Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Účtovanie virtuálnej meny v jednoduchom účtovníctve podnikateľov

30. 8. 2021 V prípade účtovania daňovníka v systéme jednoduchého účtovníctve, tento postupuje podľa opatrenia č. MF SR č. MF/27076/2007-74, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a podrobnosti o usporiadaní, označovaní a obsahovom vymedzení položiek účtovnej závierky pre účtovné jednotky účtujúce v sústave jednoduchého účtovníctva, ktoré podnikajú alebo vykonávajú inú samostatnú zárobkovú činnosť, ak preukazujú svoje výdavky vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov na účely zistenia základu dane z príjmov v znení neskorších predpisov.
Keďže virtuálna mena je krátkodobým finančným majetkom, účtuje sa v knihe krátkodobého finančného majetku v ocenení reálnou hodnotou podľa § 27 ods. 13 zákona o účtovníctve.
Podľa § 4 ods. 13, sa účtuje o virtuálnej mene v peňažnom denníku, a to nasledovne:
− pri nadobudnutí virtuálnej meny za eurá alebo inú cudziu menu sa výdavok účtuje ako výdavok, ktorý sa nezahrnuje do základu dane z príjmov (VNZD);
− pri predaji virtuálnej meny nadobudnutej za eurá (alebo za inú cudziu menu) sa účtuje príjem z odplatného prevodu ako príjem zahrnovaný do základu dane z príjmov (POZD) v členení „ostatné príjmy“ a zároveň sa účtuje v rámci uzávierkových účtovných operácií výdavok ovplyvňujúci základ dane z príjmov (VOZD) v členení „ostatné výdavky“ v súlade s § 19 ods. 2 písm. v) ZDP.
− pri predaji virtuálnej meny, tak ako tento predaj definuje § 2 písm. ai) ZDP, sa účtuje v rámci uzávierkových účtovných operácií VOZD v členení na „ostatné výdavky“ v súlade s § 19 ods. 2 písm. v) ZDP a POZD v členení „ostatné príjmy“ v súlade s § 17 ods. 43 ZDP.

K

Vláda chce v Stropkove znížiť nezamestnanosť o 3 %

27. 6. 2019 Plán vlády je znížiť nezamestnanosť v okrese Stropkov do roku 2023 z desiatich percent na sedem percent. Dosiahnuť to chcú vytvorením viac ako 360 nových pracovných miest. Vyčlenili na tento účel regionálny príspevok vo výške takmer 2 miliónov eur a zároveň by tu mali byť použité prostriedky z európskych štrukturálnych fondov v objeme takmer 69 miliónov eur.
Problémom okresu je, že najväčšími zamestnávateľmi sú tri podniky z oblasti elektrotechnického priemyslu, a nie mesto alebo štát, ako je to v iných okresoch, kde vláda akčné plány realizuje. Primátor mesta vidí ako najväčší prínos pre rozvoj zamestnanosti realizáciu obchvatu mesta.
(Zdroj: teraz.sk)

Pre Slovákov je najťažšie splácať podlžnosti na „kreditkách“

26. 6. 2019 Banky na Slovensku zatiaľ nemajú veľké problémy s nesplácanými úvermi. V prvom štvrťroku tohto roka sa totiž podiel zlyhaných úverov na celkových poskytnutých úveroch medziročne znížil na 2,9 %. Vyplýva to zo Štatistického bulletinu Národnej banky Slovenska (NBS).
Najvyšší podiel zlyhaných úverov NBS zaznamenala v kategórii kreditných kariet, a to na úrovni 13,6 %. Medziročne klesá podiel zlyhaných úverov pri prečerpaní bežného účtu (v marci sa zastavil na úrovni 5,7 %), zlyhaných úverov na bývanie (v marci 1,5 %) a zlyhaných úverov pri spotrebiteľských úveroch (v marci 8,7 %). Tento trend poklesu môže byť ovplyvnený nízkou nezamestnanosťou, rastom reálnych miezd či historicky najnižšími úrokovými sadzbami.
(Zdroj: aktuality.sk)

Až 70 % slovenských firiem počíta s nasadením umelej inteligencie

25. 6. 2019 Uviedli tak v prieskume, do ktorého sa zapojili viac ako dve stovky majiteľov, riaditeľov a manažérov v stredne veľkých a veľkých spoločnostiach v SR. Ich víziou je nasadiť v najbližších troch až piatich rokoch niektorú z technológií umelej inteligencie, pričom viac ako polovica chce využívať strojové učenie a prediktívnu analytiku, čiže spracovanie veľkých objemov dát.
Okrem toho viac ako pätina plánuje nasadiť autonómnych robotov a 19% chce začať využívať analýzy obrazov so strojovým videním. Výsledky naznačujú, že firmy z rozličných odvetví rozumejú prínosom, ktoré môžu získať z analýzy a strojového učenia. Či sa im to aj skutočne podarí a či časť zamestnancov nahradí umelá inteligencia, ukáže až čas.
(Zdroj: teraz.sk)

Novela zákona o ERP

24. 6. 2019 Používanie elektronickej registračnej pokladnice upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
Nadväzne na situáciu, ktorá vznikla v súvislosti s implementáciou on-line registračných pokladníc a ich uvedenia do prevádzky, bola nevrhnutá ďalšia novela zákona. Vzhľadom na nedostatočné pokrytie trhu on-line registračnými pokladnicami je potrebné v záujme ochrany podnikateľských subjektov prijať príslušné opatrenie. Preto sa ustanovilo pre tých podnikateľov, ktorí nebudú mať včas uvedené on-line registračné pokladnice do prevádzky, ustanoviť zo zákona odklad ukladania pokút za ustanovených podmienok. Novela zákona sa predložila v skrátenom legislatívnom konaní z dôvodu, že nedostatok pokrytia trhu on-line registračnými pokladnicami môže spôsobiť protiprávny stav, keďže podnikatelia si nebudú môcť splniť povinnosti vyplývajúce zo zákona, nie ich vlastným pričinením. Uvedeným by došlo k obmedzeniu jedného zo základných práv vyplývajúcich z Ústavy Slovenskej republiky, ktorým je aj právo na podnikanie. Cieľom novely zákona je ochrana podnikateľov pred sankciami z dôvodov, ktoré neboli spôsobené ich pričinením. Z dôvodu, že nastali mimoriadne okolnosti a štátu hrozia značné hospodárske škody, zákon nebol predmetom medzirezortného pripomienkového konania.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Žofia
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner