Murphy radí
Aj koniec má svoj čas - posledný večer
Dobré medziľudské vzťahy vo firme sú najproduktívnejšie vzťahy.
Opakujúca sa kríza je dôkazom nedbalosti a lenivosti šéfa.
Najčastejšou príčinou zlyhania šéfa je jeho neochota, resp. neschopnosť adaptovať sa na nové podmienky.
(Murphyho zákony po poslednej novele)
Človek a informácie
Správna informácia ešte nezaručuje správne rozhodnutie. Nesprávna informácia ešte nezaručuje nesprávne rozhodnutie. Informácia, ktorú máte, nie je tá, ktorú práve chcete. Informácia, ktorú chcete, nie je tá, ktorú potrebujete. Informácia, ktorú potrebujete, nie je tá, ktorú môžete získať. Informácia, ktorú môžete získať, stojí viac, ako môžete zaplatiť. Skutočný obsah informácie nie je taký dôležitý ako dojem, ktorý vyvolá.
Počítač je zariadenie určené na zrýchlenie a zautomatizovanie tvorby chýb.
Kto verí tomu, čo počuje, je šťastný. Kto pochybuje, je múdry.
(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Žiadna správa nie je iba dobrá
Existuje značný rozdiel medzi vonkajšou formou informácie a jej zmyslom.
Žiaden nápad nie je natoľko hlúpy, aby niekto nevymyslel niečo ešte hlúpejšie.
Dávajte si pozor na to, čo hovoríte. Hlavne vtedy, ak sa zdá, že vás nikto nepočúva.
(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Človek a spoločnosť
Nepočúvajte prosby slabších. Nemali by ste dosť času na vyhovenie príkazom silnejších.
Spoločnosť je ako osol a nie automobil... Ak príliš pritlačíte, začne kopať a pokúsi sa vás vyhodiť zo sedla.
Býky nevyhrávajú. Aj býčie zápasy vyhrávajú ľudia. Ľudia nevyhrávajú ľudské spory. Tie vyhrávajú právnici.
(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Firma a práca
Práca je pre ľudí, ktorí nevedia ako loviť v mútnych vodách.
Vždy je lepšie reorganizovať ako byť reorganizovaný.
Reorganizácia prináša vždy zmenu, ale málokedy zlepšenie.
(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)