Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Život je žart...

Absolútny Škót je ten, kto pri ceste vlakom odloží do puzdra okuliare, ak za oknom práve nie je pekná krajina.

Na policajnej stanici píše policajt zápisnicu o prepadnutí. „Mohli by ste mi povedať, ako ten útočník vyzeral?“ pýta sa policajt. „Samozrejme,“ odvetí muž. „Práve som mu to hovoril, keď ma začal mlátiť.“

Muž zavolá na letisko a pýta sa: „Viete mi povedať, ako dlho trvá let odtiaľto do Paríža?“ „Moment, pane...“ „Hmmm, celkom rýchlo. Ďakujem.

(Myšlienky bez cla)
Človek a problémy

Riešenie problému zvyčajne spočíva v nájdení riešenia, ale to je vždy problém.

Optimista verí, že ak niečo má začiatok, má aj koniec. Pesimista vie, že čím je koniec žiadanejší, tým je vzdialenejší.

Problémy prichádzajú zaradom za sebou a pri zvlášť priaznivých okolnostiach aj v dvojstupe.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Nebo je v nebi

Narieka chorý Kohn: Cítim, že sa blíži moja posledná hodina! Sára, daj mi ešte pohár vody! Vody? Ale veď ty si vodu nikdy nemohol zniesť! No áno, ale na smrteľnej posteli sa teba pomeriť aj s úhlavným nepriateľom!

Posledné slová slávnych sú dobre známe – a väčšinou nudné. Zato posledné dialógy bezvýznamných sú úplne neznáme – a zaujímavé.

Keď si ťava rohy pýta, obyčajne príde o ucho. (Židovské príslovie)

(Zrnká úsmevu)
Žiadna hlava nie je dokonalá

Nič sa neotvára omylom tak často, ako ústa.

Ak na potvrdenie správnosti začatia akcie treba zložité výpočty, je lepšie akciu nezačínať.

Čím ťažšie dokážete obhájiť svoje daňové priznanie, tým väčšia je pravdepodobnosť, že si vás daňový úrad vyberie na kontrolu.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)

Stavebná produkcia sa v auguste medziročne prepadla o 11,5 %

14. 10. 2024 Bol to najhorší výsledok od októbra 2020. Produkcia v stavebníctve dosiahla v auguste úroveň 620,2 milióna eur, čo znamená medziročný prepad o 11,5 %. Bol to najhorší výsledok od októbra 2020. Stavebné odvetvie zápasí s poklesom svojej výkonnosti už od decembra minulého roku, medziročný rast produkcie evidovalo len v apríli 2024. Po zohľadnení vplyvov sezónnosti sa stavebná produkcia znížila o 4,3 %. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.
Zaostávanie celého odvetvia spôsobil najmä prepad rozhodujúcej domácej novej výstavby o 14,6 %, ale aj pokles tuzemských prác na oprave a údržbe o 5,2 %. Rástla iba najmenšia zložka - ostatné práce, a to až o štvrtinu. Stavebná produkcia realizovaná v SR tvorila takmer 90 % celkového objemu stavebníctva.
V súhrne za osem mesiacov roka 2024 stavebná produkcia dosiahla takmer 4,5 miliardy eur, čo bolo medziročne menej o 5,4 %. Nižší výkon ako pred rokom mali všetky zložky domácej produkcie, dominantná nová výstava o 7,5 % a opravy a údržba o 1,8 %. Z hľadiska výrobného zamerania výstavba budov poklesla o 3,6 % a práce na inžinierskych stavbách o 12,3 %. Mierne navýšenie sa prejavilo len pri prácach v zahraničí.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Zvýhodnené mladomanželské pôžičky a hypotekárne úvery

29. 12. 2009 Od apríla budúceho roku budú môcť mladomanželia využiť zvýhodnené podmienky na finančnom trhu a podporu štátu. Štát chce týmto krokom finančne podporiť vznikajúce rodiny a znížiť im tak prípadné preplatenie spotrebných úverov.
Podmienkou získania mladomanželskej pôžičky je, aby manželia v čase podania žiadosti neboli zosobášení viac ako dva roky, neboli starší ako 35 rokov, ich spoločný príjem za predchádzajúci kalendárny rok nebol vyšší ako 2,6-násobok priemernej mesačnej mzdy (približne 1 440 €). Zvýhodnenie bude poskytnuté v podobe nižšieho úroku o 4,5 %. Podmienkou získania hypotekárneho úveru so štátnym príspevkom pre mladých je vek klienta od 18 do 35 rokov (aj spoludlžník), maximálny limit úveru je 49 790,88 €, priemerný mesačný hrubý príjem za predchádzajúci rok každého z manželov dosiahol maximálne 1,3-násobok hrubej mesačnej nominálnej mzdy (aktuálne 952,25 €). Zvýhodnenie na úrokovej sadzbe je 3 % ročne.
(Zdroj: HNONLINE)

Volvo zmenilo majiteľa, vlastnia ho Číňania

24. 12. 2009 Americká automobilka Ford Motor sa dohodla na predaji stratovej švédskej divízie pre výrobu osobných vozidiel Volvo Car čínskej firme Geely. Spoločnosť oznámila, že podpis definitívnej dohody očakávajú v prvom štvrťroku a dokončenie transakcie v druhom štvrťroku budúceho roka. Ide o ďalšiu svetoznámu značku, ktorá vinou ekonomickej krízy skončí v sieti čínskych spoločností, ktoré skupujú v Európe a Amerike oslabené podniky.
Okrem investície a preniknutia na euroamerický trh Číňania by sa kúpou Volva dostali aj k ďalším vyspelým technológiám, ktoré by im pomohli v snahe preorientovať sa z výroby áut pre chudobných na luxusnejšie automobily. Rokovanie začalo už v roku 2008 a teraz dospelo k úspešnému koncu. Príliv čínskeho kapitálu do európskych a amerických automobiliek kráča ruku v ruke s príchodom čínskych áut na európsky a americký automobilový trh. Číňania už odkúpili aj legendárne značky Hummer, Land Rover, Aston Martin či Jaguar. Prednosťou čínskych výrobcov je veľký kapitál, schopnosť rýchlo sa prispôsobiť novým trhom a ochota radikálne znižovať náklady. Ukazuje sa, že čínskej ekonomike môže, ako jednej z mála, globálna ekonomická kríza paradoxne pomôcť.
(Zdroj: AKTUALNE)

Európska investičná banka odmietla tvrdenia, že neposkytne úver na D1

24. 12. 2009 O balíku peňazí na diaľnicu od Martina po Prešov sa stále vyjednáva. V hre naďalej zostáva aj Európska investičná banka, ktorá potvrdila, že schvaľovanie pôžičky na financovanie výstavby tejto časti diaľnice D1 pokračuje. Úseky diaľnice by firmy mali postaviť v rámci projektu súkromno-verejného partnerstva. Na väčšiu časť úveru (800 miliónov €) od EIB vláda poskytla štátnu záruku.
V prípade, že konzorcium pod vedením francúzskej firmy Bouygues nebude môcť v budúcnosti úver splácať, štát bude musieť túto časť pôžičky zaplatiť. Náklady na výstavbu diaľnice predstavujú približne 2,4 miliardy €. eur. Aby sa mohla začať riadna výstavba, zoskupenie súkromných firiem musí získať peniaze najneskôr do polovice februára budúceho roka. V budúcom roku by sa mali začať stavať aj ďalšie tri úseky rýchlostných ciest a diaľnic. Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila tri súťaže na ich výstavbu za 417,7 milióna €. Víťazi obchodných súťaží by za peniaze z fondov EÚ mali dokončiť výstavbu prvého úseku diaľnice D1 od Sverepca po Vrtižer, vybudovať časť diaľnice D3 pri Žiline a postaviť úsek rýchlostnej cesty R4 z Košíc po hranicu s Maďarskom. Do dvoch rokov od podpísania zmluvy s víťazom tendra by mali byť dokončené chýbajúce stavby na prvom úseku diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer. Napríklad križovatka Sverepec, veľká okružná križovatka s úpravou Štefánikovej ulice v Považskej Bystrici či postavenie budovy správy a údržby ciest. Do 30 mesiacov od podpísania zmluvy by mal byť dokončený úsek rýchlostnej cesty R4 z Košíc do Milhosti na maďarských hraniciach smerom na Miškovec. Už niekoľko rokov sa pripravuje výstavba diaľničného spojenia východoslovenskej metropoly s Maďarskom. Postaviť by ju mali v plnom, štvorprúdovom profile.
(Zdroj: PRAVDA)

Fiat kúpil Zastavu

23. 12. 2009 Talianska automobilka Fiat podpísala dnes dohodu o prevzatí srbskej automobilovej firmy Zastava. Základná investícia bude 100 miliónov €. Ďalších 100 miliónov € Fiat vyplatí srbskej vláde v priebehu budúceho roka.
Fiat, ktorý po zaplatení celej sumy získa 67 % podniku so sídlom v Kragujevaci, by mal v Srbsku vyrábať približne 200.000 áut ročne. Súčasťou produkcie budú aj dva nové modely automobilky Fiat. Výroba sa má spustiť v roku 2011. Obidva automobily budú určené pre európsky a americký trh.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Želmíra
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner