Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Rady podnikateľom

Konečne mi svitlo! T. A. Edison, vynálezca žiarovky potom, ako sa vrátil domov, prvýkrát zapol svetlo v spálni a našiel vo vlastnej posteli suseda.

Kým lenivý myslí, chytrý urobí.

Pes dvoch dvorov zdochne hladom.

(Myšlienky bez cla)
Veci sa kazia

Hlavný rozdiel medzi človekom a strojom je v tom, že dobre namazaný stroj nerobí taký hluk.

Manželská hádka po hodine ustane a rozhostí sa ticho. Do toho ticha manžel prehovorí: Som rád, že som ťa nakoniec presvedčil o tom, že mám pravdu. Aký koniec?! Ja len chytám druhý dych!

Čo majú spoločné ojazdené auto a vlastná manželka? Oboje spoľahlivo slúži, ale v spoločnosti sa s tým človek radšej nechváli...

(Murphyho zrnká II)
Murphyho rady

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

Jasná myseľ je neklamným príznakom slabej pamäte.

Jeden hlupák je jeden hlupák a dá sa obísť. Dvaja hlupáci sú dvaja hlupáci a dá sa im vyhnúť. Desaťtisíc hlupákov je však historická sila, ktorú treba rešpektovať.

(Murphyho zrnká II)
Murphyho inzeráty

Vymením vysávač za demižón vína. Zn.: Z titulu rozvodu som prestal vysávať a začal nasávať.

Mladý, dynamický notorik hľadá sponzora. Zn.: Vo dvojici sa to ťahá lepšie.

Vymením muža za staré husle.: Zn.: Drevo ako drevo.

(Murphyho zrnká II)
Sláva a peniaze...

Neexistuje nič, čo by malo iba príjemné stránky. (Quintus Horatius Flaccus)

Zaručený kľúč k úspechu: vedieť si z dvoch možností vybrať tú tretiu. (Rostand)

Nájsť, v čom je problém, je dôležitejšie, ako nájsť riešenie, pretože otázka obsahuje v sebe viac ako odpoveď. (Walter Rathenau)

(Myšlienky bez cla)

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť očakáva budúci rok mierne lepší deficit ako vláda

19. 11. 2024 Rozpočtová rada prezentovala v súvislosti s rozpočtom viaceré odporúčania. Deficit verejných financií SR by mal v budúcom roku dosiahnuť 4,5 % hrubého domáceho produktu (HDP). Odhaduje to Rada pre rozpočtovú zodpovednosť (RRZ) po zhodnotení vládou predloženého návrhu rozpočtu, ktorý ešte musí schváliť parlament. Kabinet v ňom očakáva schodok na úrovni 4,7 % HDP. Dosiahnutie deficitu je však podľa RRZ realistické iba vtedy, ak vláda nebude čerpať rezervu na nové výdavky.
„Avšak pre roky 2026 a 2027 už tradične chýbajú v návrhu rozpočtu opatrenia na splnenie tých cieľov, ktoré si vláda stanovila. To znamená potrebu dodatočnej konsolidácie v budúcich rokoch až niekde na úrovni 1,9 % HDP alebo takmer 3 miliardy eur,“ vyčíslil na štvrtkovej tlačovej konferencii predseda RRZ Ján Tóth. Vďaka tomu, že konsolidačný balíček súvisiaci s rozpočtom na budúci rok obsahuje zväčša trvalé opatrenia, návrh rozpočtu podľa rady zlepšuje dlhodobú udržateľnosť slovenských verejných financií o 1,4 % HDP. Ukazovateľ dlhodobej udržateľnosti sa tak zníži z pásma vysokého rizika na hornú hranicu zóny stredného rizika.
Tóth zároveň upozornil, že bez dodatočnej konsolidácie vláda nedodrží nominálny limit výdavkov, ktorý rozpočet obsahuje. „Odchýlky pre tento a budúci rok nie sú až také veľké, v tomto roku je to niečo cez 300 miliónov eur, v budúcom roku okolo 114 miliónov eur. Následne táto odchýlka vzrastie až k vyše dvom miliardám eur v rokoch 2026 a 2027, pretože tam chýbajú vyšpecifikované opatrenia,“ priblížil.
Rozpočtová rada prezentovala v súvislosti s rozpočtom viaceré odporúčania. Prvé sa týka rezervy, ktorá vznikla prijatím konsolidačných opatrení a nepoužila sa na zníženie deficitu. Vláda by podľa RRZ nemala touto rezervou financovať nové výdavky, ale len kompenzovať existujúce riziká, ktoré rada vidí v daniach a zdravotníctve. „Zároveň si myslíme, že dodatočná konsolidácia by sa nemala odkladať na volebný rok 2027, ale čo najviac ju sústrediť do roku 2026. Vzhľadom na politický cyklus, ale aj na možnosť čerpať prostriedky z plánu obnovy, ktoré sú zatiaľ dostupné len do roku 2026 a ktoré by mohli tlmiť krátkodobý negatívny dopad konsolidácie,“ vysvetlil Tóth.
S
(Zdroj: aktuality.sk)

Cenné papiere po novom

21. 9. 2017 Ministerstvo financií Slovenskej republiky vypracovalo návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch).
Navrhovaným zákonom sa transponuje smernica 2014/65/EÚ (zmenená smernicou 2016/1034/EÚ) do právneho poriadku Slovenskej republiky. Smernica 2014/65/EÚ a nariadenie 600/2014/EÚ (zmenené nariadením 2016/1033/EÚ), spoločne označované ako balík MiFID II, sa vzťahujú na trhy s cennými papiermi, investičných sprostredkovateľov a miesta obchodovania. Zmenou v zákone sa navrhlo zbierať údaje efektívnym a harmonizovaným spôsobom. Vzhľadom na uvedené sa vypracovala aj nová infraštruktúra zberu údajov a zavádza sa regulácia nad poskytovateľmi služieb vykazovania údajov.

Zmena v zákone o patentoch

21. 9. 2017 Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky predložil do legislatívneho procesu návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 435/2001 Z. z. o patentoch, dodatkových ochranných osvedčeniach a o zmene a doplnení niektorých zákonov (patentový zákon).
Hlavným účelom navrhovanej novely je zmodernizovať a precizovať hmotnoprávne aj procesnoprávne ustanovenia. Mnohé inštitúty sú spoločné pre všetky najvýznamnejšie predmety priemyselného vlastníctva (patenty, dizajny, úžitkové vzory, ochranné známky) a predkladaný návrh zabezpečuje principiálnu jednotnosť ich právnej úpravy.

Nové diaľnice majú byť na juhu krajiny a v Šariši

20. 9. 2017 Výstavba nových diaľničných úsekov sa zasekla na peniazoch. Diaľničiari majú pripravených deväť úsekov v dĺžke 90,5 km, ktoré vedia začať stavať do roku 2019, ale nemajú na ne chýbajúce stámilióny eur. O tom, či sa začnú stavať a z akých zdrojov, by mala rozhodnúť v týchto dňoch koalícia pri tvorbe rozpočtu na rok 2018.
Rezort dopravy finalizuje projekty na južnej rýchlostnej ceste R2, pri Prešove a na D1 pri Senci. V príprave je aj posledný úsek R2 pri Košiciach, ktorý bude možné postaviť zo súčasných eurofondov. Výstavbu ďalších úsekov bude musieť štát financovať z vlastného rozpočtu, ale ju odsunúť až po roku 2020, v prípade, že eurofondy budú pokračovať. V súčasnosti je najpripravenejším úsekom prvá etapa severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4. Súťaž na zhotoviteľa je takmer pripravená. Ak sa nájdu financie, súťaž na diaľnicu s dĺžkou 4,3 kilometra môže byť vyhlásená ešte v tomto roku. Pozemky pod obchvatom sú už vykúpené, štát do nich investoval desiatky miliónov eur. Štát tak bude musieť nájsť vo svojom rozpočte približne 1,63 miliardy eur. K nim je však potrebné pripočítať náklady na rozšírenie diaľnice D1 pri Bratislave medzi hlavným mestom a vznikajúcou križovatkou Triblavina. Na danom úseku však má vyrásť nová križovatka diaľnice D1 s obchvatom D4. Najdlhším úsekom má byť časť rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, ktorá dokončí juhovýchodný obchvat Košíc. Ide o posledný úsek, ktorý je možné postaviť z eurofondov. Podľa odhadov by 21,5-kilometrový úsek mal stáť 240 miliónov eur. Štát bude potrebovať ďalšie miliardy na dostavbu diaľnic D1 či kysuckej D3. V príprave je aj prepojenie rýchlostnej cesty R1 s diaľnicou D1. Vláda však už v tomto volebnom období nezačne s výstavbou ani jedného nového úseku diaľnice D1 lebo D3.
zdroj: pravda

Staré byty sú lacnejšie aj o desiatky tisíc eur

19. 9. 2017 Takmer polovicu nákladov dnes môže kupujúci ušetriť, ak sa v Bratislave rozhodne pre kúpu staršieho trojizbového bytu, a nie toho z novostavby. Vyplýva to z analýzy portálu Nehnuteľnosti.sk.
Pri dvojizbových bytoch sa ceny medzi novým a starším bytom líšia o 21-tisíc eur, čo je takmer 30-percentný rozdiel, uvádza portál Nehnuteľnosti.sk. Pri trojizbových bytoch sa tento rozdiel ešte zvyšuje. Pohybuje sa na úrovni 42-tisíc eur, čo predstavuje viac ako 45 percent. Všetko to však závisí od daného mesta či lokality. Napríklad v Nitre je rozdiel medzi novostavbou a starším dvojizbákom výrazne nižší od priemeru. Je to spôsobné prudkým rastom cien v minulosti a nedostatočnou voľnou ponukou novostavieb. Väčšie byty majú cenové rozdiely ešte väčšie. V Bratislave stojí nový trojizbový byt priemerne o 60-tisíc eur viac ako v pôvodnom stave. Táto suma už prevyšuje náklady na generálnu rekonštrukciu starého bývania. Martin Lazík, analytik portálu Nehnuteľnosti.sk však upozorňuje, že ak aj starší dom prejde kompletnou rekonštrukciou, vek stavby zostane nezmenený. Na druhej strane sa však novostavby predávajú zvyčajne v určenom štandarde od developera. Teda aj do nového bytu je potrebné vložiť peniaze do sprevádzkovania bytu. Vo väčšine novostavieb nie je v cene zahrnutá napríklad kuchynská linka, avšak výhodou je modernejšia konštrukcia budovy či lepšie vlastnosti stavebných materiálov.
zdroj: hnonline.sk
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Norbert
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner