Štát pripravuje miliónové dotácie na elektromobily
15. 6. 2023
Trend zelených áut naberá na popularite, a to bez ohľadu na politický boj proti nim. No Slovensko dlhodobo ťahá za kratší koniec. Batériových áut jazdí na našich cestách len okolo šesťtisíc. Nová vláda Ľudovíta Ódora preto schválila dôležitý plán k väčšiemu rozvoju zelených áut na našich vozovkách. Opatrenia rátajú s dotáciami, výstavbou nových nabíjacích bodov či so zvýhodňovaním bezemisných vozidiel.
Väčšina elektrických áut jazdí po cestách v Bratislavskom kraji, je to takmer polovica zo všetkých registrovaných. Na tomto území je totiž najviac rozvinutá infraštruktúra a treba aj priznať, že kúpyschopnosť obyvateľov je v tomto kraji najsilnejšia. Na opačnej strane je východné Slovensko. Zelené vozidlá sa netýkajú len obyvateľov, ale prispôsobiť sa musia aj automobilky. Dáta ukázajú, že z výrobných liniek Volkswagenu na Slovensku vyšlo vlani vyše 308-tisíc vozidiel. 28 percent malo namiesto motora batériu. Očakáva sa, že v najbližších rokoch budú čísla u všetkých automobiliek narastať. Motoristom sa tak časom budú rozširovať aj možnosti kúpy takéhoto auta.
S
(Zdroj: hnonline.sk)
Viac druhov účtov v jednej banke sa môže oplatiť
20. 2. 2009
Mať dva či viac typov účtov v jednej banke sa môže oplatiť. Poplatky pri zriadených viacerých typoch účtov sú pokryte benefitmi v podobe zvýhodneného úročenia na sporiacich produktoch a termínovaných vkladoch.
Naopak vlastniť rovnaké typy účtov môže byť
nevýhodné. Väčšina bánk totiž v takomto prípade neponúka žiadne špeciálne
benefity.
Skôr sa oplatí vhodný výber balíka služieb,
ktorý umožňuje jeden poplatok za služby podľa vlastných potrieb.
Výhodné môže byť aj otvorenie sporiaceho alebo
termínovaného účtu k bežnému účtu.
Keďže každá banka má iné podmienky, treba si
najskôr situáciu overiť.
Oplatiť sa môže aj to, otvoriť si v rôznych
bankách rôzne typy účtov a využiť tak konkurenčne výhodnejšie podmienky.
Konzorcium na stavbu diaľnic
19. 2. 2009
V šesťčlennom konzorciu na výstavbu diaľnic sa združili aj slovenské firmy Doprastav a Váhostav. Členmi konzorcia ďalej sú francúzske spoločnosti Bouygues Travauc Publics a Colas, maďarská Intertoll-Europe a portugalská Mota-Engil.
Konzorcium by malo vybudovať a 30 rokov prevádzkovať päť úsekov D1 medzi
Martinom a Prešovom za 3,3 miliardy eur.
Prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) chce
štát postaviť asi 150 kilometrov ciest a prepojiť diaľnicou Bratislavu s
Košicami.
Úľavy a stimuly pre obce a mestá
18. 2. 2009
Samosprávy, ktoré pre krízu dostanú do rozpočtu menej peňazí, budú môcť presúvať peniaze z minulých rokov alebo z kapitálových investícií na bežnú prevádzku. Po použití týchto peňazí samosprávy nebudú mať povinnosť dodržať vyrovnaný rozpočet.
v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}Úprava investičných stimulov umožní, že sa firmy k
investičným stimulom dostanú aj pri polovičných investíciách v porovnaní s
doterajšími pravidlami. V najchudobnejších regiónoch môžu podniky získať od
štátu úľavy už pri kúpe majetku od 3,3 milióna eur. Od zmiernenia pravidiel si
ministerstvo hospodárstva sľubuje štyridsať nových projektov a 3,5 tisíca
nových pracovných miest.
Vláda chce naštartovať dopyt po slovenskej produkcii
18. 2. 2009
Zatiaľ nie je rozhodnuté ako. Uvažuje aj o odpustení dane z pridanej hodnoty pri kúpe nového auta, poskytnutí jednorazového príspevku na likvidáciu starého auta, alebo o pridelení dotácie na kúpu nového auta.
Ako by tieto stimuly mohli
ovplyvniť štátny rozpočet zisťuje ministerstvo financií. Výsledky zistení má
ministerstvo predložiť Rade pre hospodársku krízu.
Ďalším z návrhov na prekonanie krízy je aj
možnosť obnovenia paušálnej dane pre živnostníkov, ktorá bola zrušená v rámci
daňovej reformy v roku 2003.