Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Ako si komplikovať život - II. večer

Dodaná súčiastka, alebo prístroj vyhovujú požiadavkám dovtedy, kým sa prvý raz nevyskúšajú.

Ak funguje prototyp zariadenia bezchybne, sériovo vyrábané zariadenia budú poruchové.

Ak pokus vyjde hneď na prvý raz, niekde sa stala chyba.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho postrehy

Najlepšie, čo človek môže urobiť, je čakať, kým to zaňho neurobia iní.

Žena bez mužov zvädne, muž bez žien zblbne.

Kde pijú, pi. Kde jedia, jedz. Kde pracujú, radšej nezavadzaj.

(Murphyho zrnká II)
Všeobecné ustanovenia

Je zdravšie mať vodu v topánkach, ako ležať na ľade v márnici.

Neexistuje cesta, po ktorej by sa dala chyba obísť.

Proti tým, čom vám chcú dobre, niet ochrany.

(Murphyho zákonník)
Murphyho vynálezy

Ak nemáte čas na sprchovanie, jednoducho sa obaľte izolepou a potom ju odmotajte – špina sa na ňu nalepí.

Predtým, ako si začnete strihať nechty, natrite ich na červeno – ľahšie ich potom nájdete na koberci.

Nehorľavé zápalky sú ideálne najmä pre rodiny s malými deťmi a hasičov.

(Murphyho zrnká II)
Život je obchod

Rozdiel medzi majstrom a plagiátorom je v tom, že majster má invenciu, zatiaľ čo plagiátor vie len napodobňovať. Preto majstrov treba hľadať so sviečkou.

Priateľ sa pozná podľa toho, čo všetko je schopný urobiť pre toho druhého.

Veľké peniaze sa nezarábajú, veľké peniaze sa vymýšľajú.

(Zrnká úsmevu)

Stavebná produkcia sa v auguste medziročne prepadla o 11,5 %

14. 10. 2024 Bol to najhorší výsledok od októbra 2020. Produkcia v stavebníctve dosiahla v auguste úroveň 620,2 milióna eur, čo znamená medziročný prepad o 11,5 %. Bol to najhorší výsledok od októbra 2020. Stavebné odvetvie zápasí s poklesom svojej výkonnosti už od decembra minulého roku, medziročný rast produkcie evidovalo len v apríli 2024. Po zohľadnení vplyvov sezónnosti sa stavebná produkcia znížila o 4,3 %. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.
Zaostávanie celého odvetvia spôsobil najmä prepad rozhodujúcej domácej novej výstavby o 14,6 %, ale aj pokles tuzemských prác na oprave a údržbe o 5,2 %. Rástla iba najmenšia zložka - ostatné práce, a to až o štvrtinu. Stavebná produkcia realizovaná v SR tvorila takmer 90 % celkového objemu stavebníctva.
V súhrne za osem mesiacov roka 2024 stavebná produkcia dosiahla takmer 4,5 miliardy eur, čo bolo medziročne menej o 5,4 %. Nižší výkon ako pred rokom mali všetky zložky domácej produkcie, dominantná nová výstava o 7,5 % a opravy a údržba o 1,8 %. Z hľadiska výrobného zamerania výstavba budov poklesla o 3,6 % a práce na inžinierskych stavbách o 12,3 %. Mierne navýšenie sa prejavilo len pri prácach v zahraničí.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Zákon o poisťovníctve

26. 2. 2015 Cieľom implementácie smernice Solventnosť II je zavedenie nového ekonomického režimu solventnosti platného pre poisťovne a zaisťovne založenom na dôslednej kvantifikácii jednotlivých rizík, ktorým sú poisťovne a zaisťovne vystavené.
Cieľom Solventnosti 2 je najmä zabezpečiť lepšiu ochranu pre poistených a oprávnené osoby, dosiahnuť hlbšiu integráciu poistného trhu EÚ, zvýšiť konkurencieschopnosť poisťovateľov z EÚ a zabezpečiť lepšie rozdelenia kapitálových zdrojov. Nový systém solventnosti by mal poskytnúť orgánom dohľadu nástroje a právomoci na zhodnotenie “celkovej solventnosti“ dohliadaných spoločností, ktoré sú založené na výhľadovom a rizikovo orientovanom prístupe. Proces dohľadu už nebude pozostávať len z kvantitatívnych prvkov, ale bude pokrývať aj kvalitatívne aspekty, ktoré ovplyvňujú existenciu rizika v spoločnosti.

Zákon o štátnom rozpočte na rok 2015

26. 2. 2015 Návrh rozpočtu odráža konsolidáciu verejných financií. Rozpočet verejnej správy sa zostavuje za štátny rozpočet a rozpočty ostatných subjektov verejnej správy na obdobie troch rokov, t. j. roky 2015, 2016 a 2017.
Návrh zákona o štátnom rozpočte na rok 2015, ktorým sa v súlade s rozpočtovými pravidlami verejnej správy schvaľuje štátny rozpočet, je predložený v rámci materiálu „Návrh rozpočtu verejnej správy na roky 2015 až 2017“ na rokovanie vlády Slovenskej republiky. Príjmy štátneho rozpočtu sa rozpočtujú v sume 14 193 391 188 eur. Záväzné ukazovatele príjmov kapitol sú uvedené v prílohe č. 2. Výdavky štátneho rozpočtu sa určujú v sume 16 634 963 231 eur. Schodok štátneho rozpočtu sa určuje v sume 2 441 572 043 eur.

Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní

26. 2. 2015 Hlavným cieľom návrhu zákona je dosiahnuť efektívnosť vynakladania verejných zdrojov, spojenú aj s posilnením súťažného princípu a s dôrazom na záujem štátu, zabezpečiť flexibilitu a aktívna otvorenosť procesov verejného obstarávania a chrániť kvalitných a poctivých dodávateľov.
Predkladaný návrh nebude mať negatívny dopad na verejné financie Slovenskej republiky nad rámec limitov rozpočtových kapitol, nemá vplyv na rozpočet verejnej správy, podnikateľské prostredie, sociálne vplyvy ani vplyv na životné prostredie. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti sa predpokladajú pozitívne a sú uvedené v Doložke vybraných vplyvov. Návrh zákona bol podľa § 33 ods. 2 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov prerokovaný s Ministerstvom financií Slovenskej republiky. Je v súlade s Ústavou, ústavnými zákonmi, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi a súčasne je v súlade s právom Európskej únie.

Virtuálna registračná pokladnica

22. 1. 2015 Od roku 2015 má fyzická alebo právnická osoba možnosť výberu, či bude používať na evidenciu tržieb elektronickú registračnú pokladnicu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu. Podnikateľom, ktorí sa rozhodnú používať virtuálnu registračnú pokladnicu, nevzniknú náklady, ako pri zakúpení klasickej elektronickej registračnej pokladnice. Podnikateľ bude mať možnosť používať virtuálnu pokladnicu po registrácii na ktoromkoľvek daňovom úrade, keď mu bude pridelený daňovým úradom kód virtuálnej registračnej pokladnice.
Virtuálna registračná pokladnica bude fungovať prostredníctvom elektronických zariadení, ako sú počítač, notebook, tablet alebo mobilný telefón, na ktoré bude napojené koncové zariadenie. Virtuálnu registračnú pokladnicu budú môcť používať len podnikatelia, ktorí za sledované obdobie – jedného kalendárneho mesiaca nevyhotovia viac ako 1 000 pokladničných dokladov.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Gizela
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner