Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Opatrnosti nie je nikdy dosť

Veci nikdy nie sú také príjemné, ako sa na prvý pohľad zdajú, a tak jednoduché, ako si predstavujeme.

Nezáleží na tom, aká je skutočnosť, ale ako sa javí ostatným.

Mnohí si trúfajú na viac, ako v skutočnosti dokážu.

(Murphyho zákony v bájkach)
O márnom hľadaní - III. večer

Ak veci opatruješ, vieš kde sú, ale nikdy ich nebudeš naozaj potrebovať. Ak veci neopatruješ, budeš ich určite potrebovať, ale nebudeš vedieť kde sú.

Ak sa vec osvedčí, tak ju prestanú vyrábať.

Hnuteľné veci sa časom rozmnožia tak, že bez zvyšku zaplnia všetky skladovacie priestory.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Žiadna správa nie je iba dobrá

Ani tá najväčšia kopa poloprávd nikdy nedá celú pravdu.

Keď už horšie správy nemôžu prísť, tak určite prídu.

Žiaden nápad nie je natoľko hlúpy, aby niekto nevymyslel niečo ešte hlúpejšie.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Život je žart...

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

Hlas v telefóne: „Vy ste si objednali budenie na 6,30?“ Rozospatý hlas odpovedá: „Eeeeech... áno...“ „Tak potom rýchlo šup-šup von z postieľky, je pol desiatej!“

Vždy si požičaj peniaze od pesimistu, pretože ten nikdy nečaká, že mu ich niekedy vrátiš.

(Myšlienky bez cla)
Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Pomaly najďalej zájdeš“? Ale áno. Ibaže komu sa chce dnes ďaleko chodiť?

Daňový úrad je dielom božím alebo satanovým? Ako sa to vezme. Pre toho, kto dane platí, to je trest boží. Toho, kto ich neplatí, čakajú muky pekelné.

Aká je hodnota slovenskej koruny? Skúste si požičať v banke a uvidíte.

(Myšlienky bez cla)

Vláda zaradila výstavbu a dobudovanie rýchlostných a diaľničných úsekov medzi strategické investície

14. 11. 2024 Navrhovaný úsek R4 s dĺžkou vyše 55 kilometrov prechádza okresmi Prešov a Svidník. Stavba zahŕňa štyri mimoúrovňové križovatky, 66 mostov na R4, 12 mostov nad R4 a sedem mostov mimo R4. Rýchlostná cesta R4 v úseku od hraníc s Poľskom po Lipníky bude tiež patriť medzi strategické investície. Na návrh Ministerstva dopravy SR to v stredu schválila vláda. Nový úsek rýchlostnej cesty by mal v budúcnosti slúžiť na zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy a tiež odbremeniť okolité obce od tranzitnej dopravy. Navrhovaný úsek R4 s dĺžkou vyše 55 kilometrov prechádza okresmi Prešov a Svidník. Stavba zahŕňa štyri mimoúrovňové križovatky, 66 mostov na R4, 12 mostov nad R4 a sedem mostov mimo R4. Počíta tiež s tromi ekoduktmi a dvomi odpočívadlami. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť. Určiť projekt ako strategickú investíciu umožňuje zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete, ktorý podpísal prezident Peter Pellegrini 26. júna. Tento zákon poslanci Národnej rady schválili opätovne po tom, ako ho vetovala predchádzajúca hlava štátu Zuzana Čaputová. Cieľom právnej normy je urýchliť výstavbu projektov vo verejnom záujme.
Aj projekt vybudovania diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou vláda na svojom rokovaní zaradila medzi strategické investície. Investičný projekt zahŕňa výstavbu nového úseku diaľnice D1 od Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou v dĺžke 72 kilometrov. "Realizácia projektu D1 Bidovce - štátna hranica Slovenská republika/Ukrajina predstavuje významný krok v rámci rozvoja dopravnej infraštruktúry Slovenskej republiky. Projekt prispieva k zvýšeniu plynulosti a bezpečnosti cestnej dopravy, znižuje záťaž na existujúce komunikácie a zlepšuje životné prostredie pre obyvateľov dotknutých oblastí. Zároveň bude predstavovať významný koridor pre budúcu obnovu Ukrajiny," píše sa v predkladacej správe. Začiatok výstavby je naplánovaný na prvý kvartál 2028, práce by mali potrvať tri roky. Úsek je zaradený do základnej transeurópskej dopravnej siete na Slovensku. Súčasťou diaľnice má byť sedem mimoúrovňových križovatiek i dve odpočívadlá - Michalovce a Vyšné Nemecké, protihlukové steny, mosty a ekodukty. Investorom projektu je Národná diaľničná spoločnosť.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Štát zaplatil vyše štyristo miliónov eur za diaľnicu R1

19. 10. 2015 Súkromná rýchlostná cesta R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou vyšla štát od roku 2011 spolu na 411 miliónov eur. Toľko za ňu zaplatilo ministerstvo dopravy na splátkach odvtedy, čo sa dali v roku 2011 do užívania prvé úseky cesty.
Rýchlostná cesta R1 je vybudovaná a prevádzkovaná ako PPP projekt (projekt verejno-súkromného partnerstva). Ide o prvý a doteraz jediný takýto dopravný projekt na Slovensku, tvoria ho úseky z Nitry po Tekovské Nemce a obchvat Banskej Bystrice. Cestu postavila a teraz ju udržiava spoločnosť Granvia, ktorej platí štát ročné splátky. Tie sa pohybujú na úrovni približne 120 miliónov eur.
zdroj: hnonline.sk

Analytici upozorňujú na predražený obchvat Bratislavy

13. 10. 2015 Podľa analýzy je výstavba D4 predražená. Dôvodom majú byť údaje, ktoré rezort použil pri vyčíslení nákladov na stavbu projektu ako PPP. Tie označil inštitút za skreslené. Ministerstvo sa však bráni, ide o útok pred nadchádzajúcimi voľbami.
Diaľničný obchvat Bratislavy by nás podľa predpokladov mal vyjsť na 4,5 miliardy eur, súkromníkom by sme sa tak zaviazali, že ho budeme splácať 30 rokov. Zmluva však ešte nie je podpísaná. Nultý obchvat Bratislavy má odbremeniť kolabujúcu dopravu v Bratislave. Nemusí byť však tým najlepším riešením. zdroj: hnonline.sk

Nová investícia v Brne ponúka príležitosť aj slovenským IT-čkárom

5. 10. 2015 Konica Minolta otvorila prevádzku prvého výskumného a vývojového R&D centra v Európe. Investícia nadväzuje na otvorenie inovačného centra BIC (Business Innovation Centre) Konica Minolta, ktoré sa tu uskutočnilo tento rok v marci.
eho úlohou je vyhľadávanie aktívnych obchodných príležitostí, zber nápadov a prianí od zákazníkov a vznik nových obchodných modelov. Na základe zadania od BIC sa špecialisti R&D centra následne postarajú o technologický vývoj a realizáciu inovačných riešení. Obe brnenské centrá by mali do troch rokov zamestnávať viac ako 100 IT odborníkov.
zdroj: hnonline.sk

Aerolinka Ryanair bude lietať aj do Bruselu

1. 10. 2015 Bratislava bude mať od 1. apríla budúceho roka priame letecké spojenie s Bruselom. Írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair bude pravidelnú linku na hlavné bruselské letisko Zaventem prevádzkovať šesťkrát týždenne okrem soboty.
Ryanair bude v letnom letovom poriadku od konca marca budúceho roka prevádzkovať z Bratislavy osemnásť pravidelných liniek. Plánuje pritom týždenne 78 spiatočných letov. Okrem spojenia do Bruselu oproti tohtoročnej letnej sezóne pridá aj linku do Manchestru s troma letmi v týždni.
Novinkou bude aj pravidelné spojenie do Berlína na letisko Schönefeld so siedmimi letmi v týždni. Túto linku začne Ryanair prevádzkovať už 27. októbra tohto roku počas zimného letového poriadku.
zdroj: hnonline.sk
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Bernard
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner