Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Murphyho zákony a komentáre

Druhá najhoršia vec na svete je neistota. Tou prvou je istota.

Prach si a v prach sa obrátiť, ale predtým si svoje odskáčeš.

Aj pri zle platí teória relativity.

(Murphyho zrnká II)
Životné pravdy

Ak má byť človek majstrovským dielom, ako potom, preboha, vyzerá nepodarok?

Čokoľvek, čo vás podráždi, sa prihodí prinajmenšom ešte raz.

Optimistu nemožno príjemne prekvapiť.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
O podnikaní a vede - VII. večer

Pomocou logiky sa nedá zistiť rozdiel medzi možným a nemožným.

Honosnosť hlavného vchodu je nepriamo úmerná základnej platbyschopnosti firmy.

Odpusť svojim vinníkom, ale vry si ich do pamäti.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphy v parlamente

Ekologický zákon: Každá politická strana po krátkom čase pripomína žumpu. Najväčšie kusy sa dostanú navrch.

Zákon fušera: Ak je návrh zákona bez chyby, poslanci prijmú 99 pozmeňovacích návrhov, ktoré doň vnesú 99 chýb.

Zákon funkčnosti: Čím má poslanec menej funkcií, tým lepšie plní svoje poslanie.

(Murphyho zákonník)
Hlúposti sa medze nekladú

Nikto nemôže mať všetko odrazu - aj krásu aj rozum.

Aj malá vec môže byť príčinou veľkej katastrofy. Opatrnosti preto nikdy nie je nazvyš - hlavne vtedy nie, ak má človek dobré miesto.

Je zdraviu škodlivé hovoriť iné, ako chcú počuť mocní. Kto chce byť "in" riadi sa vekmi osvedčeným pravidlom: "Kam vietor, tam plášť."

(Murphyho zákony v bájkach)

Verejné obstarávanie po novom

3. 5. 2021 Súčasná slovenská právna úprava je v niektorých aspektoch prísnejšia, a to aj v oblastiach postupov subjektov, ktorých zákazky sú spolufinancované viac ako 50 % verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom. V súčasnosti tieto subjekty musia zabezpečiť obstaranie služieb v oblasti výskum a vývoja prísnejšími postupmi podľa zákona o VO.
Cieľom novely je odstránenie národného goldplatingu a zosúladenie národnej úpravy s európskou v oblasti služieb zameraných na výskum a vývoj. Úprava má veľký potenciál zjednodušiť najmä implementáciu projektov a zabezpečiť efektívne a včasné využitie finančných prostriedkov poskytnutých Slovenskej republike z európskych štrukturálnych a investičných fondov na podporu inovácií, rozvoj regiónov a znižovanie regionálnych rozdielov. Osobitne je takéto zosúladenie vhodné v prípade podpory výskumno-vývojových projektov, ktoré boli vyhodnotené ako vysoko kvalitné v rámci komunitárnych nástrojov podpory Európskej únie.
Právna úprava približuje národnú právnu úpravu obstarávania služieb v oblasti výskumu a vývoja dotovanými subjektami so smernicou č. 2014/24/EÚ v platnom znení. Neaplikovanie zákona sa v súlade s predmetnou smernicou týka aj subjektov, ktorým na zákazku na služby vo výskume a vývoji poskytol verejný obstarávateľ viac ako polovicu finančných prostriedkov. Čiastočne sa tak odbúrava prísnejšie stanovenie podmienok v tejto oblasti na národnej úrovni oproti európskej regulácii. Rozdiel v regulácii je osobitne vypuklý v prípadoch, kedy obstarávanie sa má realizovať v rámci výskumno-vývojových projektov, ktoré boli vyhodnotené ako vysoko kvalitné v rámci komunitárnych nástrojov podpory Európskej únie, a zároveň majú byť realizované aj v národných podmienkach. V týchto prípadoch dochádza k dualite, kedy hodnotenie na európskej úrovni zohľadňuje vyňatie týchto situácií z pôsobnosti predmetnej smernice, zatiaľ čo na národnej úrovni obstarávanie podlieha postupom podľa zákona.
K

Zákon o štátnom rozpočte na rok 2015

26. 2. 2015 Návrh rozpočtu odráža konsolidáciu verejných financií. Rozpočet verejnej správy sa zostavuje za štátny rozpočet a rozpočty ostatných subjektov verejnej správy na obdobie troch rokov, t. j. roky 2015, 2016 a 2017.
Návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2015, ktorým sa v súlade s rozpočtovými pravidlami verejnej správy schvaľuje štátny rozpočet, je predložený v rámci materiálu „Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2015 až 2017“ na rokovanie vlády Slovenskej republiky. Príjmy štátneho rozpočtu sa rozpočtujú v sume 14 193 391 188 eur. Záväzné ukazovatele príjmov kapitol sú uvedené v prílohe č. 2. Výdavky štátneho rozpočtu sa určujú v sume 16 634 963 231 eur. Schodok štátneho rozpočtu sa určuje v sume 2 441 572 043 eur.

Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní

26. 2. 2015 Hlavným cieľom návrhu zákona je dosiahnuť efektívnosť vynakladania verejných zdrojov, spojenú aj s posilnením súťažného princípu a s dôrazom na záujem štátu, zabezpečiť flexibilitu a aktívna otvorenosť procesov verejného obstarávania a chrániť kvalitných a poctivých dodávateľov.
Predkladaný návrh nebude mať negatívny dopad na verejné financie Slovenskej republiky nad rámec limitov rozpočtových kapitol, nemá vplyv na rozpočet verejnej správy, podnikateľské prostredie, sociálne vplyvy ani vplyv na životné prostredie. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti sa predpokladajú pozitívne a sú uvedené v Doložke vybraných vplyvov. Návrh zákona bol podľa § 33 ods. 2 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov prerokovaný s Ministerstvom financií Slovenskej republiky. Je v súlade s Ústavou, ústavnými zákonmi, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi a súčasne je v súlade s právom Európskej únie.

Virtuálna registračná pokladnica

22. 1. 2015 Od roku 2015 má fyzická alebo právnická osoba možnosť výberu, či bude používať na evidenciu tržieb elektronickú registračnú pokladnicu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu. Podnikateľom, ktorí sa rozhodnú používať virtuálnu registračnú pokladnicu, nevzniknú náklady, ako pri zakúpení klasickej elektronickej registračnej pokladnice. Podnikateľ bude mať možnosť používať virtuálnu pokladnicu po registrácii na ktoromkoľvek daňovom úrade, keď mu bude pridelený daňovým úradom kód virtuálnej registračnej pokladnice.
Virtuálna registračná pokladnica bude fungovať prostredníctvom elektronických zariadení, ako sú počítač, notebook, tablet alebo mobilný telefón, na ktoré bude napojené koncové zariadenie. Virtuálnu registračnú pokladnicu budú môcť používať len podnikatelia, ktorí za sledované obdobie – jedného kalendárneho mesiaca nevyhotovia viac ako 1 000 pokladničných dokladov.

Cena diaľničných nálepiek sa nezmení

12. 12. 2014 Vodiči osobných áut budú v roku 2015 platiť za diaľničné nálepky rovnaké ceny ako v tomto roku. Vláda totiž schválila nariadenie, ktorým sa ustanovuje výška diaľničnej známky za používanie vymedzených úsekov ciest. Aj v roku 2015 tak vodiči za ročnú známku zaplatia 50 eur, mesačná nálepka bude stáť 14 eur a 10-dňová 10 eur.
október 2025
T po ut st št pi so ne
40 29 30 1 2 3 4 5
41 6 7 8 9 10 11 12
42 13 14 15 16 17 18 19
43 20 21 22 23 24 25 26
44 27 28 29 30 31 1 2
45 3 4 5 6 7 8 9
Dnes má meniny Levoslav
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner