Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Hlúposti sa medze nekladú

Spoza dostatočne veľkého oltára nevidieť somára. Preto nikdy nevieš, komu sa práve klaniaš.

Keď nemáš nič, zle je, keď máš priveľa, je ešte horšie.

Múdry sliepku, čo znáša zlaté vajcia, kŕmi, hlupák ju zje.

(Murphyho zákony v bájkach)
Nebo je v nebi

O Bohu je známe, že je všemohúci a vševediaci. Napriek tomu sa nikdy nemieša do obchodov, ktoré robia medzi sebou smrteľníci. Zlé jazyky tvrdia, že preto, lebo raz sa už popálil.

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

(Zrnká úsmevu)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Ten, kto si myslí, že v každom človeku je niečo dobré, chodí málo medzi ľudí.

V podnikaní priatelia neexistujú – sú len veritelia a dlžníci.

Cesta pravdy je jediná, ale lož má tisíc chodníčkov.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Životné pravdy

Na väčšinu problémov existuje buď mnoho odpovedí, alebo žiadna odpoveď. Len na pár problémov existuje jediná odpoveď - a aj tá je nesprávna.

Odpustite a nezabudnite.

Len slovo, ktoré nebolo dané, bude dodržané.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Pomaly najďalej zájdeš“? Ale áno. Ibaže komu sa chce dnes ďaleko chodiť?

Kto bol prvým podnikateľom? Boh, pretože tiež začínal z ničoho a napriek tomu, že je vševedúci, nevedel, do čoho ide a čo sa z toho vyvrbí. Námietka z daňového úradu: To nie je pravda, pretože: 1. Podnikanie je opakovaná činnosť s cieľom vytvoriť zisk. Nebolo dokázané, že by sa stvorenie opakovalo. Nie je dokázané, že by ku stvoreniu sveta došlo s cieľom vytvorenia zisku. 2. Dodnes sa nenašlo príslušné daňové priznanie. Najstaršie daňové priznanie podal akýsi Judáš Iškariotsky, kde priznal príjem 30 strieborných. Daň nezaplatil, lebo náklady prevýšili výnosy. Námietka voči námietke (Únia tiež podnikateľov): Ako vždy, daňový úrad nevie, o čom je reč. Akt stvorenia sa predsa pravidelne opakuje.

Čo to je manna nebeská? Niečo, čo vám padne do huby bezpohnutia prstom, podobne, ako štátny podnik privatizérovi.

(Myšlienky bez cla)

Vplyv ochrany spotrebiteľa na obchodníkov od 1. 7. 2024

21. 10. 2024 Za obchodníkov v súlade s novým zákonom o ochrane spotrebiteľa patri kamenné obchody a e-shopy.
Medzi najvýznamnejšie zmeny, ktoré prináša nový zákon pre obchodníkov (kamenné obchody i e-shopy) môžeme zaradiť tieto:
• zavedenie pojmu obchodník namiesto doposiaľ používaných pojmov predávajúci (v zákone o ochrane spotrebiteľa) a dodávateľ (v Občianskom zákonníku) - zavedením tohto nového pojmu sa zabezpečuje terminologická jednotnosť na národnej i európskej úrovni,
• rozšírenie informačných povinností – napr. povinnosť informovať spotrebiteľa o popredajnom servise, vrátane povinnosti poskytnutia kontaktných údajov obchodníka, na ktorých bude spotrebiteľovi k dispozícii (telefónne číslo a e-mail) alebo povinnosť informovať spotrebiteľa o znížení ceny tovaru (o zľave),
• vypustenie povinností, ktoré nadmerne zaťažujú obchodníkov (bez reálneho prínosu pre ochranu spotrebiteľov) – napr. vypustenie duplicitnej úpravy náležitostí dokladu o kúpe alebo vypustenie povinnosti zverejňovať oznam o plánovanom dočasnom zatvorení prevádzkarne aspoň 24 hodín vopred,
• zavedenie mechanizmu tzv. druhej šance – t. j. zavedenie viacerých inštitútov smerujúcich k upusteniu od uloženia sankcie v prípadoch, ak obchodníci dobrovoľne ukončia porušovanie právnych predpisov a uskutočnia nápravu v prospech poškodených spotrebiteľov,
• zavedenie nových zásad ukladania sankcií s cieľom zabrániť ukladaniu likvidačných pokút s tým, že sadzby pokút sú určené aj percentuálnym podielom z obratu obchodníka – napr. orgán dohľadu môže uložiť obchodníkovi za porušenie zákonnej povinnosti pokutu vo výške od 200 eur do 2 % obratu obchodníka za predchádzajúce účtovné obdobie, najviac 200 000 eur,
• zavedenie nového typu sankcie (pre e-shopy) – odstránenie alebo zmena obsahu uverejneného v online rozhraní alebo výmaz domény.
K

Každý druhý používateľ internetu nakupuje na webe

16. 3. 2010 Pravidelne si nákup na webe užíva každý druhý používateľ internetu. Až pätina pripojených Slovákov míňa na internete peniaze raz za mesiac a častejšie. Vyplynulo to z januárového prieskumu jednej z agentúr. Najčastejším motívom nákupu cez internet býva nižšia cena oproti kamenným obchodom. Minulý rok tento dôvod ešte zvýraznila finančná a hospodárska kríza, ktorá viedla spotrebiteľov k úsporným nákupom.
Podiel pravidelných zákazníkov sa oproti minulému roku zvýšil o desatinu. Prieskum navyše ukázal, že podrobné informácie o tovare, ktoré internetoví predajcovia uvádzajú na svojich stránkach, slúžia ako katalóg k ponuke kamenných obchodov. Tie takýmto spôsobom profitujú zo služieb internetu, ktoré samy nevedia poskytnúť, ako napríklad recenzie používateľov. Podľa marketingového riaditeľa firmy, ktorá stojí za slovenským predajcom elektroniky sa však nevýhoda pomaly mení na výhodu. Dôležité je, že potom už zákazníci na internete často zostávajú a sú ochotní rovno nakúpiť. Na internete sú naviac opísané výrobky s technickými parametrami. Cena je samozrejme významným faktorom. Čím drahší výrobok, tým presnejšie a podrobnejšie informácie vyžaduje. O prvom on line nákupe neraz rozhoduje konkrétna situácia, v ktorej sa spotrebiteľ ocitne. Prvým impulzom sa môže stať napríklad nedostupnosť konkrétneho tovaru v kamenných obchodoch. Potom už často závisí od toho, ako tento prvý nákup dopadne. V prípade pozitívnej skúsenosti bez komplikácií si takýto spôsob nákupu väčšinou získa dôveru spotrebiteľa, a ten sa v pomerne krátkom čase rozhodne využiť takúto možnosť opakovane.
(Zdroj: HNONLINE)

Obnova železničného vozového parku

15. 3. 2010 Aj na Slovensku začnú premávať nové vlaky. Prvý už v polovici tohto roka príde na východ krajiny. Prestarnutý železničný vozový park sa snaží nákupom a rekonštrukciou niekoľko desiatok vozňov obnoviť Železničná spoločnosť Slovensko.Väčšinu vlakov zabezpečuje český holding ŠKODA.
Na Slovensko príde prvá jednotka koncom mája. Potom však musí ísť na skúšobnú prevádzku na okruh. Reálne nasadená do prevádzky bude koncom augusta až začiatkom septembra.
(Zdroj: HNONLINE)

V obchodoch pribúda nebezpečná kozmetika

15. 3. 2010 Medzi najčastejšie nahlásenú kozmetiku, ktorá namiesto skrášlenia ublíži, patria bieliace krémy na pigmentové škvrny a laky na nechty. Ide o kozmetiku, ktorá môže spôsobiť kožné alergie, rôzne zápaly aj otravu. Používanie niektorých výrobkov môže ohrozovať zdravie.
Hygienici z Úradu verejného zdravotníctva upozornili na štyri nebezpečné výrobky – indickú a taliansku farbu na vlasy, francúzsku čistiacu vodu pre deti a nemecký gél na modelovanie nechtov. Na európskom trhu sa vlani vyskytlo 81 nebezpečných kozmetických výrobkov, tento rok zatiaľ osem. Počet výrobkov nahlásených cez systém RAPEX každoročne stúpa. Za vyššie čísla môže aj lepšia kontrola členských krajín a dôslednejší dozor v tejto oblasti. Kúpené výrobky, v ktorých zistia odborníci nebezpečenstvo, môže každý zákazník s bločkom vrátiť priamo v predajni. Ak si doklad neodložil, môže vrátenie peňazí žiadať priamo u výrobcu alebo dovozcu kozmetiky. Niektoré škodlivé výrobky
Active Mask A, Active Mask B Colour Melange - Brown - značka Hantesis, krajina pôvodu Taliansko - ide o aktivačné masky pre trvalé a dočasné farby - šarže: všetky
Moon Star Herbal Henna brown - značka Moon Star, India - farba na vlasy - čiarový kód: 8906003771010
UV Gel Sensitive Nail Scout - značka Nailscout, Nemecko - gél na modelovanie nechtov - šarže: No 09.2009
(Zdroj: PRAVDA)

Protikrízové opatrenie roka 2009

12. 3. 2010 Spoločnosť 4Fruit zo Zlatnej na Ostrove získala absolútne ocenenie Protikrízové opatrenie roka 2009. Jej manažéri sa nebáli pokračovať vo svojich rozvojových plánoch. Kým ostatní prepúšťajú, spoločnosť vytvorila niekoľko desiatok pracovných miest a upevnila si pozíciu na trhu.
Spoločnosť 4Fruit vznikla ako obchodník s ovocím a zeleninou v roku 2003. O tri roky neskôr sa vo vedení spoločnosti rozhodli zákazníkom ponúknuť aj pridanú hodnotu a začali rozmýšľať nad vlastnou produkciou. Rozhodli sa pre pestovanie rajčín. Vhodnú lokalitu na výstavbu skleníkov našli v Zlatnej na Ostrove neďaleko Komárno. Onedlho sa tu začalo s výstavbou prvých skleníkov. Napriek problémom s investičnými a rozvojovými aktivitami sa rozhodli v pestovaní pokračovať. Zrýchlili realizáciu investičných zámerov v oblasti využitia obnoviteľných zdrojov energie v poľnohospodárstve a preinvestovali sedem miliónov eur do pokrokových pestovateľských technológií - geotermálne vrty, využitie vlastného zemného plynu, tepelné čerpadlá, moderné skleníky.
Dnes je spoločnosť 4Fruit najväčším pestovateľom skleníkových rajčín na Slovensku, a lacné náklady na energiu im dávajú veľkú výhodu. Oproti konkurencii môžu vysádzať o vyše mesiac skôr. Stav zamestnancov sa za posledný rok zvýšil z 80 na 105.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Urban, Vanesa
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner