Zverejňovanie poradia okresov
Ministerstvo investícií bude na ročnej báze na svojom webovom sídle zverejňovať poradie okresov v zozname vybraných okresov zoradených podľa ukazovateľa...
Zákon o štátnych symboloch Slovenskej republiky
Cieľom novely zákona č. 63/1993 Z. z. o štátnych symboloch je zavedenie povinnosti označiť všetky budovy vo vlastníctve štátu štátnou vlajkou Slovenskej...
Nové členenie stavieb
Podľa novej Vyhlášky Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 59/2025 Z. z. o členení stavieb Úrad pre územné plánovanie a výstavbu...
Štruktúra a prevádzka informačného systému územného...
Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky č. 60/2025 Z. z. o štruktúre a prevádzke informačného systému územného plánovania...
Linka 116117 – linka pomoci
Linka pomoci je určená na odľahčenie linky tiesňového volania 155 (ďalej len „LTV155“), ktorá často čelí preťaženiu v dôsledku vysokého počtu volaní. Novela...

Murphy radí

O podnikaní a vede - VII. večer

Odborník sa čím ďalej tým viac špecializuje, až nakoniec ovláda všetko o ničom.

Pomocou logiky sa nedá zistiť rozdiel medzi možným a nemožným.

Ťažko je vznášať sa s orlami, ak si obklopený sliepkami.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Informácie pre šéfa

Až keď stratíte, poznáte, čo ste mali. Preto je lepšie nemať, ako stratiť – kto nič nemá, nemá čo stratiť.

Ak do pevnosti môže vyliezť osol s vrecom zlata, tak nie je nedobytná.

Čím menej rozumiete obsahu informáucie, tým viac ste kompetentný o nej rozhodnúť.

(Murphyho zákony – novela pre XXI. storočie)
Kde končí pozemská púť

Pán Winterstein stretne pohrebný sprievod. Zastane a naraz vidí, že za pohrebným vozom kráča Kohn. Nenápadne sa k nemu pridá a šeptom sa pýta: - Čože Kohn? Manželka? – Nie, svokra, - informuje Kohn. Winterstein pokýva uznanlio hlavou: - Svokra? No – tiež dobré!

Smrť sa neriadi našim plánmi. (Moliére)

Na to, že v živote nič nie je zadarmo, si už človek zvykol. Ale na to, že bez peňazí nemôže človek ani zomrieť, si budeme musieť ešte len zvykať.

(Zrnká úsmevu)
Typy ľudí - VI. večer

Ak nepoznáš riešenie, nikdy nepoukazuj na problémy.

Odkladanie, ktoré vydrží dovtedy, kým sa úloha nestane nepotrebnou, môže celkom vylúčiť nutnosť pracovať.

Riešenie ľubovoľného jednoduchého problému možno efektívne znemožniť tým, že sa o ňom bude dostatočne dlho schôdzovať.

(Murphyho zákony po poslednej novele)
Murphyho rady

Myslieť proti svojej dobe je príznakom odvážneho ducha. Ale povedať to, je dôkazom hlúposti.

Kto sa žení pre peniaze, má v porovnaní s tým, čo sa žení z lásky, aspoň pochopiteľný dôvod.

Príčinou straty smeru môže byť aj príliš veľa smeroviek.

(Murphyho zrnká II)

Priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov

25. 4. 2022 Po novele zákona o organizácii pracovného času v doprave nesmie byť priemerný týždenný pracovný čas zamestnanca v doprave vrátane nadčasov dlhší ako 48 hodín počas štyroch po sebe nasledujúcich mesiacov.
Ak zamestnanec v doprave vykonáva nočnú prácu, priemerný pracovný čas nesmie presiahnuť desať hodín za 24 hodín počas šiestich po sebe nasledujúcich mesiacov. Pri výpočte priemernej dĺžky pracovného času sa vychádza z päťdenného pracovného týždňa. Nočná práca je každá práca vykonávaná v nočnom čase medzi 22. hodinou a 6. hodinou. Zamestnávateľ môže po dohode so zástupcami zamestnancov rozdeliť pracovnú zmenu zamestnanca v doprave na dve časti a po dohode so zamestnancom v doprave najviac na tri časti.
Do pracovného času zamestnanca v doprave sa nezapočítava čas potrebný na cestu z bydliska na pracovisko a späť, čas prestávok v práci, doba odpočinku a čas pracovnej pohotovosti. Čas režijnej cesty sa započítava do pracovného času. Ide o čas potrebný na presun zamestnanca v doprave z jedného určeného miesta výkonu práce na iné určené miesto výkonu práce pred začatím práce, v jej priebehu alebo po skončení práce. V prípade, ak nastane nepredvídateľná okolnosť v doprave, najmä nepriaznivá poveternostná situácia, nehoda alebo iná mimoriadna okolnosť, zamestnávateľ môže predĺžiť pracovný čas až na čas trvania ohrozenia bezpečnosti vozidla alebo plavidla, posádky, cestujúcich alebo prepravovaného nákladu. Ak ide o práce, ktoré nemožno z preukázateľných objektívnych technických alebo organizačných dôvodov prerušiť, musí sa zamestnancovi v doprave aj bez prerušenia prevádzky zabezpečiť primeraný čas na odpočinok a jedenie; tento čas je súčasťou pracovného času.
Problematiku pracovného času podľa konkrétneho druhu dopravy upravuje zákon o pracovnom čase v doprave špeciálne. Podľa schválenej novely napríklad v čase mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu bude môcť denný pracovný čas rušňovodiča dosahovať až maximum 15 hodín.

K

Konzorcium na stavbu diaľnic

19. 2. 2009 V šesťčlennom konzorciu na výstavbu diaľnic sa združili aj slovenské firmy Doprastav a Váhostav. Členmi konzorcia ďalej sú francúzske spoločnosti Bouygues Travauc Publics a Colas, maďarská Intertoll-Europe a portugalská Mota-Engil.
Konzorcium by malo vybudovať a 30 rokov prevádzkovať päť úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom za 3,3 miliardy eur.
Prostredníctvom projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) chce štát postaviť asi 150 kilometrov ciest a prepojiť diaľnicou Bratislavu s Košicami.
(Zdroj: HNONLINE)

Úľavy a stimuly pre obce a mestá

18. 2. 2009 Samosprávy, ktoré pre krízu dostanú do rozpočtu menej peňazí, budú môcť presúvať peniaze z minulých rokov alebo z kapitálových investícií na bežnú prevádzku. Po použití týchto peňazí samosprávy nebudú mať povinnosť dodržať vyrovnaný rozpočet.
v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}Úprava investičných stimulov umožní, že sa firmy k investičným stimulom dostanú aj pri polovičných investíciách v porovnaní s doterajšími pravidlami. V najchudobnejších regiónoch môžu podniky získať od štátu úľavy už pri kúpe majetku od 3,3 milióna eur. Od zmiernenia pravidiel si ministerstvo hospodárstva sľubuje štyridsať nových projektov a 3,5 tisíca nových pracovných miest.
(Zdroj: PRAVDA)

Vláda chce naštartovať dopyt po slovenskej produkcii

18. 2. 2009 Zatiaľ nie je rozhodnuté ako. Uvažuje aj o odpustení dane z pridanej hodnoty pri kúpe nového auta, poskytnutí jednorazového príspevku na likvidáciu starého auta, alebo o pridelení dotácie na kúpu nového auta.
Ako by tieto stimuly mohli ovplyvniť štátny rozpočet zisťuje ministerstvo financií. Výsledky zistení má ministerstvo predložiť Rade pre hospodársku krízu. Ďalším z návrhov na prekonanie krízy je aj možnosť obnovenia paušálnej dane pre živnostníkov, ktorá bola zrušená v rámci daňovej reformy v roku 2003.  
(Zdroj: HNONLINE)

Novela zákona o investičnej pomoci

17. 2. 2009 Rozšíriť alebo postaviť nové podniky bude pre firmy na Slovensku ľahšie. Firmy sa k štátnej pomoci dostanú jednoduchšie. Stačí im investovať zhruba o polovicu menej peňazí ako doposiaľ. Vyplýva to z novely zákona o investičnej pomoci.
Zmeny v zákone sú súčasťou balíka opatrení vlády proti negatívnym dopadom hospodárskej krízy. Minister hospodárstva očakáva, že nové podmienky pre investovanie pritiahnu na Slovensko ďalšie podniky, ktoré by ponúkli prácu a prispeli k rozvoju ekonomiky.  
(Zdroj: HNONLINE)
jún 2025
T po ut st št pi so ne
22 26 27 28 29 30 31 1
23 2 3 4 5 6 7 8
24 9 10 11 12 13 14 15
25 16 17 18 19 20 21 22
26 23 24 25 26 27 28 29
27 30 1 2 3 4 5 6
Dnes má meniny Laura
1
Dôležitý termín
1
Sviatok
martinus
n� partner