Rakúska Oberbank AG mieri na Slovensko
14. 1. 2009
Začiatok vykonávania bankových činností rakúskou Oberbank AG je plánované na 1. apríl 2009. V súčasnosti sa uskutočňujú prípravné procesy pre zabezpečenie testovania pobočky na prístup do medzibankového platobného systému a do aplikačného programového systému.
Banka tak pribudne k
deviatim pobočkám zahraničných bánk, ktoré na Slovensku aktívne vykonávajú
svoju činnosť.
Okrem Rakúska Oberbank AG aktívne pôsobí na ďalších troch
trhoch. V Nemecku od roku 1990, v Česku od roku 2004 a v Maďarsku od roku
2007. Banka ponúka kompletné bankové
služby pre privátnu aj firemnú klientelu.
Výpadok plynu bude mať dopady na ekonomiku aj daňové príjmy
14. 1. 2009
Výpadok dodávok plynu na Slovensku bude mať vplyv na tohoročný rast slovenskej ekonomiky aj na daňové príjmy štátu. Presná kvantifikácia týchto dopadov zatiaľ nie je možná. Vyhlásil to minister financií.
Napriek problémom sa SPP snaží udržiavať plynárenský systém
na celom území Slovenska stabilným, a to aj
vďaka dodatočným dodávkam zemného plynu od zahraničných plynárenských
spoločností.
Veľkí odberatelia však stále môžu čerpať plyn len na
zabezpečenie bezpečnostného minima a nie na svoju bežnú prevádzku.
Ako získať členov vernostného klubu
13. 1. 2009
Získať členov vernostného klubu vydaním vernostnej karty nestačí. Treba ich motivovať tak, aby si pri nákupnom rozhodovaní na lojalitnú kartu spomenuli. Najmä ak je pravdepodobné, že v peňaženkách ich budú mať čoraz viac.
Experimenty s vernostnými programami, ktorých cieľom je podnietiť zákazníkov
do opakovaných nákupov, vykonávajú spoločnosti už niekoľko desaťročí. Výnimkou
nie sú ani slovenske firmy. Prvou fázou rozvoja, ktorej cieľom bolo preniknúť
na trh a získať čo najväčší trhový podiel už firmy prešli.
Do popredia záujmu sa dostáva schopnosť udržať si srdcia i peňaženky
získaných spotrebiteľov, v lepšom prípade zvýšiť tržby na jedného zákazníka a
presvedčiť príležitostných klientov k častejším návštevám.
Marketingoví odborníci však pripomínajú, že v skutočnosti je úspešných iba
málo vernostných systémov. Predstava,
že sa zákazník rozhodne pre určitú sieť tovarov len preto, že môže získať niečo
zadarmo, je už dávno preč. Dnes už ide viac o doplnkovú funkciu k zákazníckemu
servisu.
Pre úspešný vernostný program je potrebné:
- mať produkt či službu
dobrej kvality
- uvedomiť si, že niektoré
produkty vzhľadom na svoju podstatu nemôžu získavať verných zákazníkov cez
program
- návratnosť
investícií naplánovať ešte pred začiatkom programu
- vytvoriť program,
ktorý má hodnotu z pohľadu zákazníkov
- zákazníci by mali
možnosť rozhodnúť sa, ako minú svoju odmenu
- vernostný program musí
ponúkať to, čo zákazníci chcú a čo vedia oceniť
- získanie odmeny by
malo byť jednoduché
- zákazníci by
vernostnému programu mali rozumieť.