Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O podnikateľoch

Nestačí, ak vyhráte. Ešte treba, aby ostatní prehrali.

Návod na riešenie problémov: Len málo vašich problémov sa nedá vyriešiť dynamitom.

V podnikaní nie je žiaden experiment úplne zbytočný. Vždy sa dá použiť ako negatívny príklad.

(Murphyho zákonník)
Informácie pre šéfa

Vec sa nakoniec nepodarí kvôli tomu, čo bolo vo vašich informáciách označené ako nemožný jav.

Čo ako rýchlo sa dá zbohatnúť, schudobnieť sa dá ešte rýchlejšie.

Vždy je výhodnejšie, ak je k dispozícii niekto, na koho možno hodiť zodpovednosť za svoje chyby.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Murphyho múdre pravdy

História ľudstva je skladišťom hlúpostí, kde sa sem – tam v kúte nachádzajú úbohé zvyšky zdravého rozumu.

Fakty sú názory, ktoré medzičasom skameneli.

Kto veciam nerozumie, toho je nebezpečné pustiť medzi veci.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Dobrá rada stojí groš

Za skúsenosti platíme veľmi draho, hoci opotrebované ich môžeme dostať oveľa lacnejšie. (Židovské príslovie)

Dobrá rada stojí groš. Dve dobré rady stoja za dva groše. A tri dobré rady? Za figu borovú.

Pýta sa mladý študent učeného profesora Kohna na rôzne náboženské záhady a nechápe hlavne jednu vec: - Ako to, že rabín má aj deti? Veď on nerobí nič iné, len študuje, vzdeláva sa a rozjíma. – To ti môžem vysvetliť. Večer, keď študuje a je už veľmi unavený, pristúpi k nemu štyridsaťtisíc anjelov. Dvetisíc anjelov ho vezme za hlavu, dvetisíc za nohy, dvetisíc za ruky a potom ho odnesú do postele k jeho manželke. – A čo robí tých ostatných tridsaťštyritisíc anjelov? – Tí sú na to, aby ho dotiahli z postele znovu ku knihe.

(Zrnká úsmevu)

Ubytovacie zariadenia navštívilo v januári medziročne viac hostí

13. 3. 2024 Ubytovacie zariadenia cestovného ruchu na Slovensku navštívilo v januári tohto roka 374.000 hostí, čo bolo medziročne viac o osem percent. Návštevnosť sa takmer vyrovnala hodnotám v turisticky úspešnom roku 2019, ale do hodnôt rekordného januára 2020 chýbalo ubytovateľom ešte 17 percent návštevníkov. Hostia strávili v hoteloch a penziónoch o takmer 11 percent viac nocí ako pred rokom, ich počet prekročil 958-tisíc, priemerná doba pobytu v januári predstavovala 2,6 noci. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.
Dvojtretinový podiel v štruktúre ubytovaných hostí tvorili domáci návštevníci, ich počet medziročne vzrástol na 238.000 hostí. V porovnaní s rekordným januárom 2020 (posledný január neovplyvnený pandémiou) chýbalo ubytovateľom 16 % domácich turistov (44-tisíc). Počet zahraničných návštevníkov medziročne narástol takmer o desatinu (na 136.000 cudzincov), bolo ich o 18 percent menej ako v roku 2020.
Najviac hostí navštívilo kraje zamerané na zimný cestovný ruch na horách, Žilinský a Prešovský, ktoré spolu tvorili viac ako polovicu celkovej návštevnosti. Oba tieto regióny mali nad 60-tisíc domácich hostí a líšili sa len počtom cudzincov, ktorých bolo výrazne menej v Prešovskom kraji. Na treťom mieste bol Bratislavský kraj, ktorý navštívilo 19 percent turistov SR a ako v jedinom regióne tu väčšinu hostí tvorili zahraniční hostia.
V medziročnom porovnaní návštevnosť vzrástla vo všetkých krajoch Slovensko okrem Košického kraja. Ani jeden región však nedosiahol rekordy počtu návštevníkov z januára 2020. Najbližšie k nim bol Žilinský kraj, ktorému chýbalo už len sedem percent hostí, ostatné regióny zaostávali dvojciferne. Najvýraznejší prepad o viac ako štvrtinu mali Trenčiansky, Nitriansky a Bratislavský kraj.
S
(Zdroj: hnonline.sk)

Českým firmám utekajú dlžníci

25. 2. 2010 Svoju negatívnu skúsenosť s novým insolvenčným zákonom hlási čoraz viac českých firiem. Dlžníci utekajú a mnohí využívajú možnosť predať zadlžený podnik aj počas insolvenčného konania. Jeden z odborníkov na insolvenčné právo vyhlásil, že pokiaľ v krátkom čase dôjde k viacnásobnému predaju firmy, skutočný majiteľ alebo konateľ sa horšie vyhľadáva a vlastnícka štruktúra sa úspešne zahmlieva.
Podľa právnikov, ktorých oslovil internetový denník E15 sa to deje v desiatkach prípadov. Vo väčšom rozsahu sa tak vracia prax nastrčených majiteľov, takzvaných bielych koní. Poškodené firmy môžu síce podať trestné oznámenie, ale aby sa na súde presadili, museli by dokázať, že išlo o trestný čin, teda úmysel konateľa alebo vlastníka poškodiť veriteľa. To je podľa právnikov veľmi zložité, ba až nemožné. Predaj firmy nastrčenému kupcovi nie je v Česku novým javom. Firma v konkurze sa v Česku dala predať už aj v minulosti. Rastúci počet firemných bankrotov a alarmujúca nedobytnosť pohľadávok však vytvárajú problém, ktorý môže ohroziť desiatky firiem, pokiaľ je s pohľadávkami spojená ich existencia. Od leta 2009 platí v Česku novela insolvenčného zákona. Skúsenosti popredných advokátskych kancelárií, ktoré sa špecializujú na konkurzné právo ukazujú, že správcovia často nemajú záujem po niekoľkonásobnej zmene majiteľa firmy konať. Prípadom buď nerozumejú, alebo nechcú strácať čas prenikaním do právnického uzla, ktorý sa im napokon nemusí podariť rozmotať. Poškodené firmy zase nemajú financie, aby si najali špičkových právnikov, ktorí by vinníkov pohnali k trestnej zodpovednosti. Kým v roku 2008 sa dostalo v Česku do bankrotu 2913 firiem, vlani ich už bolo 4570. Počet prípadov nesolventnosti zvyšuje hospodárska kríza aj v západnej Európe a v Spojených štátoch.
(Zdroj: HNONLINE)

Návratná finančná výpomoc Cargu

25. 2. 2010 Súkromné koľajové firmy vyhlásili vojnu štátnej Železničnej spoločnosti Cargo. Rezorty financií a dopravy však tvrdia, že by nikdy nepodporili nedovolenú štátnu pomoc a už vôbec nie znevýhodňovanie konkurencie. Návratná finančná výpomoc bola podľa vlády poskytnutá v súlade s pravidlami Európskej únie. A svoje rozhodnutie vláda považuje za správne.
Rezort dopravy túto pôžičku presadil, aby v železničných firmách zamedzil prepúšťaniu. Podľa šéfa rezortu by totiž štát na železničiarov doplácal, aj keby ich prepustil - cez príspevky v nezamestnanosti. Minister počíta s tým, že firmy budú od budúceho roka opäť v zisku a
(Zdroj: HNONLINE)

Prognózy hovoria o oživení slovenskej ekonomiky

25. 2. 2010 Po vlaňajšom prepade o 4,7 % predpovedajú analytici aj aktuálne oficiálne prognózy Ministerstva financií SR a NBS oživenie ekonomiky. Podľa ministerstva vzrastie tento rok hospodárstvo Slovenska o 2,8 % a podľa NBS až o 3,1 %.
Hrubý domáci produkt podľa nedávneho rýchleho odhadu Štatistického úradu v štvrtom kvartáli 2009 medziročne klesol o 2,7 %, v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom však vzrástol o 2 %. Slovenské hospodárstvo sa za celý minulý rok prepadlo o 4,7 %. Vývoj slovenskej ekonomiky bol podľa NBS v poslednom vlaňajšom štvrťroku mierne pozitívnejší v porovnaní s očakávaniami. Oficiálne prognózy mierne prekonal. NBS ešte v decembri predpovedala jej prepad o 4,9 %. Ministerstvo financií čakalo pokles 4,8 %.
(Zdroj: HNONLINE)

Toyota počas silnej expanzie zanedbala starostlivosť o kvalitu

24. 2. 2010 Priznal to šéf Toyoty Akio Tojoda. Vyslovil „hlboké poľutovanie“ nad tým, k čomu došlo a najmä nad stratou ľudských životov. Dôraz na rast výroby spôsobil, že zo zorného poľa sa vytratil výcvik ľudí a vývoj podniku. Na vozidlách Toyoty v Spojených štátoch došlo v dôsledku technických porúch k početným haváriám a podľa posledných informácií pri týchto haváriách prišli o život takmer tri desiatky cestujúcich.
Americké úrady majú k dispozícii sťažnosti na nedostatky vozidiel od zákazníkov koncernu od roku 2003. Tojoda prisľúbil, že situácia v koncerne v oblasti kvality sa zásadne zmení. Šéfa Toyoty k takémuto kroku vyzval aj americký minister dopravy. Celkove musí Toyota opraviť asi 8,5 milióna vozidiel. Na väčšine poruchových vozidiel dochádza k zasekávaniu plynových pedálov. Na ďalších nastáva blokovanie pedálov rohožkami alebo dochádza k oneskorenému stlačeniu brzdového pedála na nerovnom teréne.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner