Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Človek a spoločnosť

Pozor na ľudí - ani im nič ľudské nie je cudzie.

Nepočúvajte prosby slabších. Nemali by ste dosť času na vyhovenie príkazom silnejších.

Spoločnosť je ako osol a nie automobil... Ak príliš pritlačíte, začne kopať a pokúsi sa vás vyhodiť zo sedla.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphy o láske

Stredný vek je doba medzi časom, keď nevieš ako, a časom, keď už nemôžeš.

Ak chcete stratiť objektívny pohľad na ženy, počúvajte, čo o nich hovorí vaša manželka.

Ženy sú k mužom dobré nielen vtedy, keď niečo chcú, ale aj vtedy, keď niečo budú chcieť.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Ak poznáš rozdiel medzi dobrou a zlou radou, nepotrebuješ rady.

Človek nemôže rozumieť všetkému. Preto by mal mať okolo seba takých, ktorí tiež ničomu nerozumejú.

Dane sa nevyberajú na to, aby z nich mali úžitok daňoví poplatníci.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Deti naše poklady

Katechéta na hodine náboženstva vysvetľuje deťom, že Boh je prítomný všade. Tu sa prihlási Móric: A naozaj všade? Áno všade – prízvukuje katechéta. Aj v našej pivnici? Pochopiteľne, že aj tam. Tak to klamete, my pivnicu totiž nemáme!

Ak sa človek chce dožiť vysokého veku, musí sa v mladosti šetriť a nesmie sa umývať. Prečo sa nesmie umývať? Preto, lebo ľudová múdrosť hovorí, že čistota je pol života. Kto teda chce život celý, nesmie byť čistý, ergo – nesmie sa umývať...

Prvú polovicu nášho života nás ruinujú naši rodičia, druhú naše deti. (Darrow)

(Zrnká úsmevu)
Všeobecné ustanovenia

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

Veci sa pokazia rýchlosťou blesku, náprava trvá večnosť.

Nevŕtajte do vecí – pokazia sa aj samy!

(Murphyho zákonník)

Vláda zaradila výstavbu a dobudovanie rýchlostných a diaľničných úsekov medzi strategické investície

14. 11. 2024 Navrhovaný úsek R4 s dĺžkou vyše 55 kilometrov prechádza okresmi Prešov a Svidník. Stavba zahŕňa štyri mimoúrovňové križovatky, 66 mostov na R4, 12 mostov nad R4 a sedem mostov mimo R4. Rýchlostná cesta R4 v úseku od hraníc s Poľskom po Lipníky bude tiež patriť medzi strategické investície. Na návrh Ministerstva dopravy SR to v stredu schválila vláda. Nový úsek rýchlostnej cesty by mal v budúcnosti slúžiť na zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy a tiež odbremeniť okolité obce od tranzitnej dopravy. Navrhovaný úsek R4 s dĺžkou vyše 55 kilometrov prechádza okresmi Prešov a Svidník. Stavba zahŕňa štyri mimoúrovňové križovatky, 66 mostov na R4, 12 mostov nad R4 a sedem mostov mimo R4. Počíta tiež s tromi ekoduktmi a dvomi odpočívadlami. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť. Určiť projekt ako strategickú investíciu umožňuje zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete, ktorý podpísal prezident Peter Pellegrini 26. júna. Tento zákon poslanci Národnej rady schválili opätovne po tom, ako ho vetovala predchádzajúca hlava štátu Zuzana Čaputová. Cieľom právnej normy je urýchliť výstavbu projektov vo verejnom záujme.
Aj projekt vybudovania diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou vláda na svojom rokovaní zaradila medzi strategické investície. Investičný projekt zahŕňa výstavbu nového úseku diaľnice D1 od Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou v dĺžke 72 kilometrov. "Realizácia projektu D1 Bidovce - štátna hranica Slovenská republika/Ukrajina predstavuje významný krok v rámci rozvoja dopravnej infraštruktúry Slovenskej republiky. Projekt prispieva k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti cestnej dopravy, znižuje záťaž na existujúce komunikácie a zlepšuje životné prostredie pre obyvateľov dotknutých oblastí. Zároveň bude predstavovať významný koridor pre budúcu obnovu Ukrajiny," píše sa v predkladacej správe. Začiatok výstavby je naplánovaný na prvý kvartál 2028, práce by mali potrvať tri roky. Úsek je zaradený do základnej transeurópskej dopravnej siete na Slovensku. Súčasťou diaľnice má byť sedem mimoúrovňových križovatiek i dve odpočívadlá - Michalovce a Vyšné Nemecké, protihlukové steny, mosty a ekodukty. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Protikrízové opatrenie roka 2009

12. 3. 2010 Spoločnosť 4Fruit zo Zlatnej na Ostrove získala absolútne ocenenie Protikrízové opatrenie roka 2009. Jej manažéri sa nebáli pokračovať vo svojich rozvojových plánoch. Kým ostatní prepúšťajú, spoločnosť vytvorila niekoľko desiatok pracovných miest a upevnila si pozíciu na trhu.
Spoločnosť 4Fruit vznikla ako obchodník s ovocím a zeleninou v roku 2003. O tri roky neskôr sa vo vedení spoločnosti rozhodli zákazníkom ponúknuť aj pridanú hodnotu a začali rozmýšľať nad vlastnou produkciou. Rozhodli sa pre pestovanie rajčín. Vhodnú lokalitu na výstavbu skleníkov našli v Zlatnej na Ostrove neďaleko Komárno. Onedlho sa tu začalo s výstavbou prvých skleníkov. Napriek problémom s investičnými a rozvojovými aktivitami sa rozhodli v pestovaní pokračovať. Zrýchlili realizáciu investičných zámerov v oblasti využitia obnoviteľných zdrojov energie v poľnohospodárstve a preinvestovali sedem miliónov eur do pokrokových pestovateľských technológií - geotermálne vrty, využitie vlastného zemného plynu, tepelné čerpadlá, moderné skleníky.
Dnes je spoločnosť 4Fruit najväčším pestovateľom skleníkových rajčín na Slovensku, a lacné náklady na energiu im dávajú veľkú výhodu. Oproti konkurencii môžu vysádzať o vyše mesiac skôr. Stav zamestnancov sa za posledný rok zvýšil z 80 na 105.
(Zdroj: HNONLINE)

Bezpečnostný poplatok na letenkách

12. 3. 2010 Leteckí pasažieri v EÚ nájdu na letenke možno už čoskoro nový poplatok, ale do budúcnosti by mal byť vidieť samostatne. S poplatkom počíta nová smernica únie, o ktorej jednajú ministri dopravy. Smernicu musí schváliť aj Európsky parlament. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Poplatok má zahŕňať nielen výdavky za stráženie letiska, ale napríklad aj náklady na bezpečnostné rámy, vrátane nových röntgenových skenerov.
O nasadení bezpečnostných rámov sa začalo diskutovať najmä po nevydarenom atentáte, ktorý sa odohral počas minuloročných Vianoc v americkom lietadle smerujúcom z Amsterdamu do Detroitu. Nigérijský útočník použil výbušninu, ktorú klasické bezpečnostné rámy neboli schopné odhaliť. Zatiaľ nie je jasné, či bezpečnostný poplatok bude musieť byť uvedený na letenkách na všetkých letiskách v Európskej únii. Podľa informácií ČTK chce väčšina členských štátov takúto povinnosť len pre letiská, ktorými prejde viac ako päť miliónov pasažierov ročne. Letisko Praha napríklad tento rok očakáva, že jeho bránami prejde 11,8 milióna pasažierov. Europoslanci sa ale usilujú o to, aby bol poplatok uvádzaný na všetkých letiskách v únii. Niektoré krajiny túto prax však považujú za veľmi drahú a v prípade veľmi malých letísk aj za likvidačnú. Nový poplatok na letenkách nie je jedinou zmenou, ktorá by mala v dohľadnej dobe letectvo v Európskej únii stretnúť. K zmenám by malo dôjsť aj pri určení časového limitu pri zverejnení zoznamu cestujúcich v prípade nehody. Nie je vylúčené, že členské štáty skrátia časový limit na jednu hodinu.
(Zdroj: PRAVDA, HNONLINE)

Štrajková pohotovosť zamestnancov Volkswagenu

12. 3. 2010 Zamestnanci bratislavského automobilového závodu Volkswagen v stredu vstúpili do štrajkovej pohotovosti za vyššie mzdy. Pre ČTK to dnes potvrdil zástupca odborov. Očakáva, že odborári sa s vedením dohodnú. Odbory nechcú nič horibilné, len aspoň o pár percent navýšiť ľuďom mzdy. Zástupca odborov pripomenul, že štrajkovou pohotovosťou chcú tiež apelovať na ostatných zamestnancov vo všetkých regiónoch na Slovensku, aby sa nebáli zabojovať za svoje práva. Odmietol špekulácie o tom, čo bude nasledovať, ak sa s vedením nedohodnú.
Priemerná mzda v automobilke na nemanažérskych pozíciách bola minulý rok na úrovni 1200 eur. Pracovníci hovoria údajne o 3,6 percentnom zvýšení miezd a očakávajú aj ďalšie výhody. Automobilka Volkswagen patrí k ťahúňom ekonomiky. Je jedným z najväčších nemeckých investorov na Slovensku. Nedávno firma oznámila zámer vyrábať v Bratislave nový model malého rodinného auta. Na Slovensku pôsobia ešte ďalšie dve veľké automobilky - PSA Peugeot Citroën a KIA Motors. Ročne vyrábajú niekoľko stotisíc automobilov.
(Zdroj: ETREND)

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Róbert
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner