Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

Newtonove zákony

Keďže objem hmoty vo vesmíre je konečný, ten, kto je všade, nie je nikde.

Vec, ktorá je v pohybe, sa určite pohybuje zlým smerom.

Teleso umiestnené v priestore zostane na mieste, až kým si neuvedomí svoju situáciu.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Láska a sex

Bohužiaľ, dnes - po prvýkrát v histórii ľudstva - je sex pre človeka nebezpečnejší ako cigaretka potom.

Včera platilo, že poriadny muž nerobí nič polovičato - dnes nestačí, ani keď to robí naplno!

Aj keď naraz privediete deväť žien do iného stavu, aj tak sa po mesiaci nestanete šťastným otcom. Zato pokus to môže byť zaujímavý.

(Murphyho zákony - úplné znenie s komentárom)
Murphy o láske

Neskoro doručená informácia môže byť príčinou rozvodu.

Keby sa všetky styky, aj sexuálne, udržiavali výlučne prostredníctvom advokátov, počet rodinných hádok by značne klesol.

Ženský úsudok o veci nemá nič spoločné s objektívnymi informáciami, ktoré jej poskytnete.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Úvod k Murphyho večerom

Ak vidíte niekoho od pľúc nadávať, určite ide o jehodného z dlhého radu obdivovateľov Murphyho zákonov, ktorý si overil platnosť zákona: Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to pokazí.

Múdreho fajka inšpiruje a hlupákovi nahrádza cumlík.

Murphológia je ideológiou, ktorá si na rozdiel od pretrpených ideológie nekladie za cieľ manipulovať masy, ale jednotlivca.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Typy ľudí - VI. večer

Ak sa dá nejaká myšlienka realizovať po tom, ako úspešne prešla cez schvaľovaciu mašinériu, potom sa ju vôbec neoplatí realizovať.

Drobné záležitosti vezmi do rúk hneď, dôležité sa aj tak nevybavia nikdy.

Fakt je, že posledné slovo má ten, kto najviac vykrikuje.

(Murphyho zákony po poslednej novele)

Priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov

25. 4. 2022 Po novele zákona o organizácii pracovného času v doprave nesmie byť priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov dlhší ako 48 hodín počas štyroch po sebe nasledujúcich mesiacov.
Ak zamestnanec v doprave vykonáva nočnú prácu, priemerný pracovný čas nesmie presiahnuť desať hodín za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov. Pri výpočte priemernej dĺžky pracovného času sa vychádza z päťdenného pracovného týždňa. Nočná práca je každá práca vykonávaná v nočnom čase medzi 22. hodinou a 6. hodinou. Zamestnávateľ môže po dohode so zástupcami zamestnancov rozdeliť pracovnú zmenu zamestnanca v doprave na dve časti a po dohode so zamestnancom v doprave najviac na tri časti.
Do pracovného času zamestnanca v doprave sa nezapočítava čas potrebný na cestu z bydliska na pracovisko a späť, čas prestávok v práci, doba odpočinku a čas pracovnej pohotovosti. Čas režijnej cesty sa započítava do pracovného času. Ide o čas potrebný na presun zamestnanca v doprave z jedného určeného miesta výkonu práce na iné určené miesto výkonu práce pred začatím práce, v jej priebehu alebo po skončení práce. V prípade, ak nastane nepredvídateľná okolnosť v doprave, najmä nepriaznivá poveternostná situácia, nehoda alebo iná mimoriadna okolnosť, zamestnávateľ môže predĺžiť pracovný čas až na čas trvania ohrozenia bezpečnosti vozidla alebo plavidla, posádky, cestujúcich alebo prepravovaného nákladu. Ak ide o práce, ktoré nemožno z preukázateľných objektívnych technických alebo organizačných dôvodov prerušiť, musí sa zamestnancovi v doprave aj bez prerušenia prevádzky zabezpečiť primeraný čas na odpočinok a jedenie; tento čas je súčasťou pracovného času.
Problematiku pracovného času podľa konkrétneho druhu dopravy upravuje zákon o pracovnom čase v doprave špeciálne. Podľa schválenej novely napríklad v čase mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu bude môcť denný pracovný čas rušňovodiča dosahovať až maximum 15 hodín.

K

Výber mýta dosiahne tento rok rekordné čísla

3. 10. 2017 Príjem štátu z výberu mýta bude tento rok zrejme najvyšší od zavedenia systému. Po prvom septembrovom týždni evidovala Národná diaľničná spoločnosť príjmy vo výške 135 miliónov eur, čo predstavuje oproti minulému roku päťpercentný nárast.
V prípade, že toto tempo vydrží aj po zvyšok roka, celková suma by mohla po prvýkrát presiahnuť 200 miliónov eur. Značná časť týchto prostriedkov však nepôjde na výstavbu nových diaľnic a údržbu ciest. Diaľničiari totiž každoročne platia viac ako polovicu z hrubého výnosu na prevádzku mýtneho systému. Podľa Ondreja Mateja, predsedu správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo, by bolo primerané, aby štátu ostalo približne 80 percent z vybraného mýta a na prevádzku by išiel zvyšok. „Ten pomer je napríklad v Rakúsku niekde medzi 10 a 15 percentami a aj inde je to výrazne inak ako na Slovensku,“ hovorí Matej. „Ak by sme posielali firme SkyToll, ktorá mýtny systém prevádzkuje, iba 10 percent z hrubých výnosov, ostalo by nám v porovnaní so súčasnosťou každý rok približne o 80 miliónov eur viac. Za tie by sme napríklad mohli uskutočniť prvú etapu skapacitnenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Sencom, čo je jeden z prioritných úsekov rezortu dopravy.
zdroj: hnonline.sk

Regulácia zaťažuje podnikateľov. Zákony sa menia prirýchlo

3. 10. 2017 Počet regulačných povinností, ktorým podnikatelia pri práci čelia, z roka na rok rastie. Náklady s nimi spojené následne bránia rozvoju podnikateľského prostredia, problémom je aj daňovo-odvodové zaťaženie. Ukázala to Analýza vývoja regulačného zaťaženia, ktorú za posledných desať rokov vypracovala Republiková únia zamestnávateľov.
Zatiaľ čo v roku 2007 bol počet regulačných povinností 1 514, do minulého roku narástol na 1 719. „Regulačná záťaž na Slovensku rastie kontinuálne,“ povedal prvý viceprezident únie Luboš Sirota. Celkové zaťaženie je však v skutočnosti ešte vyššie. „Uvedený počet regulačných povinností vyplýva z desiatich zákonov, ktoré považujeme za dôležité pre podnikanie,“ upozornil člen prezídia únie Ján Oravec. Medzi ne zaradili zákon o dani z príjmov, živnostenský zákon či Zákonník práce. Práve v ňom identifikovali najviac povinností.
Zdroj: hnonline.sk

Diaľnice idú na juh, sever má počkať

28. 9. 2017 Na rozbehnutie výstavby deviatich nových úsekov diaľnic musí štát vyčleniť 510 miliónov navyše. Bez takejto podpory rezortu financií diaľničiari do roku 2019 rozostavajú len dva úseky. Výstavba diaľničných priorít sa v najbližších rokoch sústredí na juh Slovenska. Kľúčové stavby na severe totiž podľa rezortu dopravy potrebujú dotiahnuť projektovú prípravu. Či sa nájdu peniaze navyše a na čo pôjdu, má rozhodnúť koalícia, ktorá v týchto dňoch dokončuje návrh štátneho rozpočtu na rok 2018.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v spolupráci s ministerstvom dopravy počas minulého týždňa zverejnila zoznam deviatich úsekov diaľnic a rýchlostných ciest, na ktoré je možné v prípade zabezpečenia financií do roku 2019 vyhlásiť verejné obstarávanie. S financovaním prostredníctvom eurofondov môže štát počítať len v prípade úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany. Zvyšné európske peniaze určené na výstavbu diaľnic sú do roku 2020 vyčerpané. Navyše je otázne, či po tomto roku bude pokračovať prílev peňazí z Bruselu, ktorý bude možné použiť na výstavbu štvorprúdoviek.

Ceny elektronických diaľničných známok sa nezmenia

28. 9. 2017 Vodiči osobných áut tak budú aj v roku 2018 platiť za ročnú diaľničnú známku 50 eur, cena mesačnej známky ostane 14 eur a desaťdňovej 10 eur. Ceny elektronických diaľničných známok sa v roku 2018 nezmenia.
Pre TASR to potvrdila hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.„Tak, ako v roku 2017, aj v nasledujúcom roku zostávajú ceny a platnosť elektronických diaľničných známok nezmenené. Rozhodol o tom minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd),“ uviedla Ducká.Vodiči osobných áut tak budú aj v roku 2018 platiť za ročnú diaľničnú známku 50 eur, cena mesačnej známky ostane 14 eur a desaťdňovej 10 eur. Súčasne bude ročná diaľničná známka platiť od 1. januára 2018 do 31. januára 2019.„Rozhodli sme sa, že zachováme rovnakú cenu za používanie diaľnic, a to napriek rozšíreniu diaľničnej siete,“ konštatoval minister Érsek. Slovensko tak podľa jeho slov zostáva krajinou, ktorá má najlacnejšie diaľničné známky v regióne.
máj 2025
T po ut st št pi so ne
18 28 29 30 1 2 3 4
19 5 6 7 8 9 10 11
20 12 13 14 15 16 17 18
21 19 20 21 22 23 24 25
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
Dnes má meniny Viktória
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
náš partner