Vláda schválila modernizáciu železnice na východe
28. 8. 2019
Železničné trate na Slovensku sa začali elektrifikovať od roku 1945 ešte pre parné lokomotívy, ktoré mali vysokú spotrebu uhlia. Po dobudovaní infraštruktúry na najvyťaženejších úsekoch však ďalšia elektrifikácia ustala. Na 56 percentách našich koľajníc sa stále dopravíte iba takzvanými „motoráčikmi“.
Tie v porovnaní s elektrickými vlakmi prevážajú podstatne menej cestujúcich. Po siedmich rokoch nemenného stavu Železnice Slovenskej republiky navrhli elektrifikáciu trate medzi Haniskou pri Košiciach a Moldavou nad Bodvou.. Analytici Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií však považujú túto investíciu za spoločensky nenávratnú a odkazujú, že na Slovensku sú úseky, ktoré potrebujú elektrifikovať omnoho viac.
(Zdroj: hnonline.sk)