riešenie, môžu ich prekonať.
To si však vyžaduje ujasniť vlastné konkrétne problémy, uchrániť svoje kľúčové služby a zmeniť pravidlá, teda vytvoriť stratégiu, ktorá  by reagovala na súčasné výzvy a na základe ktorej je možné  získať konkurenčné výhody. V prípade problémov nestačí len rozlíšiť mieru nákladov, ale treba komunikovať                    s verejnosťou, veriteľmi a predovšetkým vlastnými zamestnancami. V recesii je možné pridržiavať sa týchto desatoro: 1. Ujasnenie  si priorít biznisu  a kľúčových služieb 
2. Ujasnenie si,  akému problému  čelíte
3. Zrozumiteľnosť a úprimnosť voči zamestnancom, veriteľom a okoliu
4. Vytrvalosť,  najmä pokiaľ ide o dialóg so zamestnancami
5. Schopnosť manažovať zmluvné vzťahy
6. Zabezpečenie stálej  hotovosti/likvidity
7. Redukcia  a kontrola nákladov 
8. Voľba vhodnej cenotvorby 
9. Meranie všetkého, nielen finančnej  výkonnosti 
10.  Poznanie stratégie a expanzia. Mnohé firmy dnes napríklad uprednostňujú pred plošným prepúšťaním skracovanie pracovného týždňa na štyri dni, predĺženie víkendov, umožnujú  zamestnancom vybrať si dočasné pracovné voľno a počas neho sa zamestnať inde. Aj na reklame a propagácii, bez toho, že by firma prestala komunikovať s okolím, sa dajú ušetriť náklady. Treba využívať e-maily, umiestňovanie článkov a informácií na webe firmy a podobne. Kríza vo svete ukázala, že výhrou je aj mať hotovosť.  Škodlivé je zatajovanie problémov, prípadne "barikádovanie sa" pred verejnosťou. Neskoro oznámené správy sú horšie, ako správy povedané načas. Podnik tým stráca kredit nielen v očiach verejnosti a zamestnancov, ale aj veriteľov. V čase recesie by nemala byť výnimkou ani spolupráca konkurentov. Ak majú rovnaké zameranie, podobné služby a dokážu vytvoriť spoločný model spolupráce, môžu ušetriť náklady napríklad aj spoločným nákupom tovaru. Podľa odborníkov je chybou, ak sa firmy už teraz strategicky nepripravujú na budúcu expanziu, stiahnu sa z trhov, ktoré sú perspektívne, respektíve sa na ne nepokúsia orientovať.
(Zdroj: HNONLINE)

Ministerstvo financií avizuje, že sa bude šetriť a investovať

28. 1. 2009 Kríza postihuje ekonomiky Európy viac, než sa čakalo, a tak sú príjmy z daní a odvodov ohrozené.
(Zdroj: HNONLINE)

Finančná kríza ani euro Tatrám nepomohlo

27. 1. 2009 Tatranské svahy napriek výborným snehovým podmienkam zatiaľ zívajú prázdnotou. Nepomohlo ani zníženie cien, ani euro. Na poklese sa podpísali plynová a hospodárska kríza, ale i ďalšie skutočnosti.
Turistov odlákali aj akcie rakúskych aeroliniek, hotelov a vlekov, ktoré im ponúkli až tridsaťpercentné zľavy na lyžovačku v Alpách. Rozhodnutie zahraničných turistov navštíviť Tatry však ovplyvňuje  nielen cena, ale aj spokojnosť s úrovňou služieb.  To všetko spôsobuje, že turisti Vysoké  Tatry obchádzajú, individuálna turistika stagnuje, firmy rušia pobyty. Lepšie sa darí na druhej strane Tatier v Poľsku. Masívna reklama a štátna podpora domácej turistiky je úspešná.
(Zdroj: SME)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Róbert
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner