Slovákom po zaplatení účtov zostáva menej peňazí ako pred rokom
11. 10. 2023
Disponibilný príjem Slovákov sa vzhľadom na rastúcu infláciu a vyššie náklady domácností výrazne zmenšuje. Podľa Európskeho prieskumu platobného správania spotrebiteľov až 51 % Slovákov potvrdilo, že im po zaplatení základných položiek a účtov zostáva menej peňazí ako pred rokom. Spoločnosti by sa tak podľa analytika tomu mali prispôsobiť. Informovala o tom spoločnosť Intrum.
„Je zrejmé, že spotrebitelia sú pod silným tlakom, pokiaľ ide o ich osobné financie. Milióny ľudí v celej Európe stoja každý deň pred ťažkými rozhodnutiami, kde si môžu a nemôžu dovoliť míňať. Slovensko nie je výnimkou," komentoval zistenia tohtoročného prieskumu riaditeľ spoločnosti Intrum Martin Musil. Reálne príjmy spotrebiteľov stagnujú, prípade klesajú, v takmer všetkých sledovaných európskych krajinách. Najhoršie je na tom Maďarsko (75 %) a Poľsko (64 %). Naopak, v Portugalsku toto potvrdilo len 16 % respondentov.
Až tretina respondentov (34 %) zo Slovenska odpovedala, že má značne oslabenú finančnú odolnosť. Chýba im akákoľvek "hotovostná rezerva" na pokrytie neočakávaných nákladov, prípadne má v úsporách sumu nižšiu ako jeden mesačný príjem. Zároveň takmer polovica Slovákov chce zlepšiť svoju finančnú situáciu žiadosťou o zvýšenie platu, prípadne si chce nájsť lepšie platenú prácu.
Približne tretina Slovákov očakáva, že sa určite stane, že nebudú mať prostriedky na zaplatenie účtov za služby, a dokonca počítajú aj s tým, že keď to bude potrebné, vynechajú zaplatenie niektorých účtov s nižšou prioritou, aby si mohli zabezpečiť základné položky.
Prieskum taktiež potvrdil, že so stupňujúcim sa tlakom na disponibilné príjmy sú spotrebitelia priťahovaní k podnikom, ktoré rozumejú meniacemu sa prostrediu. Až 69 % opýtaných sa domnieva, že spoločnosti by mali spotrebiteľom ponúkať flexibilné platobné metódy v ťažkých ekonomických obdobiach. Preferovali by napríklad možnosti splátok, rôzne spôsoby platby či voliteľné doby splatnosti.
S
(Zdroj: aktuality.sk)
Ako získať členov vernostného klubu
13. 1. 2009
Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov
do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou
nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť
na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli.
Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky
získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a
presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám.
Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba
málo vernostných systémov. Predstava,
že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo
zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu k zákazníckemu
servisu.
Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu
dobrej kvality
- uvedomiť si, že niektoré
produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez
program
- návratnosť
investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program,
ktorý má hodnotu z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali
možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí
ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by
malo byť jednoduché
- zákazníci by
vernostnému programu mali rozumieť.
Overovaniu eurových bankoviek treba venovať pozornosť
13. 1. 2009
Európska centrálna banka upozorňuje, že aj keď výskyt falošných eurobankoviek je vzhľadom k celkovému nárastu počtu pravých eurových bankoviek pomerne nízky, je potrebné si dávať pozor na falzifikáty. Trend vývoja zadržaných falzifikátov ukazuje, že ich počet sa môže zvyšovať.
Vo firmách režim temperovania
12. 1. 2009
Firmy, ktorých ročná spotreba plynu je viac ako 60-tisíc kubických metrov plynu museli minulý týždeň na príkaz plynárov prejsť na ôsmy odberový stupeň.
V praxi to
znamenalo režim temperovania. Po obnovení dodávok a opätovných nabehnutí
výrobných liniek sú však firmy rozhodnuté škody minimalizovať úpravou výrobných plánov
alebo prijatím iných opatrení. Aby zamestnanci vedeli, kedy majú nastúpiť do
práce, zaviedli niektoré firmy napríklad bezplatné telefónne linky.
Zodpovedné správanie odberateľov plynu je kľúčové pre udržanie plynulých dodávok
12. 1. 2009
Plynárenský systém sa zatiaľ vďaka zdrojom uloženým v podzemných zásobníkoch a pomoci zahraničných akcionárov SPP nezrútil. SPP však stále hľadá dodatočné zdroje dodávok zemného plynu.
V platnosti
zostáva obmedzujúci odberový stupeň č. 8 a základná vykurovacia krivka č. 1, to
znamená bez obmedzenia odberu plynu. Po
obnovení dodávok plynu z Ruska bude možné odberový stupeň 8 znížiť na stupeň
číslo 3, ktorý znamená, že priemyselní odberatelia sa budú môcť vrátiť k
štandardnému výrobnému režimu.