Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Na čo má človek rozum

Ľudí delíme na chudobných a bohatých, múdrych a hlúpych. Mať okolo seba samých chudobných je často deprimujúce. Ale mať okolo seba len samých hlupákov, to už radšej ísť do pekla. Je to síce miesto, kde neustále horí oheň, vo vzduchu je cítiť síru a ostanú sa tam všetci tí, ktorí zhrešili – cudzoložníci, modloslužobníci, pokrytci, nadutci a nehanebnice. Ale všimnite si, že o žiadnych hlupákoch v pekle sa nikto nezmieňuje...

Aj logické uvažovanie môže byť niekedy životu nebezpečné.

Pýtajú sa žobráka: „Čo sa nosí najťažšie?“ „Prázdny mešec“, odpovedá žobrák bez váhania.

(Zrnká úsmevu)
Kolíska práva

Kto zlému pomáha, ten časom ľutuje.

Nijaký zákon nie je dosť výhodný pre všetkých.

Dobromyseľnosť vyžaduje, aby sa urobilo, čo sa dohodlo.

(Myšlienky bez cla)
Murphyho postrehy

Keď sa šťastie unaví, sadne si aj na somára. Ale nie je radno sa na to spoliehať. Ukazuje sa, že šťastie má svinsky dobrú kondíciu.

Príslovie hovorí, že to, čo môžeš urobiť zajtra a pozajtra, máš spraviť dnes a budeš mať dva dni voľna. Ale ak to, čo máš urobiť zajtra a pozajtra, odložíš, na popozajtra budeš mať tiež dva dni voľna.

Svadba je cena, ktorú zaplatia muži za sex. Sex je cena, ktorou zaplatia ženy za svadbu.

(Murphyho zrnká II)
Manželstvo je podnik

Pani Kohnová vstúpi do nočného baru a pýta sa čašníka: „Prosím vás, nie je tu môj manžel?“ „Nie je, madam,“ úslužne odpovedá čašník. „Ale veď ani neviete, ako sa volá a hneď mi odpovedáte, že tu nie je!“ „Tu nikdy nie je žiadny manžel, madam“ odpovedá sucho čašník.

Napriek neodškriepiteľnému pokroku v emancipácii žien, vďaka ktorému už ženy vedia fajčiť ako muži, piť ako muži i nadávať ako muži, sa v jednom pokrok nepohol ani o krok dopredu: mladé dievča treba vydať, zatiaľ čo mladého muža vydávať netreba...

Najhoršie je, keď vypukne panika a všetci sa tlačia von. Vtedy žiadne argumenty nezaberajú, ak len za argument nepovažujeme poriadne zaucho.

(Zrnká úsmevu)

Slovensko prekvapivo zastavilo dotácie na zelené energie. No drahá podpora plynu pokračuje

2. 3. 2023 Keď sa v Európe pozeráme na štatistiky využívania obnoviteľných zdrojov a závislosti od ruského plynu, tak Slovensku patria dve nelichotivé pozície. Len 17,4 percenta elektriny sa u nás vyrába pomocou zelených zariadení, pričom priemer v Únii je vyše 21 percent. Naopak, pri závislosti od ruského plynu sme donedávna patrili medzi premiantov. V súčasnej energetickej kríze nás to dobehlo. Aby vláda zaistila ľuďom teplo a svetlo za primerané ceny, dotuje tento rok energie pre domácnosti v prepočte na výkon ekonomiky najviac v Únii. Pomoc zo štátnej kasy má dosiahnuť až okolo 2,5 miliardy eur.
Zmierniť dosahy chcel štát ešte minulý rok tým, že opätovne spustil schému Zelená domácnostiam. Maximálna dotácia na tepelné čerpadlo bola 3 400 eur, na kotly na biomasu 1 500 eur, fotovoltika bola taktiež podporená sumou 1 500 eur a záujemca o dotáciu na slnečné kolektory mal nárok na 1 750 eur...
B
(Zdroj: hnonline.sk)

Normy, ktoré komplikujú podnikanie

16. 3. 2009 Podľa podnikateľov by mala vláda začať odstraňovať ďalšie prekážky v podnikaní. Niektoré obmedzenia sú podľa podnikateľov často nevykonateľné, prípadne priveľmi nákladné a ohrozujú veľkých i malých podnikateľov.
Patrí k nim napríklad povinnosť každého podnikateľa jedenkrát ročne zmerať únosnosť miery hluku, infrazvuku a vibrácií. Zdrojom hluku a rizikového vlnenia môže byť aj mobilný telefón, ktorý vlastní asi každý podnikateľ a väčšina jeho zamestnancov.
Podľa odborníkov je takáto povinnosť priveľmi nákladná. Najjednoduchšie zmeranie stojí podnikateľa minimálne 165 €, vo väčších podnikoch sa suma za takúto službu vyšplhá na desiatky tisíc eur.
Poslanci preto chcú nepriamou novelou zákona o hluku túto povinnosť zmierniť. Zmena by mala platiť od augusta. Doklad o dodržiavaní únosnej miery hluku či infrazvuku by podľa návrhu novely mali mať iba podnikatelia, ktorí naozaj môžu takýmto spôsobom ohrozovať okolie.
O peniaze oberajú podnikateľov aj ďalšie zákony. Firmy, ktoré zamestnávajú viac ako 19 pracovníkov musia napríklad už tri roky uzatvárať zmluvu s pracovnou zdravotnou službou, ktoráposkytuje zamestnávateľom, ale aj zamestnancom poradenské služby. Samozrejme za adekvátnu odplatu.
Z rovnakého zákona, teda zákona o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci vyplýva aj povinnosť zabezpečovať zamestnancovi preventívnu prehliadku. Zmluvný lekár za jedného zamestnanca môže zinkasovať aj sto eur ročne.
Pritom je každý povinný raz za dva roky absolvovať preventívnu prehliadku, ktorú mu plne platí zdravotná poisťovňa.
Ministerstvo zdravotníctva však zatiaľ nepripravuje zmenu uvedenej legislatívy.
(Zdroj: SME)

Elitní zamestnávatelia stále v kríze

16. 3. 2009 Opatrenia elitných firiem na krízu nestačia. Vlna masového prepúšťania bude na Slovensku pokračovať.
Podľa analytikov prídu v najbližších týždňoch a mesiacoch o prácu ďalšie tisíce ľudí. Aktuálne prepúšťanie čakajú v spoločnosti Continental Matador Rubber, kde pripravujú aj skrátenie pracovného úväzku na 30 hodín. Podobne sú na tom zamestnanci (sub)dodávateľov automobiliek SEWS Slovakia, Kromberg& Schubert, ZVL auto, textilky Folytex Stráňany či Strojární Sitno.
Optimistickí nie sú ani lídri slovenského exportu a najväčší domáci zamestnávatelia. Prepúšťanie zamestnancov, skracovanie pracovného času či znižovanie firemných nákladov ešte neznamená, že vyviazli z najhoršieho. Mnohé spoločnosti podstupujú radikálne zoštíhľovacie kúry. Znižujú počty zamestnancov, redukujú  všetky náklady, zoštíhľujú výrobu.
Vysoká otvorenosť slovenskej ekonomiky s vysokým zastúpením automobilového priemyslu a pridružených odvetví sa negatívne odrazila na veľkom množstve firiem. Pokles objednávok zaznamenáva väčšina exportne orientovaných firiem.
(Zdroj: HNONLINE)

Čo pri kúpe nového auta odporúča finančný poradca

16. 3. 2009 Kupovať auto len kvôli šrotovnému ľuďom, ktorí predtým o kúpe neuvažovali neodporúča ani finančný poradca. S peniazmi treba hospodáriť rozumne.
Hotovosť, za ktorú auto kúpite, môže znamenať stratu rezervy. Tá by mohla chýbať v prípade núdze. Platí to aj pre tých, ktorí si na kúpu auta zoberú úver.
Šrotovné je naopak zaujímavé pre tých, ktorí kúpu nového auta plánovali tak či tak. Unáhlené rozhodnutia sa však robiť neoplatí. Investícia do nového automobilu je rýchlo sa znehodnocujúcou investíciou. Pre ľudí s nižšími príjmami môže byť skôr výhodná kúpa dvoj či trojročného ojazdeného auta od dôveryhodného predajcu.
(Zdroj: SME)

Nové auto sa oplatí kúpiť doma

13. 3. 2009 Predajcovia na Slovensku upravili totiž svoje ceny takým spôsobom, že vrátane šrotovného sa stali bezkonkurenčnými. Pre tých, ktorí chcú šrotovné využiť, nemá absolútne žiadny zmysel cestovať za hranice.
Takéto zníženie cien, v niektorých prípadoch až o 20 %, si podľa šéfa spoločnosti, ktorá sa zaoberá dovozom nových áut zo zahraničia, nemôžu dovoliť bez štátnej podpory ani Česko, ani Poľsko, ani Maďarsko a ani Rakúsko. Výsledok porovnávania najpredávanejších malých áut redakciou HN jeho slová potvrdzuje.
Kto doteraz čakal na moment, kedy si zaobstarať nové auto čo najvýhodnejšie, dočkal sa. 
Pri kúpe  Škody Fabia classic s 1,2-litrovým motorom zaplatíte v Poľsku 7 712 eur, v Maďarsku 10 003 eur či v Rakúsku 11 760 eur, u nás v prípade, že si dáte zošrotovať svoje odslúžené vozidlo, miniete 6 669 eur.  Dobrým dôkazom je aj značka Peugeot, ktorá vyrába svoje automobily v Trnave. Za sériový model 207 vo výbave Trendy a s najslabším 1,4-litrovým motorom  zaplatíte  na Slovensku okolo 8 600 eur. Oproti Rakúsku tak ušetríte takmer šesťtisíc eur.
Aj teraz sa nájdu výnimky. Jednou z nich je  pri Žiline vyrábaná Kia Ceed, ktorá vo výbave LX s benzínovým 1,6-litrovým motorom – aj napriek výrazným zľavám a šrotovnému vyjde u nás o niečo viac ako u severného suseda, v Poľsku.  Na Slovensku  po odpočítaní všetkých akcií a bonusov zaplatíte za tento model 10 500 eur, v Poľsku miniete 10 327 eur. Napriek tomu i pri tomto modeli sa cena znížila - so šrotovným o 3 000 a bez šrotovného o 1 500 €.
Pri nákupe áut v zahraničí netreba tiež zabúdať, aká je konečná suma. S dovozom auta totiž súvisia aj ďalšie povinnosti a čakanie na úradoch a pri vybavovaniach, ktoré tiež niečo stoja. Ak auto už vlastní technický preukaz a má najazdených do šesťtisíc kilometrov, musí sa vykonať kontrola originality. Na obvodnom úrade dopravy je potrebné vybaviť slovenský technický preukaz, samozrejme STK, a potom treba ísť ešte aj na políciu. Celý dovoz vás tak môže vyjsť od 300 do 400 eur.
(Zdroj: HNONLINE)
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Servác
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner