Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Otázky na rádio Jerevan

Platí ešte: „Chudoba cti netratí“? Platí, ale všetko ostatné je za peniaze.

Ktorý je prvý známy boj o trh? Boj medzi Kainom a Ábelom o priazeň Hospodina.

Milé slovo otvára dvere chatrčí dokorán. Čo otvára brány palácov? Klopanie plnou dlaňou.

(Myšlienky bez cla)
Pravda a blufovanie

Všeobecné pravdy nikdy neplatia všeobecne.

Ak ani pravda ani blufovanie nezaberá, ešte stále je tu dynamit.

Každá historka má vždy tri strany: našu, vašu a tú pravdivú.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Newtonove zákony

Každá akcia vyvolá rovnako silnú reakciu. Priama akcia vyvolá priamu reakciu.

Hocijaké teleso v pohybe má sklon ostať v pohybe, pokiaľ nezaintervenuje iná pevná hmota.

Vec, ktorá je v pohybe, sa určite pohybuje zlým smerom.

(Murphyho Zbierka zákonov)
Odvaha tárať

Ak pomôžeš priateľovi, ktorý je v núdzi, spomenie si na teba, keď bude opäť v núdzi.

Bohovia síce medzi sebou vedú vojny, ale sami v nich nebojujú – na to majú ľudí.

Dôveruj len tým veliteľom, ktorí v prípade neúspechu stratia aspoň toľko čo ty!

(Murphyho Zbierka zákonov)
Všeobecné ustanovenia

Matka príroda je macocha.

Nevŕtajte do vecí – pokazia sa aj samy!

Je zdravšie mať vodu v topánkach, ako ležať na ľade v márnici.

(Murphyho zákonník)

Šokujúco vysoká inflácia na Slovensku má svojho vinníka

7. 7. 2023 Koncom júna Eurostat zverejnil dáta spotrebiteľskej inflácie v eurozóne. Jej hodnota klesla na 5,6 percenta, čo je najnižšia úroveň od začiatku vojny na Ukrajine. Avšak nie všetky krajiny sa môžu tešiť z jej razantného poklesu. Určite nie Slovensko. S Infláciou na úrovni 11,3 percenta ide o dvojnásobne vyššie tempo rastu spotrebiteľských cien ako v eurozóne. Zároveň, je jedinou krajinou s pretrvávajúcim dvojciferným rastom. Slovensko je inflačným rekordérom zo všetkých 20 krajín eurozóny, keď predbehlo aj všetky baltské krajiny.
Práve tie boli dlho lídrom v raste cien, no posledný mesiac ich inflácia prudko poklesla. Slovensko tento pokles nekopíruje, čo naznačuje, že s domácou infláciou niečo nie je v poriadku.
Kde leží problém, potvrdili až stredajšie dáta cien výrobcov. Kým index spotrebiteľských cien (CPI) meria ceny, za ktoré nakupujú spotrebitelia, index cien výrobcov (PPI) ukazuje ceny, za ktoré nakupujú výrobcovia. Pre pochopenie inflácie to má zásadný význam.
Firmy v eurozóne v auguste a septembri minulého roka nakupovali drahšie až o takmer 50 percent. Tie časy sú však už dávno preč. Momentálne pod vplyvom slabej domácej ekonomiky a globálneho prepadu cien komodít ceny vstupov medziročne poklesli – prvý krát od konca roka 2020.
Kým však v niektorých krajinách už firmy nakupujú lacnejšie až o desatinu, v iných krajinách ceny stagnujú, v niektorých ešte rastú, no v jednej rastú stále vysokým tempom. Slovensko je v raste cien výrobcov extrémom, keď firmy platia na vstupoch o 20 percent viac ako pred rokom.
B
(Zdroj: trend.sk)

Slovenské železnice prehĺbili stratu

11. 3. 2010 Správca železničnej infraštruktúry Železnice SR (ŽSR) prehĺbil v minulom roku stratu medziročne zhruba dva a pol násobne na 90,91 milióna eur. Vyplýva to z predbežných neauditovaných výsledkov hospodárenia, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnil podnik. ŽSR sa okrem iného starajú aj o údržbu koľajníc. Štát im vlani poskytol úver 69,91 milióna eur na preklenutie nepriaznivých dopadov hospodárskej krízy.
V minulom roku náklady ŽSR mierne klesli na 525,76 milióna eur. Znížili sa tiež príjmy podniku z poplatku za dopravnú cestu. Príjmy spoločnosti boli vlani okrem iného negatívne ovplyvnené znížením výkonov nákladného prepravcu ZSSK Cargo Slovakia v dôsledku krízy. Za používanie koľajníc Cargo platí ŽSR rovnako ako osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Za prepravcov má časť tohto poplatku v budúcnosti hradiť štát. Podľa zverejnených údajov priemerná mzda v ŽSR sa v minulom roku zdvihla na 757,72 eura, v roku 2008 dosiahla 733,52 eura. Podnik ku koncu vlaňajška zamestnával 17 070 ľudí, čo bolo o 556 menej ako v závere roka 2008. Podľa zámeru vlády by sa ŽSR mala v budúcnosti opäť spojiť s Cargom aj osobným prepravcom Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Ešte v roku 2002 sa Slovenské železnice rozdelili na dve spoločnosti - ŽSR a ZSSK. V roku 2005 sa od osobnej prepravy v ZSSK nákladná doprava oddelila a vznikla spoločnosť ZSSK Cargo.
(Zdroj: HNONLINE)

Netradičné metódy kórejských zamestnávateľov

10. 3. 2010 V Lednických Rovniach pri Púchove má sídlo spoločnosť Yura Corporation Slovakia, ktorá vyrába súčiastky pre automobilový priemysel. Hoci domáci sú radi, že firma zamestnala stovky ľudí, na druhej strane sa sťažujú na podmienky v nej.
Zamestnanci údajne musia robiť dvanásťhodinové zmeny, nemajú čas na oddych a šikanujú ich. Sú tam celkom iné podmienky ako v slovenských fabrikách. Pri robote sa nesmú rozprávať a nemôžu mať pri sebe mobil. Vedenie firmy obvinenia odmieta. Takéto prípady rieši Inšpektorát práce. Pokiaľ ide o sťažnosti zamestnancov na zahraničných zamestnávateľov, ide o sťažnosti na kórejské firmy. Potvrdilo sa, že medzi zmenami ľudia nemajú zabezpečený dostatočný odpočinok. Oprávnené sa ukázali aj sťažnosti na zlé pracovné prostredie, najmä v lete. Viaceré pracovné úrazy boli zaznamenané z dôvodov, že zo strojov boli demontované ochranné kryty, aby sa zvýšila produktivita práce. Nedostatky boli vyčítané slovenským manažérom. To sa ukázalo ako nedostatočné. Na budúci týždeň preto dôjde k rokovaniu s kórejským konateľom.
(Zdroj: PRAVDA)

Fond ochrany vkladov je v strate

9. 3. 2010 K 31. decembru 2009 Fond ochrany vkladov (FOV) zaznamenal aktíva vo výške 75,76 milióna eur. Z toho pohľadávky za vyplatené náhrady predstavovali hodnotu 50,92 milióna eur. Podľa informácie predsedu Prezídia FOV dosiahla strata sumu 442 661 €.
Predseda Prezídia pripomenul, že od 1. januára 2009 sa zmenil spôsob účtovania príspevkov bánk. Tieto boli predtým účtované a vykazované ako výnosy. Od roku 2009 už príspevky bánk výsledok hospodárenia FOV neovplyvňujú, ale sú zúčtovávané priamo do fondu príspevkov ako zdroja pre prípadné vyplácanie náhrad. Ku koncu roka 2009 banky na Slovensku spravovali vklady v celkovom objeme 43,06 miliardy eur. Chránené vklady z toho predstavovali 23,01 miliardy eur, teda 53,4 %. V porovnaní s rokom 2008 bol zaznamenaný mierny pokles chránených vkladov. Pokles predstavoval 2,3 % čo je suma 549,7 milióna eur.
(Zdroj: HNONLINE)

Železnice ponúkajú zájazdy

8. 3. 2010 Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali ponúkať pobytové a poznávacie zájazdy pre verejnosť. Správca železničnej infraštruktúry zájazdy ponúka prostredníctvom organizačnej zložky - Závodu služieb železníc. Okrem dovolenky do bulharského Sozopolu, ktorú už inzeroval v dennej tlači, zahrnuje ponukový katalóg aj poznávacie výlety do Ríma, Paríža, Londýna, Moskvy či do Nórska a Maroka.
Železnice začali zájazdy predávať už vlani, zo začiatku len pre vlastných zamestnancov. Dovolenku si u nich tento rok môžu zakúpiť aj ďalší záujemcovia. Ako štátna organizácia zatiaľ nemajú uzatvorené poistenie proti úpadku. Ponuku spoločnosti v roku 2009 využilo 146 železničiarov a ich rodinných príslušníkov. Zamestnanci železničných spoločností sú využívaním voľných zahraničných cestovných lístkov zvýhodnení, pretože tie im umožňujú cestovať niekedy lacnejšie až o polovicu. Na Slovensku podniká v tejto oblasti aj osobný prepravca Železničná spoločnosť Slovensko a nákladný prepravca Železničná spoločnosť Cargo Slovakia. U železničiarov je záujem o cestovanie po koľajniciach stále veľký a napriek súčasnému rozmachu cestovných kancelárií a leteckých spoločností cestovanie po koľajniciach cenovo výhodnejšie.
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Dobroslava
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner